Love Island Suomi 6. kausi OFFICIAL 2026
En malta oottaa että vuoden 2026 kausi alkaa!! Onko kellään tiedossa tarkkaa päivämäärää?
Katso lähetysajat : Love Island Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3464)
Vierailija kirjoitti:
Verrataanpa toisiinsa Eetu2:a ja Ammadia. Saman ikäisiä, ensimmäinen tyypillinen suomalainen mies, toinen tyypillinen ulkomainen mies. Kumpaan suomalaiset naiset ihastuvat; kumpi on jännämies ja kumpi tylsämies?
Ammad oli alussa aika 100%:sesti red flag meille mammoille, ei ihastuttu vaan vihastuttiin. Nyt hän on vähän luopunut machon viitastaan joten siksi annamme vähän anteeksi.
Eetu2 on ihana, ja mitä on silmiini tullut niin täällä on pidetty hänestä <3
Vielä kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verrataanpa toisiinsa Eetu2:a ja Ammadia. Saman ikäisiä, ensimmäinen tyypillinen suomalainen mies, toinen tyypillinen ulkomainen mies. Kumpaan suomalaiset naiset ihastuvat; kumpi on jännämies ja kumpi tylsämies?
Toinen on hyvännäköinen ja toinen ei. Arvaa kumpi on kumpi.
Itse ottaisin Eetun jos Ammad olisi toinen vaihtoehto. Kaikista ottaisin Väinön, seuraavana Daniel, huom. jos vain ulkonäköä miettii. Muuten en todellakaan.
mielipideasioista ei kannata kiistellä
Vierailija kirjoitti:
Nyt Väinön nähtyäni voin välittömästi sanoa, että ei ole ollenkaan sellainen tyyppi, jonka puheille esim. baarissa pyrkisin, ulkonäössä ei mitään minuun vetoavaa, pelkkä pituus ei saa päätäni sekaisin.
Itsellenikään pituus ei aiheuta väristyksiä, pikemminkin pidän siitä että mies on vain vähän itseäni pidempi. 175 -178 cm optimaalisin minule, toki ei ratkaise jos rakastuu eri pituiseen.
Väinön kasvoista kyllä tykkään kovasti, eli ihan vain sen perusteella sanon komeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noi kaikki miehet oikeasti niin lyhyitä vai onko Väinö vaan superpitkä? Halatessa Eetunkin päälaki oli jossain Väinön hartian kohdalla.
Eetu on nippanappa 170 ja Henry.
Minä olen 169 cm ja mieheni 190 cm. Olen naiseksi pitkä, mutta pitkän miehen rinnalla sama suhde halatessa kuin Eetulla ja Väinöllä.
Niin alkeellista, Suomessa edelleen, että miehet voivat karsastaa pitkiä naisia ja etenkin tytöt lyhyitä miehiä, onpa toisen pituuden suhde omaan pituuteen mitä hyvänsä. Tieteellisesti tunnetaan kyllä miksi: biologisten, psykologisten ja sosiaalisten tekijöiden takia. Miesten pituus yhdistetään evolutiivisesti huolehtimiseen, suojelemiseen, turvallisuuteen ja vahvuuteen. Naiset tuntevat itsensä naiselllisemmiksi pitkien miesten rinnalla. Itseluottamuksestahan on kyse, siinä minkäpituiseen ihmiseen tuntee vetovoimaa. Evolutiivisesti voidaan selittää, että pitkän kumppanin avulla voisi siirtää tältä oletetusti terveitä, vahvoja geenejä jälkeläisille.
Koko nykyhistorian media kuvaa pitkä mies ja lyhyempi nainen -dynamiikkaa. Se luo rankasti sosiaalisia, vääristyneitä odotuksia, joka vaikuttaa ikävästi, aivan turhaan juuri deittailustandardeihin.Niin typerää moinen yleistäminen. Olen elänyt pitkissä suhteissa kahden lyhyemmän miehenkin kanssa, toinen oli minun pituiseni ja toinen jopa hieman lyhyempi. Ei ollut mitenkään asia jota edes ajattelin, ainoa etten korkoja käyttänyt juurikaan.
Sillä että suhteet lyhyempiin miehiin päättyivät ja nykyinen, toivottavasti loppuelämän mies on pitkä, ei ollut mitenkään merkityksellinen sen kanssa, kuinka pitkä miehen runko oli. Ei edes miehisen elimen koolla ole ollut itselleni merkitystä, joten nyt sinä kyllä stereotypisoit vahvasti asiaa jostain syystä. Ja se syy löytyy monesti omista kokemuksista.
Kuka stereotypisoi. ^ Luetunymmärtämistä, haloo. Mediasta ja yleisistä kauneusihanteista (ei niitä voi kiistää, aika moni nainen haaveilee pitkästä miehestä) edellä on kyse. Pituusvaatimuksesta, joita deittiprofiileihin saa laittaa, ei vain kertoa omia mittojaan.
Jos koet ettei sanomasi tullut ymmärrettyä, mikä on siis alkeellista? Miksi kyse on huonosta itsetunnosta jos nainen haluaa pitkän miehen, mies lyhyemmän? Mitä tekemistä alkeellisuudella ja itsetunnolla on asioiden kanssa joihin saattaa olla biologinen "kutsumus"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannan mukaan Kotka on Pohjanmaalla. Itse on joensuulainen, ei voi yleistietoa kehua.
Oli kyllä kerta kaikkisen järkyttävä toteamus, vaikka Suomen kansan yleistiedon taso nyt onkin niin ja näin. Aivan käsittämätöntä.
Kotkan meripäivät nyt luulisi edes olevan tuttu, jos on jotenkin ihmeen kaupalla onnistunut välttämään tiedon Kotkasta satamakaupunkina.
Pohjanmaalla on mm. Vaasa. Pohjanmaalla on useita meren äärellä olevia kaupunkeja, toki Kotka ei siellä ole. Kokkola on sillä suunnalla, mutta ei ole Pohjanmaalla (on Keski-Pohjanmaata). Eli kun sijoitti Kotkan Pohjanmaalle, se ei tarkoita, etteikö olisi tiennyt Kotkan olevan satamakaupunki.
Muuten samaa mieltä, mutta millä logiikalla Keski-Pohjanmaa ei olisi Pohjanmaata? Itse asun Länsi-Uudellamaalla, ja kyllä se on Uuttamaata.
Sekavaa on. Pohjanmaata ja Uuttamaata ei voi ^ tästä näkökulmasta verrata. On vain Uudenmaan maakunta < https://stat.fi/fi/luokitukset/maakunta/maakunta_1_20260101?code=01 >, mutta vaikkapa Itä- ja Länsi-Uudenmaan poliisi (erikseen). Aivan, Itä- ja Länsi-Uusimaa ovat kaksi kulttuurillista ja maantieteellistä aluetta Uudenmaan maakunnassa. Itä-Uudenmaan maakunta lakkautettiin vuonna 2011 (olemassa vuodesta 1998) ja liitettiin osaksi Uudenmaan maakuntaa. Länsi-Uudenmaan maankunta ei ole koskaan perustettu, vaan se on aina ollut osa Uudenmaan maakuntaa. Länsi-Uusimaa on siis (vain) maakunnan sisäinen osa-alue, alueyksikkö tai seutukunta.
Keski-Uusimaa puolestaan on epävirallinen hallinnollinen ja maantieteellinen alue, jolla ei ole edes tarkkaa rajaa. Siten vaikkapa Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen toiminta-alue on hyvinvointialuetta laajempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt Väinön nähtyäni voin välittömästi sanoa, että ei ole ollenkaan sellainen tyyppi, jonka puheille esim. baarissa pyrkisin, ulkonäössä ei mitään minuun vetoavaa, pelkkä pituus ei saa päätäni sekaisin.
Itsellenikään pituus ei aiheuta väristyksiä, pikemminkin pidän siitä että mies on vain vähän itseäni pidempi. 175 -178 cm optimaalisin minule, toki ei ratkaise jos rakastuu eri pituiseen.
Väinön kasvoista kyllä tykkään kovasti, eli ihan vain sen perusteella sanon komeaksi.
Toisaalta, millainen pituusero olisi ihanteellinen vaikkapa jäätanssissa tai kilpatanssissa (lattareissa tai vakiotansseissa), teknisesti, visuaalisesti ja kaiken kaikkiaan (vaihteluväliin pidempi vaakaviiva, ^ 175–178, yhdysmerkkiä pidempi, jos halutaan kirjoittaa suomnekielen mukaisesti). Tai lavatansseissa, jos se olisi todennäköisempi yhteinen harrastus. Eetuhan sillä kilpatanssijan taustallaan kehuskeli. / Eri asia minkä pituinen olisi niihin yksilönä sopivin. /
Kuka täällä sanoi, että tuo uusi tyyppi ei ole komea? Heittämällä parhaan näköinen kaikista villan miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannan mukaan Kotka on Pohjanmaalla. Itse on joensuulainen, ei voi yleistietoa kehua.
Oli kyllä kerta kaikkisen järkyttävä toteamus, vaikka Suomen kansan yleistiedon taso nyt onkin niin ja näin. Aivan käsittämätöntä.
Kotkan meripäivät nyt luulisi edes olevan tuttu, jos on jotenkin ihmeen kaupalla onnistunut välttämään tiedon Kotkasta satamakaupunkina.
Pohjanmaakin rajoittuu mereen lännessä, kuten fiksumpana hyvin tiedät.
Sinänsä mielenkiintoista, että mitä kukakin luulee kaikkien tietävän. Omassa kuplassa tietyt asiat on itsestäänselvyyksiä, sitten hämmästyttää kun joku fiksu ihminen ei tiedäkään jotain itselle tavallista asiaa.
On kuplassa eläminen kohdillaan, kun Joensuussa ei tiedetä Kotkan sijaintia, aikuinen ihminen.
Jos noi kaikki miehet tulisi baariin yhtäaikaa, kenet huomaisit ekana, 2 ja 3?
Mulla Sharp, Väinö ja joku alkuaikojen tyyppi. Nimi unohtunut. Tai sit 3 Ilmari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on hyvännäköinen ja toinen ei. Arvaa kumpi on kumpi.
Itse ottaisin Eetun jos Ammad olisi toinen vaihtoehto. Kaikista ottaisin Väinön, seuraavana Daniel, huom. jos vain ulkonäköä miettii. Muuten en todellakaan.
mielipideasioista ei kannata kiistellä
Vielä kun löytyisi joku reppana, joka huolisi sinut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammad oli alussa aika 100%:sesti red flag meille mammoille, ei ihastuttu vaan vihastuttiin. Nyt hän on vähän luopunut machon viitastaan joten siksi annamme vähän anteeksi.
Eetu2 on ihana, ja mitä on silmiini tullut niin täällä on pidetty hänestä <3
Vielä kysyttävää?
Asia selvä teidän kuninkaallinen korkeutenne 😂
Vierailija kirjoitti:
Mulla Sharp, Väinö ja joku alkuaikojen tyyppi. Nimi unohtunut. Tai sit 3 Ilmari.
Mä ottaisin sen alkumetrien vaalean cheerleader -nuorukaisen. Jätkällä oli selkeästi tyyliä, koska tajusi poistua ohjelmasta hyvän sään aikana. Oli vielä komeakin!
Peppiina on Instagraminsa perusteella jonkun miehen kanssa juuri Napolissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no näin luonnollisesta pitävänä miehenä Säde on yks rumimmista, kuka tahansa saa itsestään ton näkösen mutta ne kasvonpiirteet on turn off! Ja pieniä naisia on Suomi täynnä
Taas yksi mamma, joka kuvittelee olevansa mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noi kaikki miehet oikeasti niin lyhyitä vai onko Väinö vaan superpitkä? Halatessa Eetunkin päälaki oli jossain Väinön hartian kohdalla.
Eetu on nippanappa 170 ja Henry.
Minä olen 169 cm ja mieheni 190 cm. Olen naiseksi pitkä, mutta pitkän miehen rinnalla sama suhde halatessa kuin Eetulla ja Väinöllä.
Niin alkeellista, Suomessa edelleen, että miehet voivat karsastaa pitkiä naisia ja etenkin tytöt lyhyitä miehiä, onpa toisen pituuden suhde omaan pituuteen mitä hyvänsä. Tieteellisesti tunnetaan kyllä miksi: biologisten, psykologisten ja sosiaalisten tekijöiden takia. Miesten pituus yhdistetään evolutiivisesti huolehtimiseen, suojelemiseen, turvallisuuteen ja vahvuuteen. Naiset tuntevat itsensä naiselllisemmiksi pitkien miesten rinnalla. Itseluottamuksestahan on kyse, siinä minkäpituiseen ihmiseen tuntee vetovoimaa. Evolutiivisesti voidaan selittää, että pitkän kumppanin avulla voisi siirtää tältä oletetusti terveitä, vahvoja geenejä jälkeläisille.
Koko nykyhistorian media kuvaa pitkä mies ja lyhyempi nainen -dynamiikkaa. Se luo rankasti sosiaalisia, vääristyneitä odotuksia, joka vaikuttaa ikävästi, aivan turhaan juuri deittailustandardeihin.Niin typerää moinen yleistäminen. Olen elänyt pitkissä suhteissa kahden lyhyemmän miehenkin kanssa, toinen oli minun pituiseni ja toinen jopa hieman lyhyempi. Ei ollut mitenkään asia jota edes ajattelin, ainoa etten korkoja käyttänyt juurikaan.
Sillä että suhteet lyhyempiin miehiin päättyivät ja nykyinen, toivottavasti loppuelämän mies on pitkä, ei ollut mitenkään merkityksellinen sen kanssa, kuinka pitkä miehen runko oli. Ei edes miehisen elimen koolla ole ollut itselleni merkitystä, joten nyt sinä kyllä stereotypisoit vahvasti asiaa jostain syystä. Ja se syy löytyy monesti omista kokemuksista.
Kuka stereotypisoi. ^ Luetunymmärtämistä, haloo. Mediasta ja yleisistä kauneusihanteista (ei niitä voi kiistää, aika moni nainen haaveilee pitkästä miehestä) edellä on kyse. Pituusvaatimuksesta, joita deittiprofiileihin saa laittaa, ei vain kertoa omia mittojaan.
Jos koet ettei sanomasi tullut ymmärrettyä, mikä on siis alkeellista? Miksi kyse on huonosta itsetunnosta jos nainen haluaa pitkän miehen, mies lyhyemmän? Mitä tekemistä alkeellisuudella ja itsetunnolla on asioiden kanssa joihin saattaa olla biologinen "kutsumus"?
Yhteiskunta pitää pidempiä henkilöitä usein itsevarmempina, tälle emme voi mitään, ja tilastollisesti heillä on jopa enemmän johtotehtäviä (se niistä tilastoista tosin ja niistä tehdyistä johtopäätöksistä; voi vaatia tavallista parempaa itsetuntoa, ei siten, että toisella se olisi huono, naisen valita itseään lyhyempi mies ja päinvastoin, tunnettuna esimerkkinä arkkiatri Arvo Ylppö 154 cm kaksine aviovaimoineen). Jos miehet välttävät valitsemasta itseään pidempiä naisia, se johtuu ensisijaisesti (medioidenkin luomista) perinteisistä sukupuolinormeista ja halusta säilyttää koettu maskuliinisuuden tunne. Mieltymykset ovat tietysti hyvin yksilöllisiä.
^ Itsetunto: Miehet saattavat olla huolissaan siitä, että he herättävät ei-toivottua huomiota tai jopa pilkkaa kavereiltaan tai tuntemattomilta, jos he poikkeavat perinteisestä pituusdynamiikasta.
Toisaalta jotkut miehet yksinkertaisesti pitävät parempana dynamiikkaa, jossa fyysiset vuorovaikutukset, kuten halaaminen, kädestä pitäminen ja suuteleminen, tuntuvat vaivattomammilta ilman merkittävää pituuseroa. Hah, eivät kilpailijat olekaan vielä keksineet hokemakseen dynamiikkaa vai miten.
Vierailija kirjoitti:
Peppiina on Instagraminsa perusteella jonkun miehen kanssa juuri Napolissa.
Voi mennä italialaisiin kuin häkä. Luonnonvaalea jos on. Aikaisemmin Portugalissa ehkei kolahtanut, kun miehet voivat siellä olla hänen mielestään aivan liian lyhyitä hänelle "hetken mielijohteesta Lissaboniin, missä kasvoi valtavasti", missä suunnassa ikinä Portugalissa mahtoi kasvaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ottaisin sen alkumetrien vaalean cheerleader -nuorukaisen. Jätkällä oli selkeästi tyyliä, koska tajusi poistua ohjelmasta hyvän sään aikana. Oli vielä komeakin!
Jere (28, Vantaa). Hauska toive, kun pitää pisamista. Halusi tietysti erottua joukosta ja sanoa jotain tuollaista, vaikka tosissaan.
ihan paskaa kun on wokewoke iskeny tähänkin siis höpostään pussailusta hipsutellaa ei helv missä peiton heilutus saadaako se kettu sinne kololle mustavalkoisissa yökuvauksissa vaan nukutaan selät vastakkain . naijahan pitäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisen myönteistä, ettei ole tuhonnut kehoaan tatuoinnella, jotka voisivat olla este jopa tiettyihin työtehtäviin.
On tosi oudosti nimetyt alueet tosiaan, Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa ja sen lisäksi Pohjanmaa. Suomenkielinen ei aivan tätä logiikkaa ymmärrä. Ellei tunne nimen historiaa. Alun perin koko laajaa länsirannikon aluetta kutsuttiin Pohjanmaaksi (ruots. Österbotten, kirjaimellisesti Itäpohja). Kun alueita on myöhemmin jaettu pienemmiksi hallinnollisiksi maakunniksi, uudet alueet ovat saaneet nimensä ilmansuuntien mukaan. Muttei mitään järkeä silti ole, että yksi alue sai jäädä Pohjanmaaksi, joka rannikkomaakunta (keskuksena Vaasa) muodostettiin omana maakuntanaan paljolti siksi, että alueen huomattava suomen- ja ruotsinkielinen asutus tarvitsi oman toimivan hallintoalueensa.
Etelä-Pohjanmaa: Sisämaahan sijoittuva, jonka keskus on Seinäjoki.
Keski-Pohjanmaa: Pienempi maakunta Kokkolan ympäristössä, joka toimii siltana etelän, pohjoisen ja sisämaan välillä.
Pohjois-Pohjanmaa: Maantieteellisesti valtava alue, jonka keskuksena toimii Oulu.