Narsisti sisko
Vertaistukea kaivataan. Viimein olen uskaltanut alkaa laittamaan hänelle vastaan eli en ota mitä tahansa käytöstä vastaan häneltä. Sehän ei tälle käynyt vaan mustamaalataan mut tän lapsille, urkitaan mun asioita ja aletaan h*orittelemaan. Tietenkään omasta mielestään hän ei ole mihinkään syyllinen ikinä ja muiden pitäisi aina olla anteeksipyytelemässä milloin mitäkin. Tajuaako tälläinen ihminen ikinä omaa käytöstään ?
Kommentit (24)
Älkää hyvät ihmiset sieltäkö elämässänne narsisteja ja juoppoja jne..
Niihin pitää katkaista välit. Sukunsakin saa valita kenen kanssa haluaa olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tajua ikinä käytöstään. Minä aloin jossain vaiheessa vastata samalla mitalla hävyttömiin sähköposteihin tai tekstiviesteihin. Ehkä tein sitä 30% ajasta. Jälkeenpäin tajusin, että se ei auta. Narsistille voit kertoa tarkalleen, mitä se on sanonut tai kirjoittanut. Ei auta. Samalla mitalla antaminen ei auta. Niin kauan kuin olet yhteydessä, narsisti sanoo aina viimeisen sanan.
Jos laitat välit poikki, narsisti haluaa sinut takaisin. Ollaan "ainoat sisarukset" ja "olet rakas". Todellisuudessa tiedän omasta tapauksestani, että on esim. aikuisille lapsilleen kertonut minusta hirmujuttuja. Ne ovat suuresti vääristyneitä. Omaa aggressiivista ja ilkeää käytöstään narsisti ei muka muista.
Jo noin 7 vuotta sitten sanoin eka kerran, että pysy minusta loitolla. Narsisti nimitteli, syytteli, suolsi metreittäin tekstiviestiä ja sähköpostia. Sitten tuli itku ja "ei kai se nyt tähän pääty". Annoin anteeksi. Käytös ei muuttunut kuin pahempaan suuntaan. Äidin pienestä perinnöstä tuli kahden vuoden vätkytys. Narsisti haukkui minut mm. kiinteistönvälittäjälle, joka vahvisti kesämökkikaupat. Se viesti olisi riittänyt kunnianloukkaussyytteeseen.
Tämän jälkeen oli vielä pari episodia. Narsisti kokeili välillä, onko puhelin vielä estossa. Nyt on välit täysin poikki. Ihmettelin, miten tämä ihminen voi vihata minua niin paljon. Suurin juttu on selvästi kateus sekä se, että narsistilla jäi yliopisto-opinnot suorittamatta loppuun. Hän pitää itseään väärin ymmärrettynä nerona. Oli mikä oli. Minulle se ja sama. Haluan elää rauhassa ilman narsistin raivokkaita viestejä ja henkisiä vaihtokylpyjä.
Yliopisto näyttää aiheuttavan sisaruksille raivareita. Itselläni sama kokemus. Hän on kuulemma aina kilpaillut kanssani (minä en hänen kanssaan), joten kai hän pitää itseään hävinneenä kuvitteellisessa koulutuskilvassaan. Olen nyt saanut olla noin vuoden täysin rauhassa häneltä ja olen tyytyväinen. Meillä ei ole ollut sellaista sisarussuhdetta, jonka vuoksi olisin voinut kaivata häntä. Kuvitteellista parempaa siskoa olen toki toivonut monet kerrat.
Hän ei ollut enkeli aiemminkaan, mutta muuttui avoimeksi helvetiksi tavattuaan nykyisen miehensä. En halua nähdä häntä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tajua ikinä käytöstään. Minä aloin jossain vaiheessa vastata samalla mitalla hävyttömiin sähköposteihin tai tekstiviesteihin. Ehkä tein sitä 30% ajasta. Jälkeenpäin tajusin, että se ei auta. Narsistille voit kertoa tarkalleen, mitä se on sanonut tai kirjoittanut. Ei auta. Samalla mitalla antaminen ei auta. Niin kauan kuin olet yhteydessä, narsisti sanoo aina viimeisen sanan.
Jos laitat välit poikki, narsisti haluaa sinut takaisin. Ollaan "ainoat sisarukset" ja "olet rakas". Todellisuudessa tiedän omasta tapauksestani, että on esim. aikuisille lapsilleen kertonut minusta hirmujuttuja. Ne ovat suuresti vääristyneitä. Omaa aggressiivista ja ilkeää käytöstään narsisti ei muka muista.
Jo noin 7 vuotta sitten sanoin eka kerran, että pysy minusta loitolla. Narsisti nimitteli, syytteli, suolsi metreittäin tekstiviestiä ja sähköpostia. Sitten tuli itku ja "ei kai se nyt tähän pääty". Annoin anteeksi. Käytös ei muuttunut kuin pahempaan suuntaan. Äidin pienestä perinnöstä tuli kahden vuoden vätkytys. Narsisti haukkui minut mm. kiinteistönvälittäjälle, joka vahvisti kesämökkikaupat. Se viesti olisi riittänyt kunnianloukkaussyytteeseen.
Tämän jälkeen oli vielä pari episodia. Narsisti kokeili välillä, onko puhelin vielä estossa. Nyt on välit täysin poikki. Ihmettelin, miten tämä ihminen voi vihata minua niin paljon. Suurin juttu on selvästi kateus sekä se, että narsistilla jäi yliopisto-opinnot suorittamatta loppuun. Hän pitää itseään väärin ymmärrettynä nerona. Oli mikä oli. Minulle se ja sama. Haluan elää rauhassa ilman narsistin raivokkaita viestejä ja henkisiä vaihtokylpyjä.Yliopisto näyttää aiheuttavan sisaruksille raivareita. Itselläni sama kokemus. Hän on kuulemma aina kilpaillut kanssani (minä en hänen kanssaan), joten kai hän pitää itseään hävinneenä kuvitteellisessa koulutuskilvassaan. Olen nyt saanut olla noin vuoden täysin rauhassa häneltä ja olen tyytyväinen. Meillä ei ole ollut sellaista sisarussuhdetta, jonka vuoksi olisin voinut kaivata häntä. Kuvitteellista parempaa siskoa olen toki toivonut monet kerrat.
Hän ei ollut enkeli aiemminkaan, mutta muuttui avoimeksi helvetiksi tavattuaan nykyisen miehensä. En halua nähdä häntä lainkaan.
Hämmentävää on narsistin viha ja kateus. Haukkuu ja mustamaalaa selän takana. Haukkuu kyllä ja nimittelee suoraankin. Vaikka tekee sen vaikkapa sähköpostilla, kaikki "unohtuu" narsistilta. Kai vain haluaa suoltaa liat ulos ja on sitten tyytyväinen, kun on taas saanut kyykyttää vihan kohdettaan. Vaikka viha ja kauna ovat vahvoja, silti haluaisi pitää kiinni sisaruussuhteesta. Tätä on tosi vaikea ymmärtää.
Jos sanoo "pysy erossa", alkaa hooverointi. Ollaan sisaruksia, eikö pitäisi katsoa vain eteenpäin, jne. Vaikka narsisti kaivaa aivan lapsuusajalta asioita (joille ei kukaan mitään voi), syyttää juuri toista osapuolta pitkävihaisuudesta. Narsistin ristiriitaista käytöstä on vaikea ymmärtää.
Jonkin aikaa katsoin Dr. Ramanin videon, missä puhuttiin narsistin viestettelystä, ns. sandwich-viesteistä. Klik. Juuri näitä usein sain. Ensin narsisti kirjoittaa jostain muka-asiasta. Viesin pääosassa haukkuu ja nimittelee. Lopuksi sitten tulee joku positiivinen loppulause.
Projisointi: klik. Manipulointi: klik. Sandwich-viestit: klik. Triangulointi: klik. Uhriutuminen: klik.
On meillä usein "klikannut". Tässä siitä vain osa. Pala palalta tajusin, mistä on kyse.
Nykerömunainen inkkeli vikisee. Voi kyynel.