Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset on reagoineet jo olette vaatineet kiertäviä kesälomia?

Vierailija
21.03.2026 |

Onko työkaverit kostaneet jotenkin jos olette vaatineet kiertäviä kesälomia työpaikalla? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän meillä pitäs olla,mutta aina ne lapsettomat mulle sen heinäkuun jättää. Mulla siis lapsia. Jo kolmas kesä putkeen kun olen heinäkuun lomalla, vähän jo haittaa. Tai ihan sama. Ehkä pääsisi hillaan sit.

Vierailija
2/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varsinaisesti vaatinut, mut kahden kesken pomolle sanonut, että olisi hyvä olla kiertävät lomat. Saas nähdä toteutuuko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiertävät eikä kukaan valita, on reilu kaikille. Ei kukaan toki halua olla toukokuussa kesälomalla mutta kyllä sen silloin tällöin kestää. Sattuu kohdalle ehkä 7 vuoden välein kun kuitenkin kesä-elokuulle limitetään enemmän lomavuoroja.

Vierailija
4/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiertävät eikä kukaan valita, on reilu kaikille. Ei kukaan toki halua olla toukokuussa kesälomalla mutta kyllä sen silloin tällöin kestää. Sattuu kohdalle ehkä 7 vuoden välein kun kuitenkin kesä-elokuulle limitetään enemmän lomavuoroja.

Varmaan kuertävistä jesälomista valitetaan eniten ekana vuonna, kun se otetaan käyttöön. 

Vierailija
5/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suorastaan raivoissaan kn 63 v täti, joka on aina ollut heinäkuun lomalla. Nyt ei saa, ja sehän on naailman suurin vääryys. 

Vierailija
6/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asiakkaat määrittää loma-ajat enimmäkseen. Asiakkaat ovat heinäkuussa lomalla, joten suurin osa meistäkin on.

Vierailija
7/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja määrää sen. Siinä ei ole kellään sanomista.

Vierailija
8/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuon pitäis olla perusperiaate ett loma-ajat kiertää eli kaikki saa joskus sen halutuimman lomajakson. Olis todella epäreilua ett ne suurinta ääntä pitävät pitäis aina lomansa parhaimpaan loma-aikaan.

Vierailija
9/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kaikille tasapuolisin. Ei tarvitsisi riidellä kuka saa olla lomalla milloinkin.

Mutta ei. Koska wää wää wää. Ei saa noin tehdä.

Vierailija
10/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo monta vuotta ollut kiertävä systeemi kesä-heinä-elo ja tykkään. Toki jotkut valittavat mutta useammat sopeutuvat eikä se nyt vaan ole mitenkään reilua että yksi ja sama olisi aina heinäkuun poissa ja muut töissä.

Vierailija
11/24 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kierrellä, vaan menen mökille.

Vierailija
12/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiertävä kesä/heinä/elokuu,valitusta on kuulunut siitä kun lomailen syyskuussa🙈.Kukaan muu ei halua syyskuussa lomaa,mutta valittaa pitää silti.

Vierailija
14/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla erikoissairaanhoidossa kesälomat asettuvat

1.5. - 30.9.

Kiertävät lomat jo 10 vuotta. Toki saa toivomuksia esittää, ja päikseen työkaverin kanssa (tehtyyn  suunnitelmaan) lomia vaihtaa. 

Kaikkihan eivät edes halua lomaa tuolle ajalle, vaan tietoisesti ennen tai jälkeen tai esim. lyhyemmissä pätkissä.

Vierailija
15/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina sanonut että haluan lomani johonkin muuhun kohtaan kuin heinäkuulle, kiitos. Ja silti mulle on se loma siihen usein laitettu, vaikka joku toinen töissä olisi toivonut sitä heinäkuuta. 

Ihan älytöntä tällainen. 

Ja omassa työssä ei kiertävät vuorot onnistu työn luonteen takia. Toiveita saa esittää, ja ne huomioidaan parhaan mukaan ( tai väitetään ainakin huomioitavan). Mulle on sinänsä sama koska kesälomani on, mutta en toivo sitä heinäkuuta, kun silloin on kaikki lomalla ja jokapaikka täynnä ja kaikki kalliimpaa. 

16/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän meillä pitäs olla,mutta aina ne lapsettomat mulle sen heinäkuun jättää. Mulla siis lapsia. Jo kolmas kesä putkeen kun olen heinäkuun lomalla, vähän jo haittaa. Tai ihan sama. Ehkä pääsisi hillaan sit.

Etkä ole itse mitään lomatoiveita esittänyt? Mitä jos ensi vuonna kokeilisit?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmassa tapauksessa jäykästi kiertävällä listalla kukaan ei saa olla lomalla haluamanaan aikana. Outo ajatus että kallis ja ruuhkainen heinäkuu olisi jotenkin ykkösvalinta kaikille.

Parhaissa työpaikoissa joustetaan puolin ja toisin. Lapsien takia tiettyjen kuukausien tarve koskee vain muutamaa vuotta koko työurasta, ei minua haittaa joustaa tämän takia joskus. Minullekin on räätälöity lomia muiden henkilökohtaisten syiden takia joskus, ja enimmäkseen olen ihan tyytyväinen siihen mitä saan.

Vierailija
18/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki eivät voi useimmiten olla samaan aikaan lomalla niin siksi niiden lomien täytyy kiertää ja ei se puolison loma tai edes lapsi ole mikään syy joka pakottaa vuodesta toiseen loman yhteen tiettyyn kohtaan. Ideaalitilanteessa tietysti työporukassa voidaan keskustella, joustaa ja katsoa myös asioiden inhimillistä puolta, mutta jos ei muu auta niin sitten pomo nuijii lomat diktaattorin tapaan jolloin mussutus loppuu.

Vierailija
19/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän mielestä pitkä työsuhde tai korkea ikä syy, jonka takia loma pitäisi olla aina heinäkuussa?

Vierailija
20/24 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut kiertävät lomat minulla eri typaikoissa, ja kaikki ovat tyytyväisiä. Lomat on voinut suunnitella hyvissä ajoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän