Miten Helsingin metrossa matkustetaan?
Kommentit (76)
Oliko helsingissä joskus sellainen systeemi, että ilman lippua ei päässyt laiturialueelle?
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi saada kirveestä päähän.
Tainnut olla yksi kirvestapaus metron liikennöintiaikana. Vuosittain tehdäöän miljoona metromatkoja, joten sanoisin todennäköisyyden olevan varsin alhaisen.
Menet vaan. Liukuportaissa oikealla. On hissikin. Varo taskuvarkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tosi harvoin joutuu käyttämään. On sen verran vastenmielinen kokemus.
En diggaile joidenkin metroasemien tolkuttoman pitkiä ja jyrkkiä rullaportaita. Espoossa tuli sellaisissa mentyä yhden viikonlopun aikana viime marraskuussa, ja olin ihan kauhuissani koko ajan, tämä korkeanpaikankammoni on tosi hankalaa. Lopuksi käytimmekin hissiä missä pystyimme, kun pääkoppani ei enää totellut komentoja. Huh huh.
T. turkulainen
Espoossa onkin törkeän pitkät portaat, kun laiturit on syvällä maan alla. Vanhempi pää Sörnäisestä itään rata on maan päällä ja näkyy maisemiakin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko helsingissä joskus sellainen systeemi, että ilman lippua ei päässyt laiturialueelle?
Ei ole ollut. Vuosaaressa oli kokeilu jotku Siemensin portit mutta hanke hiipui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut. Vuosaaressa oli kokeilu jotku Siemensin portit mutta hanke hiipui.
Aika tyhmää. Lontoossa oli sellainen systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tosi harvoin joutuu käyttämään. On sen verran vastenmielinen kokemus.
Mä olen käyttänyt sitä jo yli 30 vuotta. Ihan hyvin olen elänyt eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lippua ei näytetä mihinkään? Pummilla meno tehty lapsellisen helpoksi?
Kyllä lippu pitää näyttää vierustoverille. Näin syntyy sosiaalinen kontrolli, kun tarkastamme liput toisiltamme. Kysy kanssamatkustajaltasi rohkeasti lippua, jos hän ei muista näyttää sitä sinulle, näin vahvistamme joukkoliikenteessä yhteenkuuluvuuden tunnetta ja tasa-arvoista ja antiautoritääristä matkustuskokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut mitään portteja. Pitää itse tietää ja muistaa se lippu ennen kuin menee liukuportaisiin. Siellä alhaalla ne tarkastajat usein seisoo.
Heppoa mutta varo mustia raiskureita
Joku tekee täällä näköjään vaalityötä. Tai manipulointia.
Olen käyttänyt metroa vuodesta 1983. Se on muuttunut jonkun verran, mutta kätevin ja nopein mitä pääkaupunkiseudulta löytyy.
Sä kiipeät sen metron päälle ja pidät helvetin lujaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sörnäisissä oli myös yhtenä talvena portit kokeilussa. Kuljin silloin päivittäin tuosta töihin edestakaisin ja ne ei olleet koskaan käytössä omina kulkuaikoina (ehkä ei olisi ruuhkassa toimineet, en tiedä). Joka tapauksessa Helsingin ja tuskin Espoonkaan metroa ei ole tehty ajatellen sitä, että porteista pitäisi mennä.
Oho kun guuglasin niin tuostakin kokeilusta on jo yli 20 vuotta kai... kylläpä aika kuluu.
Räpläilet vain kännykkää niin sulaudut joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmää. Lontoossa oli sellainen systeemi.
Ei Lontoossakaan ole kaikilla asemilla portteja, joissain on vaan laiturilla se laite mihin vilautetaan matkalippuja.
Käsiase, etälamautin ja pippurisuihke. Älä liiku yksin ja varmista että m atu ei pääse raiskausetäisyydelle.