Mikä sulle tulee mieleen nimestä Johan?
Mulle tulee siitä mieleen luumu tai luumusoppa
Näistä kaikista:
Johan
Johannes
Juha
Pliis. Älkää.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Outoa että kaikista miesten nimistä tulee mieleen joku ruoka. Oletko laihiksella?
En. Olen aina ollut hoikka. En edes ole kulinaristi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta nimi Jaajo on ?
Porista.
Porilainen kaveri aina sanoi että juu jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän parikin suomalaista perhettä, jotka ovat nimenneet poikansa Johaniksi. Mielestäni nimi on niin ruotsalainen, että jos ei ole svenska sukunimi niin ei se vaan sovi. "Johan Virtanen tai Korhonen"- vielä typerämpää lausua se "Juuhhan" jos perhe on suomalainen.
Miksi ei vaan annettu sitten jotain suomalaista vastinetta kuten Juha, Juho, Juhani tms?
Samaan kategoriaan menee mm Camillat ja monet muut nimet.
Ollaan suomalainen perhe ja meidän lapsi on Johan. Sai sen mun isänisältä, myöskin Johan ja myöskin ihan suomenkielinen. Miksi isoisoisoäiti tuon nimen on antanut en tiedä, mamma oli ollut kuolleena kolmisenkymmentä vuotta ennen kuin minä synnyin. Mutta rakkaan vaarin muistolle toi nimi annettiin.
Mulla esim. on toisen mummon suku tullut Ruotsista. Suvun miehillä on monilla ärsyttäväst kulkenut tuo Johan - nimi etuliittenä.
Toisen ukinkin suvussa kulkee ja sielläkin juuret paljon Ruotsissa. Samoin toisellakin mummolla, mutta siellä ei taida olla niin paljon Johaneita.
Meillä ei ole kuin about 11 - 12 serkkua toiselta puolelta. Ukin etuliite on Johan. Serkkupojan.nimi on Johan. Toisen serkkupoja on Juho
Tuossa niitä joilla on våhemmän Johan - nimisiä
Niitä on paljon enemmän toisesss suvussa.
Sitten eräs pikkupoika lapsuudessani oli Juha.
Hän ärsytti minua harvinaisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap on selvästi johanna...
Ei.
ap
no mikä muukaan muka voi olla??
Naisten nimet eivät ärsytä.
En tiedä mikä siinä on .
ap
samaa luumusoppaahan tuo johannakin on...
Johannasta tulee mieleen aina kaunis ja kunnia - arvoinen nainen.
Miesten nimissä nää ei vaan toimi. En osaa selittää.
Sitten esim. Hanna - nimi on kans kaunis nimi naiselle.
Mutta taas Hannu - nimestä tulee mieleen kakku.
Kuivakakku.
Aina.
Noiden nimien kanta on nimessä Ohanan, joka tarkoittaa kirjaimellisesti että jumala armahtaa hänet. Johan, Johanna, Juha, Jussi, Hannes ja Hanna ovat tuon Ohananin eri kielillä olevia muotoja.
Jussi - hiippalakki ;-D
Hannu - kakku
Mielenkiintoisia mielikuvia. Mulle tulee Hannusta mieleen ruskeasankaiset silmälasit (sellaiset 70-luvun aika isot ja muoviset) ja ne lasit ovat ruskealla lipastolla. Hannu on ruskea.
Jussi taas on sininen pilvipoutainen taivas.
Aarne on ruosteenpunainen. En tiedä miksi mieleeni nousee värejä.
Vierailija kirjoitti:
Jussi - hiippalakki ;-D
Hannu - kakku
Mielenkiintoisia mielikuvia. Mulle tulee Hannusta mieleen ruskeasankaiset silmälasit (sellaiset 70-luvun aika isot ja muoviset) ja ne lasit ovat ruskealla lipastolla. Hannu on ruskea.
Jussi taas on sininen pilvipoutainen taivas.
Aarne on ruosteenpunainen. En tiedä miksi mieleeni nousee värejä.
Tunnen haikeutta ja kohta olen kateellinen.
Olisipa minullakin tuollaisia inspiroivia, kauniita värejä.
ap
Mutta sitten. Tämä.
Näistä suomalaisista miesten nimistä tulee tosi hienoja, miehekkäitä ja symppiksiä kun niistä muodostetaan lempinimi. Kaikista. Täällä oli ketjukin.
Tämä ei ole keljuilua. Olen aina tuntenut niin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jouni on shamaani Lappalainen nimi saamelainen.
Sivuhuomautus. Lappalaiset ovat kokonaan eri ryhmä geneettisesti kuin saamelaiset. DNA selvitettiin lopulta. 2 kokonaan eri ryhmää.
Edes saamelaiset eivät pidä lappalaisia saamelaisina . Saamelainen on saamelainen.
Lappalainen tarkoitti pelkkää pyyntimiestä jota väheksyttiin elinkeinonsa vuoksi, koska he eivät olleet maanviljelijöitä.
Jouni - nimi voi olla käytössä koko Suomessa.
En tiedä miksi tämä antipatia liittyy vain miesten nimiin. Ei naisten.
En kuulu edes s - puolivähemmistöihin.
ap
Yksi juttu minkä huomasin, on tämä.
Nuo miesten nimet jotka tuntuvat kauheimmilta ovat sellaisia joissa ei ole särmää.
Ei löydy kirjaimia B, D, G, J, P, Q, R, W, X.
ap
Vierailija kirjoitti:
Johan nyt on markkinat.
On.
Mitä.järkeä on pelätä särmää miesten nimissä?
Ollaan suomalainen perhe ja meidän lapsi on Johan. Sai sen mun isänisältä, myöskin Johan ja myöskin ihan suomenkielinen. Miksi isoisoisoäiti tuon nimen on antanut en tiedä, mamma oli ollut kuolleena kolmisenkymmentä vuotta ennen kuin minä synnyin. Mutta rakkaan vaarin muistolle toi nimi annettiin.