Kaksi vuotta vanhassa kerrostalossa kuuluu näköjään kusen lorina toisesta huoneistosta
Yläkerrassa eikä alakerrassa asuta, joten kaukaa kuuluu hyvin. Ällöttävää. Taidan muuttaa kohta telttaan, kun en kestä näitä kerrostalon ääniä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella että uudessa satojatuhansia maksavassa asunnossa olisi kiinnitetty vähän enemmän huomiota näihin asioihin mutta ei.
Missä tällainen kämppä sijaitsee? Itse asun neljä vuotta vanhassa, noin puolimiljoonaa maksaneessa, kerrostalokämpässä, eikä täällä naapureista kuulu käytännössä mitään. Talossa on asuntokohtainen koneellinen ilmanvaihto + lattialämmitys (ei siis lämpöpattereita).
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella että uudessa satojatuhansia maksavassa asunnossa olisi kiinnitetty vähän enemmän huomiota näihin asioihin mutta ei.
Joissakin on huomioitu. Tässä talossa missä minä asun ei kuulu askelten töminä, lasten itkut eikä kusen lorinat. 2024 valmistunut. Käytävillä äänieristysmatot. Hissi ei rajoitu yhteenkään huoneistoon, portaikko kiertää hissikuilua. Pihalta ei kuulu lasten huudot, vaikka heitä 8n siellä jatkuvasti. Yhdessä talossa jossa asuin, oli hissi makkarin seinän takana. Raivostuttava ovien kolina ja koneiston hurina
No mitäs kahden vuoden jälkeen tapahtuu?
Jotkut häiritsee tahalllaan ja ilkeyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjät kämpät ympärillä kuljettaa ääntä
Ilmastointiputket kuljettaa ääntä.
Ilmastointiputkiinkin saa äänenvaimentimia. Mutta eipä niitä käytetä bulkkirakentamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointiputkiinkin saa äänenvaimentimia. Mutta eipä niitä käytetä bulkkirakentamisessa.
Eikö kaikissa uusissa kerrostaloissa ole huoneistokohtainen koneellinen ilmanvaihto, jolloin ainakaan sitä kautta äänet eivät kantaudu asunnosta toiseen?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen kämppä sijaitsee? Itse asun neljä vuotta vanhassa, noin puolimiljoonaa maksaneessa, kerrostalokämpässä, eikä täällä naapureista kuulu käytännössä mitään. Talossa on asuntokohtainen koneellinen ilmanvaihto + lattialämmitys (ei siis lämpöpattereita).
Minulla samanlainen kämppä valmistunut 2023 ja kaikki kuuluu läpi, sijaistee Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlainen kämppä valmistunut 2023 ja kaikki kuuluu läpi, sijaistee Helsingissä.
Oletko ihan tosissasi, että kaikki kuuluu läpi, vaikka speksit on samat kuin, mitkä edellä luettelin (minunkin asuntoni sijaitsee Helsingissä)? Mistä ne äänet oikein pääsevät kulkeutumaan... en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu ilmaiseen vuokrabonukseen. Nauti!
Mihin hiton vuokrabonukseen? Tollot eivät näköjään taas ymmärrä, että muutama satatuhatta maksaneessa uudessa omistusasunnossa tällainen on nykyään normaalia. Sen enempää kuin sitäkään, että ei ne naapurien ruumiintoiminnot eivätkä elämä kuulu minulle eli pitäkööt ihan omassa asunnossaan. Kusta voi myös pöntön laitaan ilman lorottamista. Kyllä on taas juntit linjoilla.
Onko asunnoissakin tapahtunut sama kuin kuin elintarvikkeissa. Hinnat nousee ja laatu/koko pienenee. Sitten ihmetellään, kun kauppa ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu ilmaiseen vuokrabonukseen. Nauti!
Mihin hiton vuokrabonukseen? Tollot eivät näköjään taas ymmärrä, että muutama satatuhatta maksaneessa uudessa omistusasunnossa tällainen on nykyään normaalia. Sen enempää kuin sitäkään, että ei ne naapurien ruumiintoiminnot eivätkä elämä kuulu minulle eli pitäkööt ihan omassa asunnossaan. Kusta voi myös pöntön laitaan ilman lorottamista. Kyllä on taas juntit linjoilla.
Näin on. T. 66 vuotta omakotitalossa asunut mieshenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kun kuulen muiden kusemisen.
Entä pierut ja nussiminen?
Nussimista on kiva kuunnella.
Ainakin poikamiehenä. Kestoseisokki päällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikissa uusissa kerrostaloissa ole huoneistokohtainen koneellinen ilmanvaihto, jolloin ainakaan sitä kautta äänet eivät kantaudu asunnosta toiseen?!
Kyllä keskitetty tulo poisto lämmön tämmön talteen otolla on edelleen sallittu. Ei siis ole kaikille huoneistoille omaa. Molempia tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Entäs askeltöminät? 2019 rakennetussa talossa kuuluu sivulta, ylhäältä ja alhaalta! Oi tätä rakentamisen laatua.
Ja sitten nämä rakennusasiantuntijat ilkkuvat kun USAssa hurrikaanissa katot lentää. Pahvista muka rakennetaan. On sitten niin vahvaa pahvia että äänet ei kuulu läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kun kuulen muiden kusemisen.
Entä pierut ja nussiminen?
Nussimista on kiva kuunnella.
Ainakin poikamiehenä. Kestoseisokki päällä!
Naapurin nainen voihkaa siihen malliin, että suorastaan säälittää lapsensa mitä joutuvat kuuntelemaan pienessä asunnossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa nautin omakotitalon hiljaisuudesta
Näitä lukiessa nautin vuoden 1969 kerrostalosta, jossa naapurin karjumisriita kuului vaimeana kuin kesätuuli.
1965 rakennetussa talossa kuului naapurista pierutkin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs askeltöminät? 2019 rakennetussa talossa kuuluu sivulta, ylhäältä ja alhaalta! Oi tätä rakentamisen laatua.
Made in estonia.
2019 valmistuneessa kerrostalossa kuului alakerran naapurin kuseskelut omaan asuntoon.