Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sohvalle nukahtelu väistämätön keski-iön kirous jota ei voi paeta? Nuorena piti olla kännissä että nukahti sohvalle,ei enää!

Vierailija
22.03.2026 |

Sen jälkeen kun täytin 42, olen alkanut säännöllisesti vetää päikkärit sohvannurkassa ja kaverit kanssa. Omilla sohvilkaan siis😄

"Anteeksi etten tullut kahville! Mä nukahdin sohvalle!"

"Ei se mitään, tiedän tunteen "

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lihava olet?

Mitenkähän tuo liittyy asiaan?

Vierailija
22/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla uniapnea.

Itsellä taitaa olla, kun nukkumaan mennessä ei ehdi edes sammuttaa valoja, kun klops, Nukkumatti kolauttaa halolla.

Ennen tuosta sanottiin, että on hyvät unenlahjat, kun nukahtaa samantien. Nykyisinkö siihen on oma diagnoosinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun kiva lukea tätä. Olen ajatellut että olen ainoa kellä vaikeuksia pysyä hereillä. Torkahdin eilenkin 2 kertaa vapaapäivänä. Yksi vapaa ei palauta ennää tällä iällä pätkän vertaa... N 41v.

Vierailija
24/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyvät viihdevuodet, niin uni loppuu  neljältä aamulla. Illalla n klo 18 tulee pieni välikuolema sohvalle, 15-20 min päikkärit.

Vierailija
25/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut yöllä liian vähän ja vetäiset liian tuhdin lounaan.

Vierailija
26/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lihava olet?

Mitenkähän tuo liittyy asiaan?

Läskeillä on kunto aina loppu ja makaavat muutenkin sohvalla suurimman ajan, joten ihan looginen kysymys.

Vierailija
27/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla uniapnea.

Itsellä taitaa olla, kun nukkumaan mennessä ei ehdi edes sammuttaa valoja, kun klops, Nukkumatti kolauttaa halolla.

Ennen tuosta sanottiin, että on hyvät unenlahjat, kun nukahtaa samantien. Nykyisinkö siihen on oma diagnoosinsa?

Ei minulla ollut ikinä ongelmia nukahtaa, mutta noin nopea nukahtelu, välillä istualleenkin, alkoi siinä vaiheessa kun lihoin 10 kg, eli uniapnea on silloin todennäköinen selitys.

Hyvät unenlahjat tarkoittaa yleensä, että saa nukuttua pitkään ja ehkä välittämättä melusta, eli eri asia.

Vierailija
28/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 jatkaa. Mä nukuin päikkärit kyllä myös teininä ja sanoin tekee lukioikäinen tyttäreni. Koulusta päikkäreille ja sit harrastuksiin eli itsellä ei ole ikä tuonut muutosta tähän. 

Minua väsytti teininä enemmän kuin keski-ikäisenä.

Vierailija
29/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutteko tarpeeksi joka yö? 

Ylipainoisilla on usein uniapnea.

Vierailija
30/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea on diagnoosisi.

Aika selkeästi. Itsellä se nukahtelu loppui heti, kun sain Cpap-laitteen.  Monella se on rakenteellinen vika nielussa, eikä tarvitse olla lihava. Muisti ja äly parani viikossa myös. 

Vierailija
31/31 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla uniapnea.

Kyllä. Sen verran on tietämys lisääntynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme