Kuinka kauan ovestin kirvelee ja polttaa?
Nyt neljäs aamu, kun olen laittanut ovestin puikon. Heti alkanut kova poltto ja kirvely, mutta se on lieventynyt noin tunnissa kokonaan pois.
Laitan tuon ovestinin aamulla enkä illalla, sillä en halua, että se poltto ja kirvely häiritsee yöuntani, mikäli se poltto ja kirvely ei lähtisikään tunnissa pois.
On todettu papa-kokeessa atrofia eli limakalvojen kuivuus.
Onko tämä kirvely ja polte merkki siitä, että limakalvot ovat tosi kuivat? Vai onko se merkki, että siinä on jokin ainesosa, jolle olen allerginen? Paketissa lukee, että alussa (ekoina päivinä) voi kirvellä ja polttaa. Olis tarkoitus vetää tätä 3 viikkoa ja sitten siirtyä vagifem tabletteihin 2 kertaa viikossa.
Kommentit (18)
Limakalvot ovat kuivuudesta melkein vereslihalla. Ei mikään ihme, että kirvelee.
Vaihda Vagifemiin, ei kirvele. Ovestin on ala-arvoinen tuote naiselle.
Kohta helpottaa, kuivat paikat on arat. Semppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vaihda Vagifemiin, ei kirvele. Ovestin on ala-arvoinen tuote naiselle.
Miten niin ala-arvoinen?
Käytin tätä ennen vagifemiä (tabletit asettimella) kahdesti viikossa, mutta limakalvot silti kuivat. Sanottiin, että ovestin 3 viikon kuurina voisi tehota ja sen jälkeen ylläpito vagifemillä
Eli onko poltto ja kirvely kuivuutta vai että olen allerginen jollekin ainesosalle?
Minä käytän kahdesti viikossa Vagifemia + ulkoisesti Ovestinia. Muina päivinä sitten Vagisania. Nämä ohjeet sain gyneltä ja hyvin on toiminut. Olen jo eläkeikäinen.
Luultavimmin limakalvot ovat jo niin huonossa kunnossa että mikä tahansa kirvelisi.
Kannattaa ostaa liukuvoidetta seksikaupasta
Vierailija kirjoitti:
Eli onko poltto ja kirvely kuivuutta vai että olen allerginen jollekin ainesosalle?
Kuivuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä silmiin kannata laittaa.
No ei tässä silmistä kuule puhutakaan.
Mahdollisesti allergiaa?
Itsellä nuorena jotkut puikot (en muista mihin vaivaan) kirvelevät. Arvelen olleen allergiaa.
Olen nyt 62 ja gynekologi totesi mulla 5 vuotta sitten jonkun itsesyntyisen tulehduksen kuivuudesta johtuen ja antoi jotain puikkoja. Ne ei kirvelleet. Käytän nyt myös ovestinia ja vagifemia. Ei kirvele, vaikka nimenomaan kuivien limakalvojen vuoksi käytän.
Vierailija kirjoitti:
Luultavimmin limakalvot ovat jo niin huonossa kunnossa että mikä tahansa kirvelisi.
Onko papa-kokeessa todettava atrofia jo kuinka paha? Paraneeko se?
Hoida ainakin ensin ihan vagisanilla. Mulla se auttoi, ovestin vaan sattui!
Eli mitä todennäköisimmin kirvely ja polte johtuu kuivuudesta
eikö muilla kokemusta?