Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkeen pitää olla puhelin aplikaatio?

Vierailija
25.03.2026 |

Lähes kaikkien aplikaatioilla hoidettavien asioiden tekeminen on onnistunut ennen ilman aplikaatiota. Helposti, nopeasti ja varmatoimisesti. Nyt pitää olla kaikessa tällainen täysin turha ylimääräinen välivaihe mistä tulee vielä turhaa epävarmuutta. Ei mitään järkeä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään lähes joka asiaan vaaditaan älypuhelin ? - Minä ja hyvin suuri osa kansasta ei sellaista omista ja edes suunnittele sellaisen hankkimista, läppäri riittää asioiden hoitoon ja tavallinen peruspuhelin puheluiden ja tekstarien hoitoon.

"Traficomin Viestintäpalvelujen kuluttajatutkimuksen mukaan vuonna 2022 92 prosentilla 15-79-vuotiaista suomalaisista oli käytössään älypuhelin."

Eli melkein puoli miljoonaa joilla ei ole Älypuhelinta.

Minunkin mielestä 8% kansasta on suuri osa... tai ehkä sittenkään ei. 

Vierailija
22/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään lähes joka asiaan vaaditaan älypuhelin ? - Minä ja hyvin suuri osa kansasta ei sellaista omista ja edes suunnittele sellaisen hankkimista, läppäri riittää asioiden hoitoon ja tavallinen peruspuhelin puheluiden ja tekstarien hoitoon.

Hyvin pieni osa ei omista älypuhelinta. Te voitte kikkailla paperilapuilla.

Ja sinä voit ulista sitten täällä kun joku varastaa kaikki tiedot puhelimeltasi ja muokkaa tekoälyllä itselleen sinun identiteetin. Eihän tätä pelkoa ole kun nehän on täysin turvallisia. Ainakin jos kysytään Googlelta tai aplikaatioiden kehittäjiltä. Harmi vaan, että ovat turvallisia vain siihen asti kunnes jotain  tapahtuu. Sitten kun tapahtuu niin korvauksena pahoitellaan ja siinä kaikki.

Ja sinä pösilö voisit ottaa ne lääkkeesi. Minun puhelimeni tietoja ei kukaan varasta.

Miksi nimittelet? On varastanut jo siinä vaiheessa kun itse olet antanut siihen luvan hyväksymälllä palveluehdot. Meni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin melkein tappelemaan diabeteshoitajan kanssa, kun en halunnut sellaista sensoria (sellainen jatkuvasti kiinni oleva pieni mötikkä, josta pystyy skannaamaan verensokerin), jonka lukijana toimii ainoastaan puhelin. Mittaan sitten verensokerit manuaalisesti sormenpäästä kuten ennenvanhaan.

Mä taas otin tuon lähes ainoana äppinä. Ei tarvii ite huolehtia, kun se hoitaa itse itsensä ja ilmottelee, jos tulee jotain ongelmia. Mä koen pistämisen hankalana muistettavana. Tänäänkin taas meni ohi, kun kerkesin vettä juoda ja banaania pulpeltaa. En saanut aamumittausta. 

Sitten lounaan jälkeen en koskaan muista ottaa... 

Nyt ei tarvii harva pään muistella, kun kattoo vaan äpistä. 

Olet niin sanoinkuvaamattoman huolimaton itsesi hoitaja, että sinun pitäisi olla valvotussa hoidossa eikä avohoidossa. 

Vierailija
24/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin melkein tappelemaan diabeteshoitajan kanssa, kun en halunnut sellaista sensoria (sellainen jatkuvasti kiinni oleva pieni mötikkä, josta pystyy skannaamaan verensokerin), jonka lukijana toimii ainoastaan puhelin. Mittaan sitten verensokerit manuaalisesti sormenpäästä kuten ennenvanhaan.

Oma valinta mutta onhan tuo sinun vaihtoehto kivuliaampi.

Vierailija
25/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas otin tuon lähes ainoana äppinä. Ei tarvii ite huolehtia, kun se hoitaa itse itsensä ja ilmottelee, jos tulee jotain ongelmia. Mä koen pistämisen hankalana muistettavana. Tänäänkin taas meni ohi, kun kerkesin vettä juoda ja banaania pulpeltaa. En saanut aamumittausta. 

Miten se meni sinulta ohi, jos kerran olet ottanut äpin, joka hoitaa asian automaattisesti?

Vierailija
26/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen tarvii erityisesti?

Vierailija
27/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärillä hoituu sukkelasti pankkien, veron, ja muiden tärkeiden asioiden hoitaminen sekä  nettisurffailu. Nopeamminkin koska voi kirjoittaa kahdella kädellä ja monella sormella. Puhelut ja tekstarit onnistuu peruskännykällä. Ostin vuoden alussa uuden peruskännykän ja taas akku kestää monta päivää.

Vierailija
28/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuosi sitten meni puhelin rikki. Putos Cittarin kassalla, kun piti äppiä käyttää. Ostin uuden puhelimen ja jätin kaikki tuommoiset pois. Ja nyt sitten saan selitellä joka paikassa, ettei ole, enkä lataa.. Yleensä saan vastaukseksi ensin, että se on ihan helppo ladata ja käyttää. Eli pitävät mua tyhmänä ja vanhana. ;) Juu, niin on, mutta vaikeus tuleekin sitten, kun puhelin menee rikki tai akku loppuu.

Ärsyttää, kun niin paljon toimintoja pitäisi keskittää yhteen paikkaan ja sitten käy tuommoinen hupsista. Se oli aika työ saada osa jutuista takaisin, kun monen firman äpit ovat jostain ysäriltä. ;) Olisi pitänyt jotain availla vanhalla äpillä, että saa synkattua uuden kanssa.

Nyt on vaan viisi asiaa. En olisi niitäkään halunnut ladata, mutta ne sujuvoittaa arkea. Annoin periksi.

Vierailija
29/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan asiat tietokoneella en puhelimella.

Vierailija
30/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakosta ei pääse eroon ja noihin äppeihin tungetaan sellaista tietoa, että puhelimesta pitäisi alkaa pitämään samanlaista huolta kuin siitä lompakosta. Kaksinkertainen vaiva ei helpota asioita. Minulla on puhelin sellaisissa asetuksissa että jos se häviää tai hajoaa niin voin hakea kaupasta uuden ja kaikki toimii kuten tähänkin asti. En perusta Google-tiliä enkä lataa yhtään aplikaatiota. Mikäli joku palveluntuottaja ei tästä syystä pysty poistamaan rahaa minulta myymiään palveluita tai tuotteita vastaan niin se on sitten heiltä pois. Varmasti löytyy aina joku muu kenelle rahani kelpaa ilman kikkailuja.

Vierailija
31/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimellahan pääsee nettiin aivan vastaavalla tavalla kuin tietokoneella joten miksi pitää olla joku erillinen aplikaatio? Edellyttää vielä rekisteröitymistä kolmannen osapuolen palveluihin ja tällä osapuolella ei ole mitään tekemistä sen kanssa mihin sitä aplikaatiota käytetään. Eihän tuossa voi olla kyse mistään muusta kuin tietojen urkkimisesta ja ihmisten kyttäämisestä. Melko vaarallista ottaen huomioon mitä esim. tekoälyllä nykyisin saadaan aikaiseksi.

Vierailija
32/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut näitä valittajia ja peränpitäjiä, onneksi kehitys menee kuitenkin eteenpäin. Kuka tarvitsee hellaa, pyykinpesukonetta, ompelukonetta etc, kyllä ennen oli paremmin.

Vierailija
33/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhimpia on laskutuspalveluiden sovellukset joihin tulee lasku mutta et voi kuitenkaan maksaa laskua sovelluksessa. Edes virtuaaliviivakoodia eivät ole onnistuneet väsäämään palveluihin. Täysin turhake. Sama olisi laittaa lasku vanhaan tyyliin sähköpostiin josta maksaja sitten copy/paste-tyylillä maksaa laskun verkkopankissaan.

Vierailija
34/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimellahan pääsee nettiin aivan vastaavalla tavalla kuin tietokoneella joten miksi pitää olla joku erillinen aplikaatio? Edellyttää vielä rekisteröitymistä kolmannen osapuolen palveluihin ja tällä osapuolella ei ole mitään tekemistä sen kanssa mihin sitä aplikaatiota käytetään. Eihän tuossa voi olla kyse mistään muusta kuin tietojen urkkimisesta ja ihmisten kyttäämisestä. Melko vaarallista ottaen huomioon mitä esim. tekoälyllä nykyisin saadaan aikaiseksi.

Pointti oli ettei tarvitse sitä älypuhelinta.

Vierailija
35/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan eniten sitä että joihinkin tapahtumapaikkohin on verkosta vaihtoehtona vain niitä typeriä äppilippuja, mutta jos haluaa sen fyysisen lipun, niin sitten täytyy mennä kaupan, tms, myyntipisteelle.

Esimerkiksi jostain syystä Logomossa on tämä systeemi että Lippu.fi:n lipuissa on verkkokaupassa vain se äppilippuvaihtoehto.

En itse ole Logomossa käydessä ainakaan huomannut että se mitenkään hidastaisi sisäänpääsyä jos tulijoilla on erilaiset lipputyypit kun niitä skannataan ovella.

Vierailija
36/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pieni osa ei omista älypuhelinta. Te voitte kikkailla paperilapuilla.

Tämä. Maailma kehittyy ja on itsestä kiinni kehittyykö mukana. Eivät kaikki viljeliätkään traktoreista välittänyt, mutta niin vain hevoset korvattiin niillä

Vierailija
37/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että pistit hanttiin. Itsekin niin väsynyt tähän, suoranaista ryöstämistä. 

Vierailija
38/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joutuu työterveyteenkin hankkimaan appin. Ärsyttävää.

Vierailija
39/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se verensokerisensori on paljon turvallisempi sinulle. Etkö voi saada sellaista vyötäröllä kannettavaa mittaria sen kanssa?

Vierailija
40/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internet voi kaatua, joko kokonaan tai paikallisesti esim. naapurimaan häirinnän takia. Jos ei ole mietitty mitään varajärjestelmiä, kaikki menee silloin kaaokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä