Vitut taa Torin ruikuttajat jotka yrittävät tinkiä
Taas oli yksi mikä kaupanteon jälkeen alkoi tinkiä ja ruikutti kun sanoin että hinta on jo sovittu. Mistä näitä idiootteja sikiää jotka eivät osaa lukea että ei tinkijöille?
Kommentit (64)
Eihän se ole pakko lähettää sellaista paskaa, joka kaduttaa ostajaa.
Vierailija kirjoitti:
AP:n olisi parasta vaihtaa alaa. Kaupankäynti ei sovi sinulle. Myyjän pitää tehdä selväksi (vahvistaa) hinta ja ehdot, jota et ole selvästikään hoitanut.
Jonkin verran on niitä ilmoituksia, joissa on lueteltu lista ehtoja, joille ei myy. Esim. ei toridiiliä, ei trokareille, vain käteinen, jne. Kun on pitkä lista ehtoja ostajalle, niin ohitan tuollaiset ilmoitukset. En pidä kovin vihamielisestä sävystä, ostan mieluummin ystävälliseltä myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n olisi parasta vaihtaa alaa. Kaupankäynti ei sovi sinulle. Myyjän pitää tehdä selväksi (vahvistaa) hinta ja ehdot, jota et ole selvästikään hoitanut.
Jonkin verran on niitä ilmoituksia, joissa on lueteltu lista ehtoja, joille ei myy. Esim. ei toridiiliä, ei trokareille, vain käteinen, jne. Kun on pitkä lista ehtoja ostajalle, niin ohitan tuollaiset ilmoitukset. En pidä kovin vihamielisestä sävystä, ostan mieluummin ystävälliseltä myyjältä.
Ei tulisi mieleenkään myydä toridiilillä. Tässä on hyvä esimerkki ja tätä tapahtuu myös torissa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vantaalainen-josa-myi-air-jordan-le…
En vastaa mitään näille ja laitan tyypin estoon! Ja ainahan voit ilmoittaa, että tinkivaraa ei ole jo ilmoitukseen!
Jännä että jotkut tuotteet saa aikaan aivan typerää käytöstä muka-ostajilta, toisten osalta vain asialliset tyypit lähestyvät. Siis vaikka molemmat tuotteet olisivat suosittuja ja herättävät kiinnostusta, niin vain toisessa aktivoituu trokarit, lurittelijat, vaikenijat ja loputtomiin kinnaajat. Toisessa taas tehdään helpot ja nopeat kaupat sen kanssa, joka ensimmäisenä maksaa.
Nyt viimeksi meni hermot erään harvinaisen Arabian lautasen kanssa. Kovasti oli kyselijöitä ja jatkuvaa härväystä mutta kaupoista ei vain tullut mitään. Pyydettiin varaamaan, pyydettiin jos voisin tulla puolenkuun aikaan keskiyöllä johonkin maantien varteen lautasen kanssa, pyydettiin jos voisi alkuun maksaaa puolet ja sitten loput kun tulee lisää rahaa jne. Aivan outoa toimintaa. Lopulta meni hermot ja napautin vasaralla koko ihanan lautasen rikki. Ai että teki hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap suhtaudut noin intohimoisesti tyhjänpäiväiseen torikauppaharrastukseen. Kannatan kierrätystä ja torimyyntiä, mutta ei siitä tarvitse tehdä tuollaista intohimoa.
Minä myyn ensimmäiselle ostajalle, ihan sama maksaako täyden hinnan vai tinkii. Minä myyn, koska en tarvitse tavaraa enää.
Jos sinulla on jokin muu tarkoitus kuin päästä turhasta tavarasta eroon, niin älä jää jankkaamaan äläkä lataa asiaan turhaa tunnetta. Vaan vain hyväksyt tarjousen tai hylkäät sen. Ei asiasta tarvitse tarjoajan kanssa sen enempää keskustella.
Torissa on mahdollisuus tarjota sopivaksi katsomaansa hintaa, eikä ole mitenkään väärin käyttää tuota toimintoa.
Itse toki myyn toridiilin kautta. Ilmeisesti nuo noudolla myynnit on stressaavampia.
Monet (tuhannet?, kymmenettuhannet?) tekevät kahta-kolmea "työtä". Kelasta nyhjäistään osuus, toribisneksista toinen ja jos aikaa jää niin kirpputoreilta se kolma osuus.
Kuka nyt oikeata työtä tarvitsisi enää...
Miten voi alkaa tinkimään kaupanteon jälkeen, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään myydä toridiilillä. Tässä on hyvä esimerkki ja tätä tapahtuu myös torissa.
Ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ToriDiilissäkin maksun saa vasta sitten, kun ostaja on hyväksynyt tavaran. Ostaja voi sitten kuvata oman rikkinäisen muumimukinsa ja väittää, että postittamasi on rikkoutunut, en maksa.
Jos tinkijöiden ja kyselijöiden kohtaaminen on niin saatanan vaikeeta niin ei varmaan kannata tehdä mitään kenenkään kanssa? Ihmisiä on erilaisia, kuten myös käsityksiä siitä mikä mitäkin tarkoittaa. Kaikki ei ole autisteja.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että jotkut tuotteet saa aikaan aivan typerää käytöstä muka-ostajilta, toisten osalta vain asialliset tyypit lähestyvät. Siis vaikka molemmat tuotteet olisivat suosittuja ja herättävät kiinnostusta, niin vain toisessa aktivoituu trokarit, lurittelijat, vaikenijat ja loputtomiin kinnaajat. Toisessa taas tehdään helpot ja nopeat kaupat sen kanssa, joka ensimmäisenä maksaa.
