Miksi bensan hinnan nousua pitäisi kompensoida?
Melkein kaikki on kallistunut, mutta silti osa pienimmistä tuista on "jäädytetty". Eikö ennemmin ruuan tai sähkön hinnan nousua pitäisi kompensoida?
Muutama sentti litralta jos nousee, sen voi itse kompensoida keventämällä kaasujalkaa. Ero 100km/h tai 90 km/h on jo iso. Liikenneturvallisuuskin paranee.
Kommentit (35)
Ei ennenkään autoiltu tällaisia määriä. Sen voi vain lopettaa.
(käytän tätä nyt kerrankin, kun itse olen saanut kuulla miten ei ennenkään tarvittu kivunlievitystä synnytykseen ja miten ennenkin vaan mentiin moikkaamaan pomoa ja pääsi töihin)
:DDD
Hauskaa että ne sosiaalituet on kiellettyjä yhdelle ryhmälle mutta täysin ok toiselle. Tolla logiikalla trolli on mulle miljardi euroa velkaa koska mä päätän niin.
Jos bensan hinta nousee paljon, niin kyllä työmies sitäkin alkaa miettimään, että käyttääkö omaa autoa firman ajoissa, ellei kilometrikorvaus nouse.
Alkaa oma auto olemaan yllättäen rikki, ja joutuu työnantaja vuokraamaan autoa.
Hinta tietenkin alkaa nousta firman palveluissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi vihreä lapsrukka. Miten se vaikuttaa kuljetusyhtiöihin vaikka kaupat jakaisi ruokansa ilmaiseksi. Jollakin se sinne kauppaan on kuljetettava vaikka rahaa ja sähköä saakin seinästä.
Karvalakkiautoilijan ja miljonääriruokakauppiaan laskutaidoilla kun dieselin hinta nousee 30% rekan 100l säiliössä jolla rekka kuljettaa täysperävaunullisen ruokaa se tarkoittaa 100% hinnanousua ruokaan. Kuljetuskustannus kato.
Porin ja Helsingin välisiä, vähäliikenteisiä lentoreittejä on tuettu huomattavilla summilla matkustajaa kohden. Ylen uutisoimien tietojen mukaan Porin kaupunki tuki lentoja, joilla oli matkustajia hyvin vähän, mikä tarkoitti suurta tukea yhtä lentomatkustajaa kohden.
Missään nimessä ei pidä kompensoida vaan verottaa lisää, kun on kerran noussut niin antaa nousta vaan. Omien kansalaisten hyvinvointi on sitä paitsi haitallista, näinhän meille kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että yhteiskunta pysähtyy muuten jos sitä ei kompensoida.
Marinin aikana bensa maksoi enemmän ja maalla meni paremmin kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi julkista liikennettä kompensoidaan?
Kompensoidaanko sitä?
Ehkä siksi, että on järkevämpää tukea sitä, että parikymmentä ihmistä on bussissa, kuin sitä, että parikymmentä ihmistä autoilee itse.
Niitä linjoja tuetaan, missä bussiin tulee pari matkustajaa, yms. koulukuljetuksia, muuten ne lopetettaisiin kannattamattomina
Näissä on laskettu että koululaisten taksikyydit olisi vielä kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi julkista liikennettä kompensoidaan?
Kompensoidaanko sitä?
Ehkä siksi, että on järkevämpää tukea sitä, että parikymmentä ihmistä on bussissa, kuin sitä, että parikymmentä ihmistä autoilee itse.
Niitä linjoja tuetaan, missä bussiin tulee pari matkustajaa, yms. koulukuljetuksia, muuten ne lopetettaisiin kannattamattomina
Mitäpä lopettivat lähikouluja :(
Sitten pitää maksaa kyytejä ja lapsista tulee ylipainoisia, kun ei voi kävellä tai pyöräillä kouluun, vaan pitää istua tunkkaisessa bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten tällä perustellaan postikulujen nousua taas :(
Se muuten alkaa olemaan taas se aika vuodesta kun ilmoitetaan postimerkkien ja pakettien hinnannoususta
Nopeuttaa siirtymistä täysin kotimaiseen energiaan eli täyssähköautoiluun, kun ei kompensoida. Vähenee riippuvuus öljyntuonnista. Ei kallista sähköäkään nyt kompensoitu.
Eikö tässä voisi vaihtaa vähempikuluttavaan autoon?
Moni vuokralla asuvakin on saanut kehotuksen vaihtaa edullisempaan, eikä mitään tukea saa. Asuminen sentään on hieman tärkeämpää kuin autolla hurvittelu.
On tuo vähän outoa, kun sitä miettii. Auttaa jo muutenkin varakkaampia. Parempi olisi nostaa pienimpiä etuuksia, jos nuo kulut jokaiseen asiaan vähän vaikuttavat välillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tällä perustellaan postikulujen nousua taas :(
Se muuten alkaa olemaan taas se aika vuodesta kun ilmoitetaan postimerkkien ja pakettien hinnannoususta
Minä just palailin postcrossauksen pariin muutaman vuoden tauon jälkeen ja ostin kymmenen postimerkkiä: 30,50 €!!
Viimeksi kun ostin taisi olla 15 €!!!
Täytyy etsiä jos vanhat merkit on vielä tallessa ja käyvätkö edelleen, tykkäsin keräillä aina kaikki uudet merkit itselleni mutta nythän niillä olisi jo käyttöarvoakin :D
Suomen maakunnissa lentää tyhjänä reittikoneet verorahoilla joko ne edes on lopetettu.