Kun olen käynyt lapseni kanssa hammaslääkärissä,olen suorastaan järkyttynyt miten ystävällisiä ovat nykyään lapsille. Ei karjumista,ei
Hampaiden poistamista ilman puudutusta ym.
Nimim. Hammaslääkärikammo
Kommentit (22)
Tuohan on ihana asia. :) hienoa, että palvelu on kehittynyt!
Oletko ulkomaalainen? Ei mitään karjumista ole ollut Suomessa ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ei edes puudutettu kun vinkuporalla porattiin
Vinku oli vielä ihan ok, mutta hihnavetoisella Ruusulla jurnuttaminen 1970-luvulla ilman puudutusta, se se vasta jotain olikin!
Mä oon syntynyt -81 ja mulla on aina ollu ystävällinen palvelu. Käyn ihan mielelläni tarkastuksessa vieläkin.
Joo,olin tosi hämmentynyt kun naispuolinen hammaslääkäri selitti lempeästi tyttärelle miten hammas laitetaan nyt nukkumaan. Kun itse muistaa sen naama punaisena karjuneen,vanhemman miespuoleisen hammaslääkärin ja pelosta housuun pissaamisen. Olen syntynyt 1980.
Meillä oli koulussa oma hammaslääkäri. Kun ekaluokan alussa meitä kierrätettiin tutustumassa koulurakennukseen ja sen toimintoihin, niin hammaslääkäripuolella opettaja osoitti vastaanottohuoneen ovea sanoi "tässä huoneessa porataan! Hehhehehh". Ei ollut siihen mennessä ollut hammaslääkärikammoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli koulussa oma hammaslääkäri. Kun ekaluokan alussa meitä kierrätettiin tutustumassa koulurakennukseen ja sen toimintoihin, niin hammaslääkäripuolella opettaja osoitti vastaanottohuoneen ovea sanoi "tässä huoneessa porataan! Hehhehehh". Ei ollut siihen mennessä ollut hammaslääkärikammoa.
Tämä siis 90-luvun puolivälissä. Onneksi mulla on (vuosien kammosta huolimatta) nyt ollut pelkästään ihania hammaslääkäreitä ja -hoitajia. Ohjaavat kyllä, mutta kyllä se otetaan huomioon jos sanoo, että jännittää. Kertovat sitten koko ajan mitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Olet nuori?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihana asia. :) hienoa, että palvelu on kehittynyt!
No ei ole. Kakarat kasvaa pumpulissa ja sitten aikuisena ihmettelee jos joku kerrankin sanoo vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nuori?
En usko tuohon karjumiseen. Olen vanhempi henkilö, ja kokenut monta hammaslääkärikäyntiä, eri kaupungeissa. Vaikka en pidä näistä käynneistä, niin aina lääkärit ovat olleet ystävällisiä, joku ehkä vähän topakampi kuin toinen. Ehkä kovin pelkäävä housuihinsa pissannut lapsi on kokenut napakan käskyn karjumisena.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Et taida tietää kouluhammashoitoloista vielä 70- luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Joo,olin tosi hämmentynyt kun naispuolinen hammaslääkäri selitti lempeästi tyttärelle miten hammas laitetaan nyt nukkumaan. Kun itse muistaa sen naama punaisena karjuneen,vanhemman miespuoleisen hammaslääkärin ja pelosta housuun pissaamisen. Olen syntynyt 1980.
Ah kun ihanaaa pehmoilua. Miten vanha tyttäresi on, 10v?
Vierailija kirjoitti:
Karjumista ja itkemistä sai kuulla kouluhammashoitolan odotushuoneessa 70-luvulla. Minulle huudettiin, että pidä se suu auki. Olen pienisuinen.
Olen syntynyt 1970. Ihan mukavia hammaslääkäreitä oli, sai vielä pienen lahjan mukaan. Joku pieni muovihahmo tai vastaava.
Pienestä kyläkoulusta taksilla mentiin useampi yhtä aikaa hammaslääkärille. Kerran hammaslääkäri pisti meidät riviin katsomaan luokkakaverin mädän hampaan kiskomista. Katsokaa nyt miten kauheaa ja miten kauhea haju!!! ja siinä sitten yhdessä hävettiin huonoja hampaitamme. Tämä tapahtui joskus 1986
Ei minulle ole koskaan karjuttu. 70-luvulla olen syntynyt. Varmaan hammaslääkärit ovat olleet ihan asiallisia. En ymmärrä, miksi lapselle pitäisi jotenkin erityisesti lässyttää nykyään? Miksei voi puhua ihan normaalisti ja kohdella asiallisen ystävällisesti siinä kuin muitakin?
Miten voi jätkyttyä hyvästä kohtelusta, eikö pitäisi ilahtua.
Kas vaan, eivät käyttäydy kuin raakalaiset😂
Ennen ei edes puudutettu kun vinkuporalla porattiin