Nyt viimeksi meni hermot erään harvinaisen Arabian lautasen kanssa. Kovasti oli kyselijöitä ja jatkuvaa härväystä mutta kaupoista ei vain tullut mitään. Pyydettiin varaamaan, pyydettiin jos voisin tulla puolenkuun aikaan keskiyöllä johonkin maantien varteen lautasen kanssa, pyydettiin jos voisi alkuun maksaaa puolet ja sitten loput kun tulee lisää rahaa jne. Aivan outoa toimintaa. Lopulta meni hermot ja napautin vasaralla koko ihanan lautasen rikki. Ai että teki hyvää.
Mitä järkeä antaa muiden ihmisten kyselyjen yms. vaikuttaa omaan psyykeeseen noin vahvasti? Itse vain vastaan kyllä tai ei, en varaa mitään koskaan kenellekään ja ensimmäinen maksaja saa tuotteen.
Kysy tinkijältä, kärsiikö hän peräsuolen laskeumasta.
Ulkomailla tingitään jatkuvasti, täti oli käyny Turkissa vuosia sitten ja menny ostamaan takkia ja ois maksanu sen heti niin myyjä oli vieny takahuoneeseen teelle ja sanonu että tingata siitä takista että ei maksaa heti mitä pyydetään.
Suomi on niin peräpohjola että maksetaan mitä vain tinkimättä.
En toki vänkää muutamasta eurosta mutta jos puhe kympeistä tai satasista tai isommista summista toki saa tinkiä.
Mutta ei se tyhmä ole joka pyytää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vantaalainen-josa-myi-air-jordan-le…Ei tapahdu.
Olen myynyt 120 tuotetta, eikä ikinä ole ollut pienintäkään ongelmaa toridiilin kanssa.
Mutta saahan tyhjää pelätä, jos siitä nauttii.
Aika vainoharhaista pelätä jotain toridiilihuijausta. Pääsääntöisesti ihmiset ovat ihan rehellisiä ja säntillisiä.
Virheveloitus voi tulla vaikka ruokakaupan kassalla. Silti ihmiset uskaltavat sielläkin asioida.
Pistä estolistalle. Minäkin laitan nykyään todella herkästi. Varmaan pari sataa ruikuttajaa ja oharien tekijää estänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tingitään jatkuvasti, täti oli käyny Turkissa vuosia sitten ja menny ostamaan takkia ja ois maksanu sen heti niin myyjä oli vieny takahuoneeseen teelle ja sanonu että tingata siitä takista että ei maksaa heti mitä pyydetään.
Suomi on niin peräpohjola että maksetaan mitä vain tinkimättä.
En toki vänkää muutamasta eurosta mutta jos puhe kympeistä tai satasista tai isommista summista toki saa tinkiä.
Mutta ei se tyhmä ole joka pyytää..
Eli kannattaa laittaa muutama satanen tinkivaraa, niin ostaja tuntee itsensä huutokauppakeisariksi, kun saa oikein kunnolla tingittyä.
Suosittelen laittamaan ilmoitukseen, että vain mobilepay-maksu käy. Olen huomannut että kaikista raskaimmat ostajat maksavat käteisellä. Mobilepay-vaatimuksen jälkeen ei ole tullut yhtään hankalaa kaupantekoa vastaan, poislukien yksi joka yritti maksaa 40€ ostosta kolikoilla. Käännytin pois ovelta kolikoineen ja alkoi kitistä tästä, miten käteinen on laillinen maksuväline Suomessa. Kannustin tekemään rikosilmoituksen poliisille asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En yritä tinkiä vaan tingin lähes aina. Viimeksi maanantaina, tai oikeastaan myyjä tinki itse 50€ pois kun olin tutkinut ja sanoin että en maksa ainakaan pyyntiä. 150€ oli hinta.
Mutta voi käydä kuten ostajalle minun kanssani kävi. Aikansa tinki ja venkoili, sanoi ettei maksa ainakaan pyyntiä, taas tarkasteli tuoteitta ja veti hintaa alas. Minä olin tiettyyn rajaan mukana, mutta sitten pirahti puhelin (laittamani hälytys) ja totesin ostajalle, että sorry, nyt kävi niin, että tänään ei tehdä kauppoja, mutta oli mukava jutella.
Ja niin hän lähti peräkärryineen takaisin kotiin ilman kahta lasten polkupyörää (molemmilla ajettu 2 kesää), joista olin pyytänyt yhteensä 70 e ja hän oli päässyt tinkimisessään hintaan 35 e.
Seuraava hakija maksoi mukisematta pyydetyn hinnan.
Miksi ap suhtaudut noin intohimoisesti tyhjänpäiväiseen torikauppaharrastukseen. Kannatan kierrätystä ja torimyyntiä, mutta ei siitä tarvitse tehdä tuollaista intohimoa.
Minä myyn ensimmäiselle ostajalle, ihan sama maksaako täyden hinnan vai tinkii. Minä myyn, koska en tarvitse tavaraa enää.
Jos sinulla on jokin muu tarkoitus kuin päästä turhasta tavarasta eroon, niin älä jää jankkaamaan äläkä lataa asiaan turhaa tunnetta. Vaan vain hyväksyt tarjousen tai hylkäät sen. Ei asiasta tarvitse tarjoajan kanssa sen enempää keskustella.
Torissa on mahdollisuus tarjota sopivaksi katsomaansa hintaa, eikä ole mitenkään väärin käyttää tuota toimintoa.
Itse toki myyn toridiilin kautta. Ilmeisesti nuo noudolla myynnit on stressaavampia.