Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tää henkistä väkivaltaa, vai oonko vaan kuvitellut?

Vierailija
23.03.2026 |

nukkuu iltapäivään ja valvoo yöt
-ei välitä siisteydestä yhtä paljon kuin minä
-ei huolehdi itsestään, osta vaatteita, käy pesulla harvemmin
-on pihi itseään koskevissa asioissa
-ei tule toimeen vanhempieni kanssa
-ei halua matkustaa, järjestää mitään. Joudun itse järjestämään kaiken
-tykkää olla vaan kotona
-eristäytyminen, vanhempani eivät saa tulla käymään jos hän on kotona
-rajojen rikkominen, jos kerron jostain mulle tärkeästä asiasta niin ei tottele kuin vähän aika
-suhde oli henkisesti kuormittava mulle ja aiheutti ahdistusta
-kiivas temperamentti, riidoissa huuto ja kiroilu, mun nimittäminen kusipääksi
-2eri kertana pariterapiassa, tero veti hirveät kilarit joka kerta ennen tapaamista, mun vika että sinne jouduttiin. Siellä itki miten rakastaa mua
- aina kun yitän puhua suhteen ongelmista niin tero kokee sen kritiikkinä itseään vastaan
-ei rahaa koskaan mihinkään
-mä joudun muistuttaa hiusten kampaamisesta, vaatteista ja yleis siisteydestä
-lisää rahaa ei korvaa sitä, että mä en voi kotona olla oma itseni. Se ei poista häpeää, eristäytymistä eikä rajojen rikkomista. Mä ansaitsen rauhan ilman jatkuvaa varuillaan oloa.
-ei suudellut ja vältteli sitä koko suhteen ajan
-osaa hyvin manipuloida ja kääntää asiat mun viakseni. Mun mielenterveysongelmat,mun ahdistus syynä kaikkeen. Ei näe mitään vikaa itsessään

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet sen kanssa?

Vierailija
2/7 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanisi tuhoaa mielenterveytesi. Vaikutat onnettomalta. Minä eroaisin sinuna. Haluatko jatkaa tuota vuosia tai lopun elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin että löydät kyllä paremman. Tuo laiskuri käyttää sinua hyväkseen eikä välitä sinusta. 

Vierailija
4/7 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aloituksen pointti? 

Täynnä punaisia lippuja ja kysyt, että onko henkistä väkivaltaa? 

On, mutta ei hänelta sinulle, vaan kidutat itseäsi moisessa suhteessa. Hän on mikä on.

Vierailija
5/7 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on pahasti masentunut.

Vierailija
6/7 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois. Ei tuo tuosta muutu, ennen kuin joutuu huolehtimaan itse itsestään. 

Vierailija
7/7 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista on henkistä väkivaltaa ja osa puhdasta kykenemättömyyttä. Sitten tuo tarve sosiaalisuuteen on vain erilaista, noin voimakas ero siinä tuo vain ongelmia, sinäänsä ei ole henkistä väkivaltaa paitsi jos siihen liityy kontrollointi mitä toinen saa eli ei saa tehdä. Toisaalta jatkuva pakottaminen sosiaalisuuteen on myös henkistä väkivaltaa ja rajojen rikkomista. Äkkiä siinä sitten vähän kaikesta tulee tahtojen taistelu kun kumpikin yrittää edes jossain saada sitä mitä kaipaa.

Tuollaisissa suhteissa on lopulta vain kaksi uhria.

Jos syytät vain häntä, päädyt helposti uudestaan samaan tilanteeseen. En tarkoita että sinussa se vika olisi, mutta itsetutkiskelu miten et voinut vastata hänen tarpeitaan auttaa sinua pääsemään irti ja kehittymään, opit tunnistamaan omat ja niiden liian erilaisten rajat. Halaus sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän