Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOkuiset 6.päivänä

06.05.2007 |

Uutta pinoa...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rutkasti onnea kaikille vauvan saaneille! :)

Mää haluun kans huomenna sinne TAYS:n tapaamiseen!! :) Mullahan on huomenna LA mutta ei taida olla toivoa, että pääsis vielä hommiin.. Pe oli aamusta vähän sellasta menkkakipua mutta loppu lyhyeen. Sen jälkeen ei oo ollu mitään, tosin tuntuu, että vauva ois nyt nyt alempana, jokohan se ois kiinnittyny.. Tiistaina on seuraava neuvola.

Eilen ostin sit vauva-lehden ja innoissani aloin ettiin sitä Janskun juttua.. No en sitä löytäny ja sit huomasin, että se oli huhtikuun lehti! Prkl! Ei oo sit vissiin kaikkiin kauppoihinkaan ehtiny vielä toukokuun lehdet.. No siinä oli kuitenki juttua yliajalle menosta, kuinkas sattuikaan :) Siinä sanottiin, ettei ne kotikonstit todistettavasti auta ja sen oon kyllä huomannu. Mutta ei se auta ku yrittää jotain. Pitää laittaa ukko hieroon tissejä kunhan se tulee töistä. Vaan liekö tuo malttaa ku sopivasti tulee Suomen peli..

Mulla alkaa mennä hermot yöunien kans.. Mää en jotenki saa henkeä yöllä nenän kautta, jotenki röörit menee aina tukkoon yöllä (en oo kyllä mitenkään allerginen) ja sit herään vähän välilä siihen, että suu on rutikuiva. Sit pitää juoda ja juosta vessassa koko ajan. Ja sit tuntuu, että kaikki elimet yrittää tulla suun kautta ulos. Oon nukkunu nyt kahdella tyynyllä, että yläpää nousis vähän ylemmäs mutta eipä se oikein auta. Viime yönä mietin tosissaan, että alan nukkumaan istualtaan :)

Joo tsemppiä vaan kaikille synnärille lähtijöille ja ehkä me tamperelaisten kans nähdään huomenna.. Hope so! :)

Unelm@ rv 39+6

Vierailija
22/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA NUTINUTI,NICA ja KAKSOSET oli joku saanut...laho pää menin sekasi kuka,onnea onnea kovasti siilti kaikille teille taas jotka vauvan ootte saanut maailmaan:D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ihanaa!!!!!Niin kateellisena täälä lueskelen kuulumisia;)

Huomenna oli monella mahdollinen synnytys edessä...ONNEA kaikille teille tulevaan!!Toivottavasti vauvoja pukkaa taas kovasti:)

Ja LA tänään muutamalla....suppareita suppareita kovasti teille ja peukut pystyyn että vaavit innostuu ulostautumaan!!Hui lähtö se vaan lähenee kaikilla:)

MIITU78;juu syyhyttää aina vaan! äh viime yönäkin heräilin ja kutitti aivan mahottomasti jalkapohjia ja käsiä plus ihan kaikkia mistä vaan raapia alotti:( ärsyttävää. nyt hieman hellittänyt toi jalkapohjien kutina ja käsiäkään ei aivan koko aikaa kutita,mut jos erehdyn vähänki jostai kynsimään niin johan saa olla raapimassa! ukolle jo tokasin aamulla et hae mulle hiomapaperia vai mitä se karhee juttu o. joka tapauksessa ai että sillä ku sais jalkapohjia hinkata=)

En tiiä pitääkö soittaa huomenna neuvolaan vai ootanko torstaita,sillon on aika sinne.kyllä tuo vauvaki kuitenki liikuskelee masus....pää asia!

GALLUPPIIN;mies jää meillä onneks HETI isyyslomalle kun lähtö tulee!! täytyy sen olla pojan kans kotona kuitenki se aika mitä mä joudun sairaalas olemaan. pitää sitten kesälomankin siihen samaan putkeen näillä näkymin JEE :D ihanan monta viikkoa siinä ukko kotona=) pääsee rauhassa alkuun!!!!

Tuosta rintojen hieromisesta tuli mieleen et mä en ainakaan vois sitä kokeilla kun tuntuu et rinnat on niin arat!!ällöttää koskeakkin ja liivitkin välillä tuntuu nii ikäviltä. on ihan sellanen tunne et ne on aivan paisunu jo maidosta!!ja hetkun ulkonakin tulee kylmää niin kyl tuntee tisseissä kipua:( inhottavaa. just sellasta kun imetysaikanakin jo tissit saa kylmää niin het tuntuu inhottavalta. ei pahemmin onneks vuoda vielä enkä joudu liivinsuojia käyttämään,mut kyllä alkaa vissiin maitoa vaan kertymään ku niin täyden tuntuset ja arat! jännä ku pojan aikana ei maito noussut vasta kun muutaman päivän päästä synnytyksestä.

joo mutta nyt taas lopettelen ja jätän tilaa muillekkin;) toivotaan että te LA:n saavuttaneet pääsette pian synnyttämään ja muutkin joilla olo alkaa siltä tuntua:D jaksuja jokaiselle!!!!

toymama 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä NYYTTI-07 sulle sanoa tosta madam mamman ennustuksesta :) mulle on mamma ennustanut samaa päivää;) tosin ennusti mulle tyttöä syntyväksi 8.5. mut ultran mukaan kyllä poika tulossa!! tota päivää silti tietysti jännätään,mut tuskinpa vaan mulle lähtö sillon tulee....vaikka sinänsä hyvä päivä olis....poika syntynyt samana päivänä tosin joulukuussa;) hih en kyllä todellakaan uskalla luottaa ton mamman ennustuksiin. niin moni täälä on joutunut " pettymään" heh :) mut jännätään kuinka käy....:D

Vierailija
24/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin onnittelut jo vauvansa saaneille ja tsemppiä huomiseen koitokseen niille, jotka ovat vauvaansa menossa hakemaan.

Joka päivä koitan käydä lukemassa, mutta kirjoittaminen jää vähemmälle. Meillä on niin huono tämä tietokonepöytä/tuoli, ettei oikein kestä istua tässä kauaa, saatikka kirjoittaisi jotain.

Tänään taas vähän menkkamaista kipuilua, muutama päivä onkin sitten ollut oikeinkin hyvä olo sen suhteen. Puukoniskuistakin on saanut kärsiä. Yöt on mennytt pyöriessä ja asentoa hakiessa. Monta kertaa yössä herää vaihtamaan kylkeä. Tämä kylkiasennossa nukkuminen ei taas tee yhtään hyvää hartioille ja ne onkin ihan jumissa.

Nyt olis viikkoja kasassa sen verran, että esikoinen aikoinaan syntyi. Sunnuntaina lähdettiin sairaalaan ja yöllä puoli kaksi syntyi. Vähän jänskättää, tuleeko lähtö samaan aikaan.

Miehelle sanoin, että jos tänään ei lähdetä niin mulla on sellainen olo, että vauveli syntyy 10.5. Jostain on tullut vaan sellainen olo. La:han on 25.5. Mutta päivä kerrallaan mennään.

Huomenna neuvola. Kontrolloidaan paineet, kun oli koholla hieman viimeksi. Terkka pyysi tulla 15 min. aikasemmin siihen istumaan, niin ei ainakaan sitten vääristy sen takia tulokset. Turvotusta ei ole ollut tähän asti, mutta nyt olen huomannut, ettei oikein sormukset aina sovi sormeen ja sukista tulee nilkkoihin kuviot. Kai sitä vähän sitten on turvotusta. Painoakin oli viime kerralla tullut, kun tähän asti on pysynyt +/-0 tai paino tippunut.

Tais olla kyselyä isyyslomasta. Meillä mies meinaa pitää ensin 2 viikkoa ja siihen melkein perään kesälomat. Viikon säästää sitten myöhempään, ehkä kesäloman jälkeen. Miehen kun on pakko pitää lomansa kesäkuussa. On se kivaa kun on mies täällä kotona apuna. Meillä pojalla on vielä hoitopaikka toukokuun ajaksi. Joten saa olla siellä sitten sen aikaa kun olen vauvan kanssa sairaalassa ja mies voi olla sen ajan vielä töissä.

Kaikkea sitä ihminen miettiikin, mutta olen jo hermoillut ristiäisten järjestämisen kanssa. Eikös se kahden kuukauden aikana pidä ne järjestää. Mietin vaan, kun toukokuussa taitaa vauveli olla liian pieni vielä ja koko kesäkuu meillä menee jos jonkilaisissa pippaloissa. Eli tiukille menee jos meinaa ehtiä sen kahden kuukauden aikana nekin pitää. Kaikesta sitä itselleen stressiä ottaakin :)

No, pää lyö taas tyhjää. Heipat!

-supukka- 37+2

Vierailija
25/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja löysinkin sen jutun. Ilmoittaudun huomisille TAYSin treffeille, kun sinne olemme käynnistykseen tulossa heti aamu kahdeksalta SVO:lle. Tai minä tuun ja mies saa luvan mennä töihin. Onneksi on samaisen katon alla duunissa, niin saan puhelimella hänet vaikka komessa minuutissa paikalle.

Meikäläisen synnytysten kestot on oleet sitä luokkaa, että tuskin myöhästyy, vaikka lentäisi aamulla Brysseliin...

Mummujen, kummien ja muiden sukulaisten sekä puolituttujen sanomiset kannattaa kuitata korvasta sisään-toisesta ulos-mentaliteetilla tai sitten kommentoida jotakin ihan yhtä älytöntä erittäin tuskastuneena tyyliin: " Se on muuten sinun geenien vika, jollei sieltä tule haluamaasi sorttia" :-)

Meikäläinen on tästä jo vääntänyt lähes taidetta tässä kolmannessa raskaudessa.

T: Kurpitsavatsa 40+1

Vierailija
26/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään puolilta päivin palasimme poikavauvan kanssa kotiin. Perjantaina iltapäivällä oli pieni mies päättänyt aloittaa matkansa kohti ulkomaailmaa, sairaalaan menimme yhden jälkeen. Nuoren herran käheät ensiparkaisut kuulimme kello 18.46. Hieno, melko rento kokemus oli tämä toinen kerta sen esikoisen hätäsektioon päättyneen käynnistyksen jälkeen. Kirjoittelen lisää tuonne synnytyspuolelle kunhan ehdin, mitat 3325g, 49cm ja pipo 35cm. Rv:t oli 40+1

Aivan totaalisen erilainen temperamentti ainakin näin ensialkuun kuin isosiskollaan: syö ja nukkuu. Isosiskonsa söi ja valvoi...

Tsemppiä kaikille loppumetriläisille! Onnittelut muille vauvautuneille, en nyt muista mitään äsken lukemistani viesteistä tai nikeistä..

Gandalfiina (voisin lainata keijo.annikin nimimerkkiä Hellä Alapää...) ja pikkumies melkein 48h

Vierailija
27/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinssin mitat;

3580g/49cm/36cm

synnytys meni hyvin, kokonaiskesto 9h20min, josta 8h53min avautumisvaihe, 12 min ponnistusvaihe.

Kivunlievityksenä aluksi ilokaasu ja aquarakkulat( en suosittele kenellekkään, teki tosi kipeää niiden laittaminen )

ja lopuksi pyysin epiduraalin.

Synnytys lähti käyntiin 3.5 klo. 00.45, heti säännöllisillä suppareilla. Kävin vielä edellisenä iltana koiran kanssa metsälenkillä, epätasaisessa maastossa kiidettiin lujaa :)

Laitan vielä tarkempaa synnytystarinaa myöhemmin..

En ehtinyt vielä pinoja lukemaan, tuskin ihan lähipäivinä vielä jaksankaan, mutta suuret onnittelut kaikille vauvansa noutaneille ja paljon voimia teille kärvistelijöille!!

OP, herra Käpy 3 vrk ja ylpeä isoveikka " Iivari" 1v8kk

Vierailija
28/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutamaan päivään kirjottanutkaan, lukenut kyllä, mutta vauvauutisia oli tullut ihan satelemalla. Ensinnäkin suuret onnittelut Nutinuti, basilika76, ninca, gandalfiina...en muista oliko muita, mutta onnittelut jos joku jäi listasta pois. Joka päivä näitä rupeaa tulemaan näitä uutisia, ihanaa...jospa sitä itsekin joku kaunis päivä pääsisi listalle mukaan. Sitä odottaessa..

Tänään oltiinkin tytsyjen kanssa puunkantotalkoissa tossa kotipihalla kolme tuntia. Pinottiin niitä varaston seinän varteen, hirvee läjä niitä onkin vielä pinottavana. Mutta ennen kun vauva syntyy, niin mulla ei oo kun aikaa ja jospa tuo rehkiminen rupeaisi vaikuttamaan tuonne alapäähän. Toissa päivänä nimittäin juoksin kaupoilla äitini asioilla kun hullupää, niin kyllä illalla rupesi tuntumaan alhaalla, että olisiko nämä niitä suppareita. Mä kun en oo aikasemmissa tuntenut niitä ennen kun sitten niitä ihan " oikeita" , kunnon suppareita, niin en ole ihan varma. Mutta jotain harjotus sellasia ne varmasti ainakin oli. Niitä kesti koko illan aina sillon tällön, mutta yön nukuin kun tukki. Se on erittäin harvinaista ollut lähiviikkoina että on tullut hyvä yö. Viimekin yö nimittäin kuopus heräili muutamaan otteeseen painajaiseen, ja tuli sitten meidän väliin jatkaan unia, niin olin heräillä taas sen vakion tunti-puoli toista ennen kun uni tuli takas. Mulla kun tuppaa olemaan että jos joku herättää mut yöllä, niin en meinaa saada unen päästä enää kiinni. Rupee ajatukset pyöriin aina synnytyksessä ja vauvassa, vielä kun molemmat aikasemmat on alkaneet yöllä niin jotenkin sitä jää kuulostelemaan että joko nyt, joko nyt.

Kohtahan se suomen pelikin alkaa, kerkeää sitä sopivasti katselemaan.

Onnipapusesta ei oo tosiaan kuulunut muutamaan päivään, varmasti on nyytin hakureissulla, toivottavasti kuullaan sieltä pian uutisia. Samoin onnellinen mamma, edelleen se sussu...ja keitä muita?

Nyt käyn lukasemassa vielä muiden viestejä ja sit peliä katsomaan.

Skedjk 38+2

Vierailija
29/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä viestiä sitä oltiin ootettukin, eli koko perheelle lämpimät onnittelut! Ihanan lyhyt synnytys sulla ollut, mäkin haluan sellasen (edelliset 30 ja 20 tuntisia!) Laitahan synnytyskertomusta kun jaksat ja maltat prinssiltä :)

Skedjk 38+2

Vierailija
30/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pojasta koko perheelle! Ja myöhästyneet nimpparionnittelut!

pikahvi 38+6

Vierailija
31/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljon ONNEA Gandalfiina ja Onnipapunen pienistä nyyteistä!!!

Vierailija
32/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tullut vauva uutisia, onneksi olkoon kaikille vauvansa saaneille!! Niin paljon nimimerkkejä että turha edes käydä tällä muistilla muistelemaan... :)!

Suomi-Ruotsi peli meneillään, mut ei pysty sitä katsoo, kun varmaan synnyttäisin siitä jännityksestä :)! Enkä toivo että synnytys lähtis vielä käyntiin, (toisin kuin kaikki muut) koska sit pitäis meidän lähteä ja kiireesti kohti Kotkaa. Kun tää meidän nappula on päättänyt jäädä istuksimaan tänne masuun... Mutta sit viikon päästä maanantaina, 14 päivä mennään leikkaukseen ja saan vihdoinkin omankin nyytin kainaloon <3! Malttamattomana laskeskelen päiviä, tuntuu että aika kuluu hiiiitaasti. Vielä viikko...

Nyt vaan odottelen postista sitä lappua sieltä sairaalasta missä lukee kaikki kellon ajat ym asiat siihen sektioon liittyen. Kun ei saatu mitään muuta kuin tieto sektio päivästä siellä synnytystapa-arviossa.

Ihan tällänen pika kirjotus tuli, on se pakko mennä kurkkimaan tota peliä, vaikka niin kauheesti jännitänkin Suomen puolesta!!

Voikaa kaikki hyvin, suppareita niille ketkä niitä tahtovat (taikokaa ne multa pois...)!!!

T: Mirmuska ja Vilperi 38 tasan :)!

ps. Jansku, ihana juttu vauva-lehdessä :)!! Piti ihan miehellenikin näyttää ja sanoa et otas tosta mallia... Siskollenikin hehkutin et MEIDÄN toukokuinen on päässy vauva-lehteen... :)!!

Vierailija
33/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olipas taas tullut vauvoja!!!

Onnittelut kaikille, poikia tais taas tulla?!

Ainakin Onnipapunen, Ninca ja Gandalfiina. Sori jos joku unohtu!

Almis

Vierailija
34/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

GANDALFIINA ja ONNIPAPUNEN PERHEINEEN pikkuprinssien johdosta!

ONNELLINEN MAMMAko on lähtenyt vauvan hakuun?

Ihanaa, vauvoja suorastaan satelee! Olisipa pian minunkin vuoroni..

Halauksia kaikille!!!

Jansku taas

Vierailija
35/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNIPAPUSESTA kuulinkin jo pe, että oli pojan saanu..täälä ihan kateena, kun haluaa kanssa vauvan kainaloon.

takaisin pelin pariin..

Vierailija
36/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä onnittelut myös kaikille muille nyyttinsä lunastaneille!

Miitu

Vierailija
37/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Ninca, Nutinuti, Gandalfiina sekä Onnipapunen (ja olikohan joku vielä) vauvoista! Ihanaa kun oli näin paljon ehtinyt vuorokaudessa tulla näitä kivoja uutisia.

( . ) Heräsin nyt ainakin kolmatta aamua näihin menkkajomotuksiin ja supistuksiin. Tänään ne meni ohi ihan suihkulla. Sanoin miehelle, että kai sitä sitten huomaa, kun ne ihan " oikeat" supistukset alkaa. Viimeksihän mä aukesin niillä kivuttomilla tosi pitkälle. Lääkäri sanoi pari viikkoa sitten, että on se ihan mahdollista, että aukeis tälläkin kertaa. Mä en kyllä oikein usko sitä, kun viimeksi viikkoja oli kuitenkin vasta 24+0, kun vauvat syntyi.

Eilen haettiin sänky siskolta, mies kokosi sen tänään ja mä jynssäilin sitä ihan hulluna. Avasin uudet patjat ilmaantumaan ja huomenna ajattelin jo pedata vauvalle pesän. Mä olen jo ihan lähdössä hakemaan sitä vauvaa;)

Ei kai sitä sais näillä viikoilla näin hätänen olla. Mieheltä kysyin, että miltäs tuntuu jos ensi yönä lähdetään. Vauvalta olen kysellyt, että koskas olet tulossa :) Kovasti se siellä tuntuu potkivan ja huiskivan. Yöt vauva antaa mun kyllä nukkua hyvin. Närästys on sitten ihan toinen juttu. Iltasin vauva alottaa aina sen pääjumpan ja tuntuu, kun veitsellä pistettäisiin tonne alas.

Mulla on alkanut lonkkakin vihoittelemaan myös istuessa. Turvoksissakin taidan olla, kun hiuslenkki jätti tänään randun ranteeseen. Tänään oli kauhea päänsärky ja kauhulla jo ajattelin, että se poskiontelontulehdus tästä vielä puuttuukin. Mä saan sen tosi helposti ihan normaalioloissakin. Ja kun tää flunssa tuntuu vielä jatkuvan. Mutta kaikesta tästä valittamisesta huolimatta täytyy sanoa, että mieli mulla on ollut oikein positiivinen. Tänne vaan tulee kaikki oireet kirjattua :)

Nää menkka-aallot on kyllä palauttanut mieleen, että mitäs se synnytys olikaan ja vähän sellanen kauhu yrittää välillä hiipiä mieleen. Sen sype-käynnin jälkeenhän mulla on muuten ollut synnytyksen suhteen ihan positiivinen mieli. Mutta tosiaan se jomotus toi ne kivut mieleen. Vielä olen kuitenkin saanut pelot väistymään johonkin takavasemmalle. Jos tässä kuitenkin menee vielä viikkoja, että vauveli syntyy, niin pelkään että pelot tulee vielä enemmän pinnalle. En haluaisi sitä, koska ajattelen, että mitä jännittyneempi olen synnytyksen aikana, niin sitä enemmän se varmasti sattuu.

No niin, hyvää yötä masukkaat ja jakautuneet toukokuiset!

Laru rv 36+4

Vierailija
38/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti siis vastata tähänkin...

Mun miehellä on viime kesän jälkeen kaikki lomat pitämättä. Ajateltiin, että pitäsi nyt pari viikkoa isyyslomaa ja viikon pitämätöntä talvilomaa (taloudellisista syistä näin). Syyskuussa sitten mahdollisesti hän pitäisi loput kesälomat, joita on ilmeisesti 4 viikkoa. Työtilanne on ollut vähän sekava ja lopulliset lomapäivät ei meillä ole vielä tiedossa. Tämä on kuitenkin viimenen kesä pitkiin aikoihin, kun mies voi lomaa pitää, koska on lähdössä yrittäjäksi vuoden sisällä, joten kaikki lomat yritetään pitää jossain vaiheessa pois. Esikoisen takia on tosi ihana, että mies pystyy jäämään isyyslomalle.

Laru