Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sami lopetti yhden elintarvikkeen käytön kokonaan - vuodessa lähti 50 kiloa

Vierailija
23.03.2026 |

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi nyt vaan sattuu sotkemaan aineenvaihduntaa. Komea suoritus kun on siitä päässyt eroon. 

Ei välttämättä. Kunnon alkoholistithan ovat todella hoikkia.

Onhan ne, kun ryyppäämisen keskellä ei kiinnosta syödä. Alkoholi on niiden ainoa energialähde.

Vierailija
22/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Samista, mut tässä pari vinkkiä.

Ei energiajuomia, limsoja, vaaleaa leipää, pikaruokia, pastaa, perunaa, valkoista riisiä, maitoa. Karkkia ja leivonnaisia max 100 g viikossa. Alkoholia max 2 annosta. Vesi juomana. Pääosin kasvuksia ja kasvisproteiinia ruokana. Hedelmiä herkkuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei energiajuomia, limsoja, vaaleaa leipää, pikaruokia, pastaa, perunaa, valkoista riisiä, maitoa. Karkkia ja leivonnaisia max 100 g viikossa. Alkoholia max 2 annosta. Vesi juomana. Pääosin kasvuksia ja kasvisproteiinia ruokana. Hedelmiä herkkuna.

Minä söisin kyllä mieluummin välillä perunaa, valkoista riisiä ja pastaa ja jättäisin karkit ym ja alkoholin pois.

Vierailija
24/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee vähän tällaiseen rikkaan säästövinkit -kategoriaan eli "myyt vaan kakkosauton pois niin säästät monta sataa kuussa". Harvalla on elämäntavat lähtötilanteessa niin päin persettä, että tuo onnistuu.

Mustakin voisi tehdä klikkiotsikon, että laihduin 8kg vain jättämällä suklaan pois. Mikä on siis itselleni ihan totta, mutta taustalla on se, että mulla on ollut vuoden massankeräyskausi salilla ja olen syönyt 100-200g suklaalevyn päivässä tukemaan kalorinsaantia, koska kulutan treenin takia järjettömästi. Tuollakin ruokavaliolla mulla oli yksi 4kk kausi, etten saanut pihti-ja kehonkoostumusmittauksissa grammaakaan lisää rasvaa, mutta 2,2kg lihasta tuli. Kun tuli aika kuoria rasva lihaksen päältä seuraavaa kasvukautta varten, en tehnyt mitään muita muutoksia ruokavalioon kuin jätin tuon päivittäisen suklaalevyn pois, jolloin päiväkalorini tippuivat n. 1600-2200 kaloriin, mikä riittää itselleni hallittuun 500g/vko laihtumiseen.

Keijo jätti hedelmät pois ruokavaliostaan ja laihtui 50 kiloa vuodessa. Aiemmin keijo söi 5 kiloa hedelmiä muun ruoan lisäksi päivässä. 

Joopa joo.

Säästä jopa tonneja kuussa (kun lopetat maanisen uhkapelaamisen verkossa tms)

tai muita yhtä hyödyllisiä neuvoja koko kansalle :D

Vierailija
25/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä söisin kyllä mieluummin välillä perunaa, valkoista riisiä ja pastaa ja jättäisin karkit ym ja alkoholin pois.

Voit hyvin syödä perunaa, riisiä, makaronia ja vielä karkkiakin kunhan määrät on kohtuulliset. Loppujenlopuksi ainoa merkittävä laskutoimitus on, että energiaa tulee vähämmän kuin sitä kuluu jolloin laihtuu. Ihmiset kehittää ihan ihmeellisiä rajoitteita sen lisäksi että määriä kohtuullistetaan laihtumisen toivossa. Ja sitten uskotaan syvästi siihen että pelkkää näkkäriä ja salaatinlehtiä syömällä laihtuu mutta muuten se ei onnistu. Lopulta tuo itsevalittu yksipuolinen dieetti rupeaa ärsyttämään niin paljon että repeää koko homma ja sitten vedetään kakkua ja karkkia kaksin käsin päivässä 10 kiloa lisää painoa.

Eli siis syö vähemmän mutta monipuolisesti jolloin dieetti ei rupea ärsyttämään yksipuolisuutensa vuoksi ja sitä voi jatkaa pidempään. 

Vierailija
26/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sami lopetti maidon käytön kokonaan, minkä seurauksena hän laihtui vuodessa 50 kiloa. 

Iltasanomien artikkelissa kuvattu Sami (35) kertoo, että maito oli hänen "sokea pisteensä" painonhallinnassa. Hän saattoi juoda maitoa jopa useita litroja päivässä, mikä kerrytti huomaamatta valtavan määrän ylimääräistä energiaa. Kun hän jätti maidon pois ruokavaliostaan, paino alkoi pudota vauhdilla ja terveysarvot palasivat normaaleiksi."
Pitäiskö ruveta juomaan maitoa?

