Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Soumessa pesukone ei kuulu vuokra-asunnon kalustukseen?

Vierailija
23.03.2026 |

Mutta esim. jääkääppi, astianpesukone ja liesi kuuluu. Miksei pesukone? Outoa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran katsomassa yhtä vuokra-asuntoa, jossa oli vanha rutku pesukone valmiina. Mun ensimmäinen ajatus oli, että toi pitäisi heivata kaatopaikalle. En ottanut asuntoa, oli muutenkin nuhjuinen.

Mitä me teemme tuolla tiedolla?

Vierailija
22/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiathan ovat Suomessa varsin hyvin - muualla isossa maailmassa kun alat vuokralaiseksi, niin vuokraat vain huonetilat. Tilat pitää kalustaa itse ihan jääkaapista, keittiön kaapeista ja jopa tiskialtaasta lähtien.

Ja lattiamateriaalistakin usein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meilläpä kuuluu. Riippuu ihan sopimuksesta. Olen myös asunut Suomessa vuokra-asunnossa johon piti itse ostaa jääkaappi. Sopimusasia.

Vierailija
24/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun idiootit hajottaa, eivät osaa edes pesukonetta käyttää, näin käy monesti pyykkituvassa 

Vierailija
25/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä asunnossa oli pyykkäri valmiina, kieltämättä tuli silloin mieleen että kuinka kätevää olisi yleisemminkin tällainen käytäntö. Ei kantamista, portaita, kytkemistä jne. Koneet kai on vaan Suomessa sen verran arvokkaita kuitenkin että jokainen mieluummin pitää kiinni siitä omastaan.

Vierailija
26/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä koneita saa muutamilla kympeillä jostain kierrätyskeskuksesta. Että sikäli sama kumpi sen ostaa, vuokraaja vai vuokralainen. Mutta mielestäni sen pitäisi kuulua kiinteään kalustukseen.

Vierailija
27/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottava ajatus pestä omia pyykkejä entisen asukin kuonien ja töhnien seassa . Oma kone omat pöpöt.

Sama astiapesukoneissakin.

90 asteen pesu tyhjänä varmuuden vuoksi ja homma sillä selvä. Mitä ihmeen kermaperseitä ihmiset on nykyään jos ei voi edes pesukonetta käyttää jos siinä on joku muu pessyt pyykkiä? =D

Minä pesen oman koneen,  ihan uutena ostettu välillä 90 asteessa ja mukaan sitruunahappoa 

Vierailija
28/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiathan ovat Suomessa varsin hyvin - muualla isossa maailmassa kun alat vuokralaiseksi, niin vuokraat vain huonetilat. Tilat pitää kalustaa itse ihan jääkaapista, keittiön kaapeista ja jopa tiskialtaasta lähtien.

Hollannissa vuokralainen usein asentaa lattiankin itse (ja ottaa sen mukaansa seuraavaan asuntoonsa).

Vierailija
29/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asunnosta. Itsellä on joskus vuokralainen jättänyt lähtiessään pesukoneen asuntoon ja näin seuraavakin on päässyt hyötymään siitä.

Vierailija
30/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asunnosta. Itsellä on joskus vuokralainen jättänyt lähtiessään pesukoneen asuntoon ja näin seuraavakin on päässyt hyötymään siitä.

Itse en kyllä periaattestakaan jättäisi mitään kusipääomistajan asuntoon.

Vierailija
31/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone on ollut jo 4:ssä vuokraamassamme asunnossa. Nykyään se kuuluu peruskalustoon. En ikinä vuokraisi asuntoa ilman, ehkä jos olisin yksin yksiössä. 

Vierailija
32/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytettyjä koneita saa muutamilla kympeillä jostain kierrätyskeskuksesta. Että sikäli sama kumpi sen ostaa, vuokraaja vai vuokralainen. Mutta mielestäni sen pitäisi kuulua kiinteään kalustukseen.

Kierrätyskeskus on nykyään kalliimpi paikka kuin joku Gigantti.

Etkö tätä tiedä?!

Vierailija
33/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden likainen pesukone ei ole kiva ajatus. Kyllä kaikille riittäisi loma siisti kone.

Vierailija
34/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soume? Missä päin tämä sijaitsee? Mutta vertailuna; USAssa kämppään ei kuulu jääkaappia. Vähän erikoista sekin?

Saksassa jouduit ainakin ennen hankkimaan hellankin. Hyvin on täällä asiat. Sitäpaitsi useimmissa taloyhtiöissä on pesukone pesutuvassa.