Vaihdoin oivariinin alentajaan ja 24% juuston 17% juustoon
Kommentit (82)
Entä jauheliha, ostatko sitä vähärasvaisena?
Olen 55kg (normaalipainoinen) nainen ja ruokavalioni sisältää paljon rasvaa. Pitäisikö minunkin vähentää sitä?
Mulla juuston suhteen sama kuin ap:lla:
Kokeilin (koska "suositeltiin" vähempirasvaisia), 17%:sta - ei juuri mitään makua. Lisäksi se meni ihan "suttuun" höylätessä ja vielä: oli kalliimpaa! :) Niinpä vaihdoin takaisin: periaatteella "kerranhan tässä vain eletään, pitäähän sitä ruuan maistuakin joltain"! :)
Ostan aitoa voita ("foliopaperissa") ja joskus höylään sitä leivän päälle. Onpas makua. Mutten sitä kyllä pidemmään päälle "kestäisi"..... Jestas, koulussa ja intissäkin vielä oli sitä aitoa voita!
Ikää mulla 60, verenpaineet on pikemminkin ala- kuin yläkanttiin. Muuta lääkettä en syö kuin pienen annoksen bisoa (mikä ei juurikaan vaikuta paineisiin). .... Veriarvot kaikki oli ok, tosin niistä mittauksista on jo kohta 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein samoin ja ainakin LDL laski 4,6:sta 4,0:aan.
Mitä alhaisempi LDL niin sitä aikaisemmin kuolee. Korkea kolestroli indikoi pitkää ikää.
Juu, varmasti random ukko vauvalla tietää paremmin kuin lääkärit.
Puskapaskalla indoktrinoitu Suomi-lääkäri ei tiedä mitään, eikä ajattele, vaan suosittelee käypähoidon mukaista mukahoitoa ettei oikeudet mene.
Näin se on; Puska haukkui väärää puuta ja kusi suomalaisten kintuille. Huonon tieteensä takia ajetaan suomalaisia yhä sairaammiksi.
Miten sama ruokavalio voisi sopia kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Olen 55kg (normaalipainoinen) nainen ja ruokavalioni sisältää paljon rasvaa. Pitäisikö minunkin vähentää sitä?
Painolla ei ole mitään tekemistä välttämättä esim. kolestroliarvojen kanssa , joku pysyy hoikkana ulkoisesti mutta entäpä ne sisuskalut.
Mieluummin vaikka rapeaa vaaleaa leipää valkosipulilla ja oliiviöljyllä tai vaikka tomaatillakin.
Vierailija kirjoitti:
Pari kolme viikkoa niin tottuu makuun.
Oksentaa ekat kaksi viikkoa ja sitten muuttuu siedettäväksi? Juu ei. Kouluruokaa yritettiin 10 vuotta ja oksennus tulee vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsemme tiedot kolesteroliarvoistasi.
Joo ja ei mörköjä maalailla ruokavalion suhteen mutta kyllä on hyvä vähentää suolan ja kovienrasvojen käyttöä, sekä se sokeripiru jäähylle.
Vierailija kirjoitti:
Entä jauheliha, ostatko sitä vähärasvaisena?
Vähärasvainen on huomattavasti parempaa. Ei ole liian rasvainen maku. Itse en tykkää kovin rasvaisista mauista.
Se elämä tuskin muuttuu tuosta yhtään mihinkään. Käsittääkseni kohtuus on avainsana, jolla on suurin merkitys ihmisen hyvinvointiin
Mutta, jos tuosta tulee parempi mieli, niin mikäs siinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda voihin ja täysrasvaiseen juustoon. Terveys kiittää. Vielä jos haluat parantaa niin jätä leipä pois ja syö voi voina ja juusto juustona.
Ei missään nimessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda voihin ja täysrasvaiseen juustoon. Terveys kiittää. Vielä jos haluat parantaa niin jätä leipä pois ja syö voi voina ja juusto juustona.
Ei missään nimessä
Onko sulla jotain perusteluja tälle?
Ap tässä. Söin päivällä kalaa ja perunaa, tulin täyteen. Illalla söin leivän päällä alentajaa ja TAVALLISTA juustoa, ja silti jäi se sama outo kiljuva nälkä, josta kerroin eilen. Sen täytyy siis johtua alentajasta.
En pidä light-tuotteista, ne ovat minusta epäilyttäviä. Ja nyt tämä dilemma. Ärsyttävää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä tein samoin ja ainakin LDL laski 4,6:sta 4,0:aan.
Minulla kokonaiskoleteroli on 3.1 ja syön voita silloin tällöin. Lopetin kevyttuotteiden käytön kokonaan ajat sitten. Syön normaalia ruokaa mutta herkut eivät juuri maistu.
Saitko vaihdossa rahaa vai menikö päikseen?
Terveelliset valinnat ovat aina hyvästä. Leivän päälle ei rasvaa edes tarvitse. Pinttynyt tapa monelle.
Suomalaiset ovat kummallisia kun he ovat mainoksilla opetettu läträämään Oivariinia joka paikkaan. Laadukas leipä, laadukkailla täytteillä ei edes tarvitse mitään rasvaa, Oivariinista puhumattakaan.
Jokainen tietysti tekee aivan kuten haluaa. Moni on Oivariinin ja muiden rasvojen vanki - huomaamattaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vähärasvainen juusto, jossa on makua on Polar 15%
Muuten käytän ihan normijuustoa, aitoa kermaa ja voita.
Prosessoidut margariinit ovat keinoruokaa, jotka tutkitusti aiheuttavat suolistoon tulehdusta.
Kadett 5% on ihan asiallinen kevytjuusto. Ei se parmesania korvaa pastassa, mutta menee arkikäytössä hyvin ja makuun tosiaan tottuu nopeasti.
Hirveetä paskaa 🤮
Et ole edes maistanut.
Ei olekaan. Se on jauhomakkaramies.
Syön levitteenä 60% Beceliä ja hyvästä goudasta en luovu, mutta syön vähän / harvoin ja useammin on päällisenä jotain muuta kun sitä goudaa.