Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit puhuvat minusta keskenään, onko syytä huoleen?

Vierailija
25.03.2026 |

Minulla on kaksi kaveria, olkoon vaikka Maija ja Ella. Maijan olen tuntenut muutaman vuoden ja meistä on tullut aika läheisiä. Ellaan tutustuin Maijan kautta, Ella on Maijan pitkäaikainen kaveri. Jossain vaiheessa Ella kertoi minulle, että puhuvat Maijan kanssa minun asioista. Minä tästä loukkaannuin Maijalle. Olin kuvitellut että me oltaisiin Maijan kanssa niin hyviä ystäviä ettei minun asiat menisi eteenpäin, joten pettymys oli suuri. Ajattelin että etäännytän itseni Maijasta mutta Maija kysyi onko kaikki ok ja sanoin suoraan mitä Ella oli kertonut. Maija taas loukkaantui minulle ja sanoi että pahalta tuntuu luottamuksen puute ja että eivät he mitään pahaa olleet minusta puhuneet. Päädyin pyytämään anteeksi Maijalta. Myös Ella kysyi että onko kaikki ok, riitelittekö, ja minä sanoin että riideltiin mutta selvitettiin asiat. Tästä episodista on nyt aikaa puolisen vuotta. Yhteydenpito jatkui Maijan kanssa mutta Ellan kanssa harveni. Joku aika sitten Ella soitti ja pyysi minua baariin hänen ja Maijan kanssa, kertoi olevansa Maijan luona kylässä. Lähdin baariin ja Ella vaikutti tympääntyneeltä. Seuraavana päivänä Maija kertoi että Ella oli sanonut ettei pidä kertoa minulle että hän on kylässä Maijan luona etten minä ala kuvittelemaan asioita jotka ei pidä paikkaansa kuten pahan puhumista selän takana. Minä pahoitin tästä taas mieleni mutten kertonut Ellalle mitään. Vietin unettoman yön kun mietin että onko tässä joku toksinen kuvio menossa ja voiko mennä pahempaan suuntaan ja mitä tekisin kaveruuksien kanssa. Mitä olette mieltä? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella ei ole kaverisi, vaan vihamiehesi. Ole tekemisissä jatkossa vain Maijan kanssa. 

Vierailija
2/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu hieman pahalta, tuntuu että minun luottamus rikottiin ja se että siitä loukkaannuin käännettiin minua vastaan ja nyt olen se joka "kuvittelee asioita".

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi uittu mitä pskaa nämä ellamaija x y z

Vierailija
4/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voisi olla kuvio, että Ella mustis sinun ja Maijan ystävyydestä ja vähän sorkkii asioita. Mutta voi olla myös että ei ole mitään. Aika harmitonta menoa minusta tuo kuitenkin on, ehkä saattaisin Ellan kanssa vähän etäännyttää ystävyyttä, jos tuntuu oudolta mitenkään. Jos luottamus kärsinyt niin varmaan Maijallekin jäisi yksityisemmät asiat kertomatta. Mutta en alkaisi välejä katkoa, etenkin jos asioista voi puhua. Siinä tapauksessa että jää kaivelemaan enkä halua yhtään etääntyä kummastakaan, ottaisin kolmisin keskustelun.

Vierailija
5/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vaikeaa eräillä. 

Vierailija
6/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä he sinusta puhuivat? Oliko oikeasti jotain pahaa?

Vierailija
7/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit luiskaan ja uutta etsimään.

Vierailija
8/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki kavereita. Eikö ole normaalia, että puhuvat joskus myös sinusta.

Vierailija
9/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu hieman pahalta, tuntuu että minun luottamus rikottiin ja se että siitä loukkaannuin käännettiin minua vastaan ja nyt olen se joka "kuvittelee asioita".

Ap

Rikottiinko? Miksi ihmeessä uskot Ellaa, joka väitti että Maija puhuu sinun asioista, etkä Maijaa, joka sanoo ettei puhu?

Vierailija
10/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä puhuivat. En kysynyt sen tarkemmin ja en tiedä olisivatko kertoneet. Ap

Vierailija
11/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas pyörä on usein ei toivottu tyyppi. 

Vierailija
12/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä puhuivat. En kysynyt sen tarkemmin ja en tiedä olisivatko kertoneet. Ap

No onko edes mitään pahaa puhuttavaa? Miksi he eivät saa puhua sinusta?

Vierailija
13/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni heräsi ensimmäisenä kysymys, minkälaisista asioista he sitten kohdallasi puhuvat? Saitko kuulla suoraan, että päivittelivät valintojasi, elämäntilannettasi tms? Jos he kertovat puhuvansa ihan yleisellä tasolla kuulumisistasi, mun mielestä se on ystäviltä normaalia.

Kuulun itse muutamaankin eri kolmen naisen porukkaan. Niissä on täysin luonnollista puhua toisinaan vaikka puhelimessa kuultuja kolmannen kaverin kuulumisia, jos vain kaksi meistä on nyt paikalla. Jokainen meistä tietää, että jos jokin itselle todella arka salaisuus tuli nyt poikkeuksellisesti avattua kahden kesken, sen ei ole tarkoitus olla päiväkahvien aihe ensi kerralla sille kolmannelle poissaolijalle. Eikä toisen isoja uutisia saa koskaan kertoa muille jos on itse saanut tietää niistä ennakkoon, kaverilta ei saa viedä iloa. Keskustelut jäävät toisin sanoen siihen hetkeen ja siihen paikkaan, ei ulkopuolisille.

Parasta, kun kaikki puhuisivat vain omista kuulumisistaan ja kuuntelisivat mitä ystävä haluaa jakaa ja sillä kertaa poissaolijan asioita ei tarvitse käsitellä.

Vierailija
14/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rikottiinko? Miksi ihmeessä uskot Ellaa, joka väitti että Maija puhuu sinun asioista, etkä Maijaa, joka sanoo ettei puhu?

Entäs jos Ella tahallaan vähän sotkee asioita jostain syystä? 

Vierailija
15/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maija ei kieltänyt sitä etteivätkö olisi puhuneet minun asioista, sanoi vaan että eivät mitään pahaa puhuneet. Mutta minun yksityisasiat meni kumminkin käsittelyyn siinä minun selän takana, mikä tuntuu loukkaavalta ja luottamuksen rikkomiselta. 

Ap

Vierailija
16/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entäs jos Ella tahallaan vähän sotkee asioita jostain syystä? 

Siltä se minusta kuulostaa. Tuollaisia sairaalloisen mustasukkaisia ja omistushaluisia ihmisiä todella on, että se ulottuu kaikkiin ihmissuhteisiin. Laitoin itsekin luiskaan kaverin, joka oli mustasukkainen muista kavereistani ja menoistani. Ihan sairasta touhua. 

Vierailija
17/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maija ei kieltänyt sitä etteivätkö olisi puhuneet minun asioista, sanoi vaan että eivät mitään pahaa puhuneet. Mutta minun yksityisasiat meni kumminkin käsittelyyn siinä minun selän takana, mikä tuntuu loukkaavalta ja luottamuksen rikkomiselta. 

Ap

Ihan normaalia, että puhutaan kaverista. Tehän kaikki kolme olette kavereita. 

Vierailija
18/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko edes mitään pahaa puhuttavaa? Miksi he eivät saa puhua sinusta?

Saa minusta puhua mutta ei mielellään yksityisasioista. Silloin kun tämä episodi tapahtui en tuntenut Ellaa vielä kovinkaan hyvin, oltiin vasta tutustumassa. Ja Maijan kanssa olin läheinen. Siksi tuntui pahalta että Maija ruoti minun asioita Ellan kanssa. 

Ap

Vierailija
19/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsoilet ihan turhaan.

Vierailija
20/27 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme