Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupat täynnä vanhaa ruokaa!

Vierailija
25.03.2026 |

Mikä tää juttu on, hyllyssä on täydellä hinnalla huomenna vanhaksi meneviä lihoja ym. ja olen nyt kahdesti viikon aikana ostanut vahingossa vanhaksi menneen tuotteen! Toinen maitotuote, toinen herkku. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en minä tiedä. Katsele päiväyksiä tarkemmin siellä sun lähikaupassa.

Vierailija
2/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on -50% nii vahva osta!

Vierailija
4/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää oli eri kauppoja, toinen pieni lähikauppa ja toinen hypermarketti. Mutta ihan sama minne menee, vanhaa tai vanhentuvaa ruokaa kaikkialla. 

Päälle vielä sekin, että hedelmät ei tunnu kypsyvän lainkaan. 

Vierailija
5/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuskaupoissa ei ole noin.

Vierailija
6/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahävikkiä on liikaa.  Valikoimat on niin isot että  pakosti ei kaikki mene ajoissa. 

Vierailija
7/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graniittitalon Lidlissä oli eilen kaikissa pakatuissa leivonnaisissa viimeinen myyntipäivä 24.3. tai 25.3. ja normaalihinta. Jätin ostamatta.

Vierailija
8/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa se on kauppiaasta kiinni alennetaanko vanhenevia tuotteita ja milloin ja kuinka paljon. Jotkut ei ikinä laita alennuksia.

Vahinkoja voi sattua, mutta aika harvoin tulee vanhentuneita ruokia vastaan, vika taitaa olla siellä sinun käyttämissä kaupoissa, eikö ole väkeä tarkistamaan päiväyksiä vai eikö ne vain välitä.

Vierailija
9/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kauppiaan tilipussista pois, jos vanhaksi menevää ei kukaan osta.

Vierailija
10/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja on tuotteita jotka on joissa on samana päivänä päiväys, ihan normihinnalla monesti. Jos aamulla menee. Saa kyllä tarkkaan nykyään katsoa mitä ostaa.

Vierailija
11/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Saksassa annetaan ihan ilmaiseksi pois, jos ruoka on vanhenemassa seuraavana päivänä. Korjatkaa, jos olen väärässä. Suomessa ahneet kauppiaat taas mieluummin kippaavat ruuan roskikseen kuin alentuvat myymään isolla alennuksella tai, auta armias, antavat pois ilmaiseksi. 

Vierailija
12/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi odottaa maassa, jossa hinnat ovat muutamassa vuodessa jopa kolminkertaistuneet, eikä valtio tee asialle yhtään mitään. 

Vierailija
13/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat eivät ole täynnä vanhaa ruokaa. Jos olisi, et mahtuisi sisään ja Valvira puuttuisi asiaan.

Vierailija
14/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kauppiaan tilipussista pois, jos vanhaksi menevää ei kukaan osta.

Minkälainen laite on tilipussi?

Vierailija
15/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni Saksassa annetaan ihan ilmaiseksi pois, jos ruoka on vanhenemassa seuraavana päivänä. Korjatkaa, jos olen väärässä. Suomessa ahneet kauppiaat taas mieluummin kippaavat ruuan roskikseen kuin alentuvat myymään isolla alennuksella tai, auta armias, antavat pois ilmaiseksi. 

Jos annat kakkoslaatua ilmaiseksi, se asiakas pärjää sillä, eikä osta mitään. Kate jää kokonaan saamatta. 

Lopulta ihmiset vain odottaisivat viimeistä myyntipäivää ja kauppias, myyjä, rahtari ja tukkuliike kuolisivat nälkään. 

Vierailija
16/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman päivän aikana vanhentuva tuote kuuluu myydä punalappualennuksella. Illalla -60%.

Vierailija
17/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graniittitalon Lidlissä oli eilen kaikissa pakatuissa leivonnaisissa viimeinen myyntipäivä 24.3. tai 25.3. ja normaalihinta. Jätin ostamatta.

Lidl on mennyt huonommaksi tässä. Ennen siellä alennettiin hyvissä ajoin vanheneva ruoka ja reiluin alennuksin -30%. En osta sieltä enää vanhoilla päivillä olevaa ruokaa, ihan vaan boikotoidakseni tätä heidän uutta linjaansa. Parasta ennen tuotteen voi kuulemma myydä vanhanakin. Juu ihan voitte myydä - mutta ette mulle. Yksineläjänä pakko syynätä päiviä tarkkaan.

Vierailija
18/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri. Ei tämä ole ainoastaan lähikauppojen ongelma. Myös isoissa marketeissa olen huomannut saman.

Saa todellakin katsoa tarkkaan päivämäärät.

Vierailija
19/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos annat kakkoslaatua ilmaiseksi, se asiakas pärjää sillä, eikä osta mitään. Kate jää kokonaan saamatta. 

Lopulta ihmiset vain odottaisivat viimeistä myyntipäivää ja kauppias, myyjä, rahtari ja tukkuliike kuolisivat nälkään. 

Epäilemättä jos elämä pyörii pelkän ahneuden ja rahanhimon ympärillä, logiikkasi on pettämätön. Oletko sattumoisin kauppias? 

Vierailija
20/46 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on nykyisin paljon ruokia jotka vanhenevat joko samana päivänä tai seuraavana. Hintahan ei ole alennettu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi