Ottaa päähän se, etten pysty tekemään elämäntilanteelleni mitään
Vaan joudun vuodesta toiseen roikkumaan työkkärin listoilla työkyvyttömänä. Menisin töihin, jos löytäisin työn, jota pystyn tekemään (ja mut valittaisiin kaikkien hakijoiden joukosta!). Ei oikein meinaa jaksaa enää tällaista :(
Kommentit (39)
Täältä saat vertaistukea. Viiden vuoden aikana on tyrkytetty jos jonkinlaista pilleriä tai terapiaa. Ensin on pula terapeuteista, pitää (kuulemma) osata markkinoida itsensä terapeutille ja pyytää aakkoslausuntoja Kelaan. Sitten et olekaan terapiakelpoinen, no, eipä ole terapeuttejakaan. Yhtäkkiä terapia ratkaiseekin kaiken, vapaita aikoja löytyy ja hinnat 150 euroa+. Tätä jos Kela tukisi viidelläkympillä niin satanen jäisi silti maksettavaa ja työmarkkinatuki on se 595 euroa kuussa käteen. Lausunnot täynnä virheitä, samassa tekstissä olet sekä töissä että et ole.
Samaa mietin, mistä kohti tätä jättimäistä legokasaa alkaa selvittämään?
Olen kateellinen sinulle. Tällä hetkellä en saa mitään etuuksia enkä minulla ole tulonlähdettä. En ole työtön enkä eläkkeellä.
M78
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksittäisiä kursseja varmasti löytyy, mikä ala kyseessä? Ootko hakenut muualta töitä, joskus muutto on edessä jos saa työn kauempaa. Sekin on parempi kuin jäädä vuosiksi työttömäksi. Jos oot etelästä niin hae pohjoiseen. Jos et muuta keksi niin hae lähihoitajaksi, siitä valmistuu nopeaälyinen vuodessa tai alle. Myös muuta aloja on. Jos olet alle 55 niinnkannattaa kouluttautua myös toiselle alalle.
Olen hakenut töitä akselilla Helsinki-Tampere. Lähihoitajan työ on liian raskasta mulle, eikä hoitoalallakaan nykyään riitä kaikille töitä.
Ap
et osaa kertoa mitä rajotteita sulla on. mikä olisi unelmatyö joka onnistuu.
Unelmatyö olisi etätyö, jota voi tehdä silloin, kun kykenee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen sinulle. Tällä hetkellä en saa mitään etuuksia enkä minulla ole tulonlähdettä. En ole työtön enkä eläkkeellä.
M78
Kateellinen? Oletko hullu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksittäisiä kursseja varmasti löytyy, mikä ala kyseessä? Ootko hakenut muualta töitä, joskus muutto on edessä jos saa työn kauempaa. Sekin on parempi kuin jäädä vuosiksi työttömäksi. Jos oot etelästä niin hae pohjoiseen. Jos et muuta keksi niin hae lähihoitajaksi, siitä valmistuu nopeaälyinen vuodessa tai alle. Myös muuta aloja on. Jos olet alle 55 niinnkannattaa kouluttautua myös toiselle alalle.
Olen hakenut töitä akselilla Helsinki-Tampere. Lähihoitajan työ on liian raskasta mulle, eikä hoitoalallakaan nykyään riitä kaikille töitä.
Ap
Ap
sitäkin montaa, mikä olisi just se etätyö jota osaat ja monta tuntia luulisit joko per pv tai viikossa. toivon, että saisit.
Kyllä se työelämäkin on p*skaa. Turha kuvitella, että siinä pää selviää ja terapiantarve katoaa.
Kannattaa setviä päänsä kuntoon ihan omana harrastuksenaan ja pienellä kustannuksella.
Luonto ja lenkkeily nyt on jonkinlainen alku, sitten vaan tekee muitakin asioita, mistä jää hyvä mieli päälle eikä masennu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
sitäkin montaa, mikä olisi just se etätyö jota osaat ja monta tuntia luulisit joko per pv tai viikossa. toivon, että saisit.
Nyt en ymmärtänyt oikein mitään.
Ap
Isäni ja äitini muutti aikanaan nuorina helsinkiin työitten perässä eri paikkakunnilta jossa sitten kohtasivat. Ja miksikäs se meno olisi siitä muuttunut? Nykyäänkin kannattaa ottaa huomioon töitten perässä muuttaminen virkeämmille kasvupaikoille jojonkin kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se työelämäkin on p*skaa. Turha kuvitella, että siinä pää selviää ja terapiantarve katoaa.
Kannattaa setviä päänsä kuntoon ihan omana harrastuksenaan ja pienellä kustannuksella.
Luonto ja lenkkeily nyt on jonkinlainen alku, sitten vaan tekee muitakin asioita, mistä jää hyvä mieli päälle eikä masennu.
Miksi ajattelit, etten tiedä minkälaista työelämä on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pystyisit tekeen? Lisäkouluttaudu.
Tällä hetkellä en oikein mitään.
Ap
Sitten sun pitää alkaa sopeutus ajatukseen, että et enää mene töihin ja olet eläkeikään saakka työtön. Se on vaikea asia hyväksyä, mutta muukaan ei auta. Sitten kun olet hyväksynyt asian, sinun on helpompi elää. Onneksi asutaan Suomessa niin saadaan kuitenkin sen. Erran tukia, että on katto pään päällä ja ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ja äitini muutti aikanaan nuorina helsinkiin työitten perässä eri paikkakunnilta jossa sitten kohtasivat. Ja miksikäs se meno olisi siitä muuttunut? Nykyäänkin kannattaa ottaa huomioon töitten perässä muuttaminen virkeämmille kasvupaikoille jojonkin kaupunkiin.
Ensin vaan pitäisi saada työpaikka ennen kuin muuttaa yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
et lukenut sitten aapin ketjua- ydinsyy - neurologia
Ei työ määrittele ihmistä, tietenkin voi elää hyvää ja aktiivista elämää ilman töitäkin. On aikaa harrastaa ja kehittää itseään, paneutua niihin asioihin joita itseä eniten kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei työ määrittele ihmistä, tietenkin voi elää hyvää ja aktiivista elämää ilman töitäkin. On aikaa harrastaa ja kehittää itseään, paneutua niihin asioihin joita itseä eniten kiinnostavat.
Ei oikein voi, kun taloudellinen tilanne on aivan surkea. En etsi töitä siksi, että saisin elämääni jotain sisältöä vaan ihan vaan rahan takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Nyt en ymmärtänyt oikein mitään.
Ap
Anteeksi ap. Tarkoitin, että etätyötäkin on moneen lähtöön. Mikä olisi se sinun osaamisalue? Koodaus. Vai viranomaistyöt. Kelan etuuskäsittelijä. Myyntityö jne. Tätä tarkoitin. Ja joka päiväkö jaksaisit jos saat säännöstellä mm istuma-asennot , taot omaan tahtiin. Joka pv vai enemmän per pv ja vähemmän vastaavasti työpäiviä.
Joka pn vaikka 4h vai kaksi kertaa viikossa 8h. Jps sellaista osa-aikaista edes saisit. Toivon todella jotain elämääsi mikä toimisi sinulle. Hyvää loppupäivää.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä hoitaminen on aktiivista hommaa, joka päivä pitää tehdä jotain itsensä eteen, jotta voi palautua työkuntoon. Joka päivä harjoitus, jumppa, lenkki tms. Joka päivä jotta pääset kuntoon.
Monia sairauksia ei voi parantaa. Sinä puhut huonosta peruskunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä hoitaminen on aktiivista hommaa, joka päivä pitää tehdä jotain itsensä eteen, jotta voi palautua työkuntoon. Joka päivä harjoitus, jumppa, lenkki tms. Joka päivä jotta pääset kuntoon.
Monia sairauksia ei voi parantaa. Sinä puhut huonosta peruskunnosta.
Joo, mutta sairaudetkin on paremmin hallinnassa, kun elää terveellisesti eikä vaan makaa sohvalla syömässä sipsejä.
On kyllä varmasti raskas ja vaikea tilanne. Ikävä kyllä en tiedä oikein mitään lohduttavaa mitä sanoa.