No kyllä saa kitata aika monta litraa maitoa, että pelkästään sen lopettamisella lähtee 50kg.

Vierailija
27/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä painan 113 kg enkä juo alkoholia yhtään. Mikä avuksi?

Ala dokaamaan ja lopeta sitten?

Vierailija
28/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää lihaa ja eläinrasvaa jos haluatte pysyä kunnossa:

Alzheimer, parkinson, 2 tyypin diabetes, MS, nivelrikko jne. menee remissioon kun ei HH-kuonaa syö.

Vierailija
29/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sami lopetti maidon käytön kokonaan, minkä seurauksena hän laihtui vuodessa 50 kiloa. 

Iltasanomien artikkelissa kuvattu Sami (35) kertoo, että maito oli hänen "sokea pisteensä" painonhallinnassa. Hän saattoi juoda maitoa jopa useita litroja päivässä, mikä kerrytti huomaamatta valtavan määrän ylimääräistä energiaa. Kun hän jätti maidon pois ruokavaliostaan, paino alkoi pudota vauhdilla ja terveysarvot palasivat normaaleiksi."

No kyllä saa kitata aika monta litraa maitoa, että pelkästään sen lopettamisella lähtee 50kg.

Varmaan kitannut punaista maitoa, siinä on rasvaa ja sokeria yllin kyllin. Saman painonpudotuksen olisi luultavasti saanut kun olisi vaihtanut rasvattomaan maitoon.

Vierailija
30/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri varmasti. Sen kun jättää pois niin laihtuu kyllä ihan kaikki. 

Tarkoitat, ettei kukaan voi olla lihava, jos ei syö sokeria? Valitettavasti olet väärässä ja kun ei sokeria syö, se on mahdotonta jättää pois. En tiedä, miten on Samilla, mutta eivät kaikki ylipainoiset mussuta sokeripitoisia elintarvikkeita.

Vierailija
31/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö lihaa ja eläinrasvaa. Älä muuta.

Vierailija
32/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi nyt vaan sattuu sotkemaan aineenvaihduntaa. Komea suoritus kun on siitä päässyt eroon. 

Minulla ei ole koskaan pudonnut paino sillä yhtään, että olen jättänyt alkoholin pois. Pikemminkin painonhallinta on ollut helpompaa silloin kun on juhlinut paljon ja ehtinyt syömään vähemmän. Nyt olen ollut yli vuoden käytännössä juomatta ja paino on noussut useamman kilon, vaikken ole lisännyt syömistä.

Vierailija
33/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi on vaan opetella photoshoppaamaan niin ei tarvitse valikoida ollenkaan syömisiään ja aina näyttää kuvissa täydelliseltä. Tai käyttämään ai-työkaluja nykypäivänä samaan. 

Vierailija
34/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joku klikkiotsikko jolla haalitaan maksavia lukijoita. Nuo on sontaa aina.

Vierailija
35/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kitannut punaista maitoa, siinä on rasvaa ja sokeria yllin kyllin. Saman painonpudotuksen olisi luultavasti saanut kun olisi vaihtanut rasvattomaan maitoon.

Jos vetää 2L punaista maitoa päivässä, niin kyllähän sillä saa 50kg ylipainoa, että sinänsä.

Vierailija
36/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi trollata, kun et ravitsemuksesta näköjään mitään ymmärrä.

Vierailija
37/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän juonut lonkeroa ja likööriä, mikä on pelkkää sokeria. Siihen päälle krapulamättönä pizzaa, sipsiä ja karkkia. Alkoholi ei todellakaan ole hänen lihomisensa pääasiallinen syy. Jos olisi käyttänyt vain kirkkaita viinoja ja valkoviiniä, sekä syönyt krapulaansa hedelmiä ja salaattia niin olisi pysynyt paino kurissa.

Vierailija
38/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi trollata, kun et ravitsemuksesta näköjään mitään ymmärrä.

Sinä et ymmärrä. Liha ja eläinrasva on tutkitusti ihmisen luontainen ruokavalio. Kasvien ja varsinkin hiilihydraattien syönti lihottaa ja sairastuttaa.

Vierailija
39/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hän juonut lonkeroa ja likööriä, mikä on pelkkää sokeria. Siihen päälle krapulamättönä pizzaa, sipsiä ja karkkia. Alkoholi ei todellakaan ole hänen lihomisensa pääasiallinen syy. Jos olisi käyttänyt vain kirkkaita viinoja ja valkoviiniä, sekä syönyt krapulaansa hedelmiä ja salaattia niin olisi pysynyt paino kurissa.

Helmiä syömällä sitä vasta lihookin ja maksa menee pihalle fruktoosin ansiosta.

Vierailija
40/50 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat juomaan, lihoat 50kg, lopetat juomisen ja laihdut. Voit iloita, että laihduit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän