Onko kukaan kokeillut 16/8 dieettiä?
Kommentit (14)
Onko taas kohta kesä ja kaikki vuosia sitten sovitut juhlat yllättämässä?
Kiinnostaisi itseäkin tietää. Kun omasta mielestäni on helpomapaa syödä niin kuin ennenkin, mutta vähemmän ja terveellisemmin.
Mitä etua tuosta on verrattuna yllä olevaan? Itselle ei ainakaan tekisi tiukkaa syödä esim 3000kcal edestä energiaa 8 tunnin aikana. Vaikka mun kulutus on jotain 2000kcal. Joten ei se ainakaan vapauta tarkkailemasta annoskokoja ja ruokia?
16h ruokaa ja 8h unta, hyvin on toiminut.
Keho purkaa lihasta. Toinen huono puoli on se, että aineenvaihdunta hidastuu pitkäksi aikaa.
Kannattaa mieluummin opetella syömään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Keho purkaa lihasta. Toinen huono puoli on se, että aineenvaihdunta hidastuu pitkäksi aikaa.
Pätkäpaasto polttaa rasvaa. Toki täytyy pitää huoli monipuolisesta ruoasta ja riittävästä proteiinin saannista.
Minä noudatan pätkäpaastoa ja se auttaa painonhallinnassa, koska energiantarpeeni on todella pieni (1400kcal). Jos jakaisin ateriat pitkin päivää, ehtisi minulla tulla nälkä. Nyt kun syön neljä ateriaa 8-10 tunnin aikana, en ehdi tulla kovin nälkäiseksi ja syön maltillisia annoksia. Kun on koko päivän syönyt ilman huutonälkää, menee ilta helposti pelkällä vedellä. Jaksan liikkuakin ei se tuo nälkää.
Aamulla en herää kiljuvaan nälkään, tämän pätkäpaasto on muuttanut. Minulle tämä sopii, koska en ole päänsärkyherkkä enkä toisaalta kovin fiksoitunut syömiseen. Tiedän syöväni tarpeeksi ja jaksan tehdä kaiken minkä haluan. Aion jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Nyt neljäs kuukausi menossa.
Ai kauhee, luin otsikon ihan väärin! Ihmettelin, että mikä on 16/8 deitti. Tulin kurkistamaan... :D
Auttoi kyllä. Olen 51 ja vaihdevuosioireet alkoi. Muutamassa viikossa vyötäröltä lähti 6 cm. Alussa oli hiukan vaikeata, mutta kyllä siihen lopulta tottui. Yhdistin siihen vielä keitetyn inkiväärijuoman aamuun.
Pätkäpaasto ei ole eikä ole olematta dieetti. Dieettiin liittyy yleensä jollain tavalla kalorivaje, 16:8 ihminen voi syödä ihan saman verran mutta vain paastoten pidemmän pätkän. Ihminen ei silloin maagisesti laihdu, mutta pätkäpaasto sellaisenaan voi auttaa syömään vähemmän.
Olen ollut sillä tammikuun alusta asti. Ei mitään vaikutusta painoon. Olen vaikeasti lihava, lähellä sairaalloisen ylipainon rajaa. Mutta olen jatkanut silti, koska tuntuu niin kätevältä ettei tarvi tehdä ja syödä aamupalaa ollenkaan. Saa nukkua pidempään. Mutta kyllä mulla taitaa se, että laihtuisi, vaatia että oikeasti alkaa laskea ja rajoittaa kaloreita, ei ole pätkäpaasto mikään ihmekeino.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni paastossa kilpirauhanen vajaalle. Ihan verikokeista näki. TSH meni miltei 7:aan.
Alussa paino tippui, mutta nousi sitten takaisin. En nyt muutamaan vuoteen ole syönyt iltaisin ja se on ollut minulle toimiva juttu. Aiemmin iltaisin helposti tuli mentyä jääkaapille ihan tavan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Auttoi kyllä. Olen 51 ja vaihdevuosioireet alkoi. Muutamassa viikossa vyötäröltä lähti 6 cm. Alussa oli hiukan vaikeata, mutta kyllä siihen lopulta tottui. Yhdistin siihen vielä keitetyn inkiväärijuoman aamuun.
Mihin tuo inkiväärijuoma? Painonpudotukseen?
Vierailija kirjoitti:
En mitään diettiä. Tein pysyvän muutoksen. Terveellinen ruokavalio ja oikea annoskoko.
Dieetti tarkoittaa ruokavaliota ja monelle 16/8 on pysyvä tapa syödä.
En mitään diettiä. Tein pysyvän muutoksen. Terveellinen ruokavalio ja oikea annoskoko.