Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että aikuinen lapsi käy vanhemman luona viikon yökylässä?

Vierailija
25.03.2026 |

Siskolla on aikuinen poika joka käy äitinsä luona välillä viikon kyläilemässä, vaikka asuu samassa kaupungissa. Makaa äitinsä sohvalla ja syö jääkaapin tyhjäksi, ei auta kotitöissä (rivitalo, joten kesäisin pitäisi ajaa esim nurmikkoa mutta poika ei tee ikinä mitään). Iältään poika on yli kolmekymppinen. Siskoni ei sano pojalleen mitään, palvelee vaan, käy kaupassa ja tekee hänelle ruokaa. Mun mielestä tämä on suorastaan raivostuttavaa, kun kuulin asiasta. Poika on asunut jo 15 vuotta omassa asunnossa mutta silti on näin riippuvainen äidistä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on itse asiassa tosi tyypillistä henkisesti insestuaalisissa suhteissa, missä naisella ei ole aviomiestä vaan poikalapsi täyttää hänen aviomiehen rooliaan. Tunnetaan myös nimikkeillä "peräkammarin poika", "mammanpoika", jne.

Ei noissa muuten mitään mutta ovat ikävä haitta muille naisille, kun ovat henkisesti kiinnittyneitä emoonsa ja kykenemättömiä toimimaan aviomiehen roolissa, mutta äiti ei anna heille pimppaa, joten ahdistelevat sitten muita naisia ja yrittävät käyttää näitä vain seksuaalisesti hyväkseen. Äärikeississä suomessa olen törmännyt tapaukseen missä mies vei jopa vastasyntyneen vauvan naiselta äitinsä luokse.

Nyt oli hyvä kirjoitus. Kyllä se on just näin. Nämä pojat eivät koskaan osaa elää normaalissa parisuhteessa, kun äitisuhde on noin vääristynyt. Äiti nähdään palvelijana ja ykkösenä, jopa lähes platonisena naisystävänä jonka kanssa ei ole intiimiä suhdetta. Nainen pitää poikaansa miesystävän korvikkeena. Jos tuollaisella miehellä olisi oikea naisystävä, niin se olisi vain äidin kilpailija. Jos äiti sairastuu/menehtyy niin ettei enää kykene palvelemaan poikaansa niin poika ei yleensä osaa tehdä mitään, eletään roskien seassa ja syödään valmisruokaa.

Vierailija
22/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on itse asiassa tosi tyypillistä henkisesti insestuaalisissa suhteissa, missä naisella ei ole aviomiestä vaan poikalapsi täyttää hänen aviomiehen rooliaan. Tunnetaan myös nimikkeillä "peräkammarin poika", "mammanpoika", jne.

Ei noissa muuten mitään mutta ovat ikävä haitta muille naisille, kun ovat henkisesti kiinnittyneitä emoonsa ja kykenemättömiä toimimaan aviomiehen roolissa, mutta äiti ei anna heille pimppaa, joten ahdistelevat sitten muita naisia ja yrittävät käyttää näitä vain seksuaalisesti hyväkseen. Äärikeississä suomessa olen törmännyt tapaukseen missä mies vei jopa vastasyntyneen vauvan naiselta äitinsä luokse.

Hyvä messu. 

-Seppå Johannes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Tytär tulee pääsiäiseksi, ihan aikuinen. Moneksi yöksi. Kukahan huolestuu?  

Miksi kukaan, ees sukulainen, pohtii toisten asioita? Kyllähän canhusikään ehtineet sisaruksetkin ovat jo ihan itsenäisiä ihmisiä, ei tilivelvollisia sisaruksilleen.

Vierailija
24/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti asuu pojan omistamassa asunnossa poika tekee sovvalla osake kauppoja. ap kullinpuutteessa oleva erittäin kateellinen.

Vierailija
25/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsemme perhe tulee joka viikko syömään meille.

Toise. perhe tulee lomalle luoksrmme 12 päibäksi kesällä.

Kuopus tulee täysihoitoon lomkotiimme kerran pari vuodessa 2 viikoksi. Nyt on muuttamassa takaisin pk-seudulle ja asuu luonamme viikon.

En pidä mitenkään outona, ystäviemmekin lapset ovat aina tervetulleita koteihinsa

Vierailija
26/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oleellista, että mitä se äiti tykkää tilanteesta. Jos molemmin puolin viihtyvät välillä pitempään yhdessä, niin mikäs siinä. Ei sitä aina ulkopuolelta voi sanoa, mitä ihmissuhde merkitsee sen osapuolille - ehkä pojan seura on äidistä piristävää, ja kiva kokkailla muitakin kuin itseä varten.

Olen sikäli jäävi kommentoimaan, että makaan aina laiskana sohvalla, kun mieheni tekee ruokaa :D Hän tykkää ruoanlaitosta, minä sohvalla makaamisesta.

Vierailija
27/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin miehenkipeä että naimaton poikamies herättää tuommoisen ärsytyksen pitäiskö terapiaa? 

Miehet on kyllä kortilla mutta jos annettais kuitenkin saamattomien, aseksuaalien, tietämättään homojen yms olla rauhassa kirjoittamatta tuommoista älytöntä potaskaa ?

Vierailija
28/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun samassa osoitteessa äitini kanssa, mutta käyn useinkin yökylässä n. 2 kilsan päässä asuvan mummoni luona.  Me tilataan pizza, juodaan valkoviiniä, katsellaan hömppäelokuvia ja jutellaan mukavia.  Ihan parasta.

Vierailija
29/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuisiällä ollut kerran vanhempien luona asumassa viikon, kun he itse olivat lomalla ja hoidin kotieläimiä siellä sen ajan.

En ikinä kehtaisi mennä vanhemmille viikoksi täyshoitoon, vaikkei se varmaan heitä haittaisi.

Vierailija
30/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa. Tytär tulee pääsiäiseksi, ihan aikuinen. Moneksi yöksi. Kukahan huolestuu?  

Miksi kukaan, ees sukulainen, pohtii toisten asioita? Kyllähän canhusikään ehtineet sisaruksetkin ovat jo ihan itsenäisiä ihmisiä, ei tilivelvollisia sisaruksilleen.

Alapeukuttaja. Katsotko olevasi oikeutettu puuttumaan aikuisten , joilla aikuiset lapset, sisarustesi asioihin millään lailla?

Vierailija
31/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun samassa osoitteessa äitini kanssa, mutta käyn useinkin yökylässä n. 2 kilsan päässä asuvan mummoni luona.  Me tilataan pizza, juodaan valkoviiniä, katsellaan hömppäelokuvia ja jutellaan mukavia.  Ihan parasta.

Tämmönen on vähän eri asia. Et kuitenkaan syö viikkoa mummon jääkaappia tyhjäksi ja laita sitä tiskaamaan sun jälkiä?

Vierailija
32/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta, vierailen muutaman kerran vuodessa vanhempieni luona. Asuvat kaukana ja nähdään harvoin niin mielelläni olen useamman päivän. Harvoin viikkoa kuitenkaan, ehkä kesälomalla. Lapsetkin tykkäävät kun saavat olla rauhassa mummolassa. Hoidan toki lasten tarpeet ja ruuat myös.

Vierailija
33/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa melko järkyttävältä mutta valitettavasti näitä tapauksia on paljon että aikuiset lapset hyväksikäyttää vanhempiaan.

Narsistilapsi pitää äitiä tai isää orjanaan. On nähty. 

Vierailija
34/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmönen on vähän eri asia. Et kuitenkaan syö viikkoa mummon jääkaappia tyhjäksi ja laita sitä tiskaamaan sun jälkiä?

Niinpä ja olen kyllä tyttö, vaikka se ei ole se pointti.  Jos mummo asuisi kauempana ja mulla olisi lomaa niin viihtyisin luonaan vaikka kaksi viikkoa, mutta ruoka ostettaisiin ja laitettaisiin yhteisvoimin, ja tietysti minä hoitaisin tiskit ja siivoushommat, niin teen nytkin.  Äitini ja mummoni on heti napit vastakkain kun ovat liian erilaiset luonteet, mutta minä ja mummo, me ollaan samikset.

Vierailija
35/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien pitää hypätä kun lapsi tarvitsee lastenhoitoapua

Ottaa lastenlapset lomilla jne.

Sitte naineet ihmiset nostaa metelin jos sinkullakin on yhteys äitiinsä. Kai se sinkku saa siinä olla viikon lomallaan äidillään kuten sisarustensakin lapset?

Vierailija
36/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta, vierailen muutaman kerran vuodessa vanhempieni luona. Asuvat kaukana ja nähdään harvoin niin mielelläni olen useamman päivän. Harvoin viikkoa kuitenkaan, ehkä kesälomalla. Lapsetkin tykkäävät kun saavat olla rauhassa mummolassa. Hoidan toki lasten tarpeet ja ruuat myös.

Niin, asuvat kaukana, tottakai olet silloin pidemmän ajan. AP:n tapaus asuu samassa kaupungissa. 

Vierailija
37/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enenmän kyllä ihmettelen niitä lapsia hankkineita, jotka odottavat, pahimmassa tapauksessa isä- tai äitipuolen "kannustuksella", että pääsevät lapsistaan eroon, kun nämä täyttävät 18 v. Voi arvata, että sukulaiasuhde ei toimi eivätkä lapset edes halua omia lapsia, jäätävän lapsuuden jälkeen. Miksi tuollaiset lapsia hankkivat? Kalusteiksiko? 

Vierailija
38/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan ymmärrä mitä aloittajalle kuuluu sisarensa perheasiat.

Vierailija
39/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on  paras. Tai pahin. 

Vierailija
40/51 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuisiällä ollut kerran vanhempien luona asumassa viikon, kun he itse olivat lomalla ja hoidin kotieläimiä siellä sen ajan.

En ikinä kehtaisi mennä vanhemmille viikoksi täyshoitoon, vaikkei se varmaan heitä haittaisi.

Aha, sekö estää muita menemästä lapsuudenkotiinsa. Olen lähinnä ilahtunut, kun tytär piipahtaa. Ei ole millään tavoin vaivaksi, muutkin syövät päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan