Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Case kaappisänky", kysyttävää vakatyöntekijältä?

Vierailija
25.03.2026 |

Ja en ole kys päiväkodin työntekijä, tarkennus kaiken varalta.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarhatädit kutsuvat itseään vakatyöntekijöksi?

haluavat esittää hienompaa kuin lastenvahti

Minä en halua ainakaan esittää yhtään mitään. Olen esiopettaja, päiväkodissa töissä ja aikoinaan opettajankoulutuslaitokselta (okl) valmistunut kasvatustieteen kandi, ammattinimikkeellä lastentarhanopettaja. Töitä olen tehnyt nyt yli 20 vuotta. En suutu tätittelystä enkä setättelystä, ei ammatti-identiteettini ole mistään tittelistä tai koulutuksesta kiinni. Työ on muuttunut vuosien saatossa paljon, yhteiskunnan muuttuessa ympärillä. Emme elä missään umpiossa vaan kaikki yhteiskunnassa ilmenevät asiat heijastuvat myös päiväkotiin, perheisiin ja lapsiin. 
Moni kuvittelee työtä helpoksi. Sitä se ei ole. Itseasiassa aika harva siihen kykenee kyynistymättä, uupumatta tai paatumatta.  Itsetunto, kunnioitus ja ennenkaikkea kyky reflektoida omaa toimintaa on olennaista alalla. En syytä ihmisiä siitä, että eivät aivan hahmota työn luonnetta tai sen raskautta. En itsekään ymmärrä suurimman osan ammattien työn varjopuolia, sillä en ole niitä töitä tehnyt. Voin vain kuvitella ja kuunnella niitä ihmisiä, jotka ovat. Kaikenlainen vihamielisyys ja vastakkainasettelu nostaa päätään yhteiskunnassa, jossa ihmisiltä putoaa usko tulevaan ja jossa resursseista joutuu kamppailemaan selviytyäkseen. 
Ylpeä tarhantäti jo vuodesta 2002

Vierailija
82/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluavat esittää hienompaa kuin lastenvahti

Minä en halua ainakaan esittää yhtään mitään. Olen esiopettaja, päiväkodissa töissä ja aikoinaan opettajankoulutuslaitokselta (okl) valmistunut kasvatustieteen kandi, ammattinimikkeellä lastentarhanopettaja. Töitä olen tehnyt nyt yli 20 vuotta. En suutu tätittelystä enkä setättelystä, ei ammatti-identiteettini ole mistään tittelistä tai koulutuksesta kiinni. Työ on muuttunut vuosien saatossa paljon, yhteiskunnan muuttuessa ympärillä. Emme elä missään umpiossa vaan kaikki yhteiskunnassa ilmenevät asiat heijastuvat myös päiväkotiin, perheisiin ja lapsiin. 
Moni kuvittelee työtä helpoksi. Sitä se ei ole. Itseasiassa aika harva siihen kykenee kyynistymättä, uupumatta tai paatumatta.  Itsetunto, kunnioitus ja ennenkaikkea kyky reflektoida omaa toimintaa on olennaista alalla. En syytä ihmisiä siitä, että eivät aivan hahmota työn luonnetta tai sen raskautta. En itsekään ymmärrä suurimman osan ammattien työn varjopuolia, sillä en ole niitä töitä tehnyt. Voin vain kuvitella ja kuunnella niitä ihmisiä, jotka ovat. Kaikenlainen vihamielisyys ja vastakkainasettelu nostaa päätään yhteiskunnassa, jossa ihmisiltä putoaa usko tulevaan ja jossa resursseista joutuu kamppailemaan selviytyäkseen. 
Ylpeä tarhantäti jo vuodesta 2002

Ei kukaan itseään kunnioittava varhaiskasvattaja kutsu itseään tarhantädiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma mitä varhaiskasvatuksen työntekijöihin kohdistuvaa vihaa täällä on säännöllisesti. Ei ole tervettä tuollainen yhden ammattiryhmän maalittaminen. 

Julkisella rahalla pyöriviä virkoja pitääkin arvostella. Viulut maksaa valtio.

Virkoja ei ole ollut enää vuosiin kuin päiväkodin johtajilla.

No ei sillä väliä, näiden leikki akateemikoidenkin palkat maksaa valtio

Mitäs työnnätte kersojanne tarhalle?! Pitäkää kotonanne kun siellä kerran itsekin mätänette.Sillähän siitä päösee.

Itse olen töissä tai ryömatkalla, samoin vaimo, kotona ei ole kuin koirat. Lapset yksityisessä päiväkodissa. Kyllä rahalle saa vastinetta.

Ja varsinkin kun saa yksityisenhoidontukea. 

Tästä ei kokemusta. En tiennyt että joku tukiainen on tuohonkin.

Vierailija
84/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätit, miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

Vierailija
85/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
86/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei vähä-älyiset tarkista kaikkia sänkyjä ennen kuin ne suljetaan, nostaa peittoa jne. Ja käydä kaikki sängyt läpi?

Vierailija
87/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko oli "case kaappisänky".

Ap

So?

Eli pysy aiheessa, pahvi!

Vierailija
88/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätit, miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

tädit

Vierailija
89/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelevat olevansa Shakira

Vierailija
90/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissakin työntekijät ovat tehokkaita, silloin kun paiskovat niitä muovilaatikoita.

Vierailija
91/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma mitä varhaiskasvatuksen työntekijöihin kohdistuvaa vihaa täällä on säännöllisesti. Ei ole tervettä tuollainen yhden ammattiryhmän maalittaminen. 

Julkisella rahalla pyöriviä virkoja pitääkin arvostella. Viulut maksaa valtio.

Virkoja ei ole ollut enää vuosiin kuin päiväkodin johtajilla.

No ei sillä väliä, näiden leikki akateemikoidenkin palkat maksaa valtio

Mitäs työnnätte kersojanne tarhalle?! Pitäkää kotonanne kun siellä kerran itsekin mätänette.Sillähän siitä päösee.

Itse olen töissä tai ryömatkalla, samoin vaimo, kotona ei ole kuin koirat. Lapset yksityisessä päiväkodissa. Kyllä rahalle saa vastinetta.

Ihme öyhötystä yksityisen hoidon puolesta. Yksityisissä päiväkodeissa on sattunut vakavia onnettomuuksia ja laiminlyöntejä. Ei se voitontavoittelu tarkoita hyvää laatua, usein päinvastoin.  

Vierailija
92/92 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan