Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puet lapset muovipussiin?

Vierailija
21.03.2026 |

Järkkyä, kun monet mammat käyttää lapsilla jonkinlaisena kevään yleisvaatteena sadehaalaria, myös silloin, kun ei uida lätäköissä, vaan kauppareissulla jne. Varmaan kiva lapsilla olla muovipussissa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on siellä kaupan pihassakin kuraa ja lätäköitä

Ai joo. Lapselle kun ei saa sanoa ei, älä mene sinne. HUOH!

Voi traumatisoitua, jos sanotaan ei.

Vierailija
22/66 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesteriä eli muovia ne muutkin lastenvaatteet on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen persumies

Goretexit on vihervasemmiston salaliitto.

Vierailija
24/66 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset pukee sadehaalarinsa ihan itse. Ei tarvitse äidin sitä heille pukea. Pointti on helppo pukeminen vrt. tavalliset kurikset.

Kyllä ne tavalliset kurikset on helpomma ja mukavemmat.

Vierailija
25/66 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kummassa itse mieluiten ulkoilet aurinkoisena kevätpäivänä? Polyesterivaatteissa vai hengittämättömissä kuravaatemuovisissa vaatteissa?

Vierailija
26/66 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista käytännöllisyyttä. Ranskalaisäidit olisivat varmasti järkyttyneitä. Heidän lapset leikkii sievästi mekoissa ja nahkakengissä.

Vierailija
27/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallita muovipussit, hankkikaa kestokassi.

Vierailija
28/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä on hyvä lapsettoman vanhanpiian huudella.

Heti arvasit että se olen minä 🐖🐖🐖

Vierailija
29/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🐷tämä ei ole minun kirjoittama kommentti

Vierailija
30/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kummassa itse mieluiten ulkoilet aurinkoisena kevätpäivänä? Polyesterivaatteissa vai hengittämättömissä kuravaatemuovisissa vaatteissa?

En kummassakaan, vaan luonnonkuituihin kerrospukeutuneena.

Vierailija
31/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🐷tämä ei ole minun kirjoittama kommentti

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
32/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin aina banaanin tai jotain muuta pientä,  kun hain lapseni tarhasta, koska tiesin että hänellä on nälkä ja kauppareissu sujui leikiten.

Vierailija
33/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsi haettu päiväkodista ja menty suoraan kauppaan. Sitten kotiin.

Kuka viitsii kiusata nälkäistä lasta kauppareissulla? Eikö siellä kaupassa voi käydä töistä tullessa ennen päiväkodille menoa ja jos tietää olevan kiireisen päivän, käypä sitten kaupassa lounastunnilla ja samalla ostaa sieltä sen työpaikkaevään. Jos nuokaan ei auta, kyseisen vanhemman ajanhallinnassa on paljon puutteita, työpaikan asioita kyllä osataan organisoida, mutta omaa elämää ei.

Joo, minä ainakin ostan lounastunnilla pakasteet, kalat, lihat ja kanankoivet sun muut ja laitan ne työpaikan lokerikkoon odottamaan. Eihän ne siellä neljässä tunnissa miksikään mene ja on todella kätevä kuljettaa bussilla tai pyörällä lapsen päiväkodille ja siitä vielä kotiin. Olen kyllä aina ollut ylpeä ajanhallintataidoistani!

Vierailija
34/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varasin aina banaanin tai jotain muuta pientä,  kun hain lapseni tarhasta, koska tiesin että hänellä on nälkä ja kauppareissu sujui leikiten.

Niinkö teit.  😅😅😅😅😅

Vierailija
35/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii kiusata nälkäistä lasta kauppareissulla? Eikö siellä kaupassa voi käydä töistä tullessa ennen päiväkodille menoa ja jos tietää olevan kiireisen päivän, käypä sitten kaupassa lounastunnilla ja samalla ostaa sieltä sen työpaikkaevään. Jos nuokaan ei auta, kyseisen vanhemman ajanhallinnassa on paljon puutteita, työpaikan asioita kyllä osataan organisoida, mutta omaa elämää ei.

Joo, minä ainakin ostan lounastunnilla pakasteet, kalat, lihat ja kanankoivet sun muut ja laitan ne työpaikan lokerikkoon odottamaan. Eihän ne siellä neljässä tunnissa miksikään mene ja on todella kätevä kuljettaa bussilla tai pyörällä lapsen päiväkodille ja siitä vielä kotiin. Olen kyllä aina ollut ylpeä ajanhallintataidoistani!

No olehhan sinä ylpeä 🤭🤭🤭🤣🤣🤣

Vierailija
36/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni kieltäytyi 3-4 vuotiaana pukemasta kurahousuja. Hän osasi varoa, eikä halunnut uida kuralätäköissä👶Päiväkodissa tuli sanomista, PAKKO kun muillakin on?Sanoin, että tuon vaikka viidet varavaatteet jos tahdotte😡mutta kumipukuun ette häntä pue.

Teidän perheessä on suurempiakin ongelmia kuin kurapuku, jos 3-4-vuotias saa itse päättää, mitä hän pukee ja mitä ei.

Vedä itse jätesäkki yllesi ja mene aurinkoon🤨

Vierailija
37/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kauppaan lounastunnilla. Oma lounastauko on noin 10 min ja siinä ajassa pitää lämmittääkin eväät. 

Kaikki eivät myöskään voi pitää lastaan yli 10 tuntia hoidossa siksi, että kävisi vielä kotimatkalla kaupassakin ja raahaisi niitä ruokakasseja sitten vielä päiväkotiin.

Vierailija
38/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä lapset käyttää molempia, vuorillista sadehaalaria tai normikurahousuja vk-vaatteiden päällä, ja aika fifty-sixty niitä käytetään tähän vuodenaikaan, päivästä riippuen. Loppukeväästä varmaankin enemmän normikurahousuja, kun sadehaalarin vuori alkaa olla liian lämmin.

Vierailija
39/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni kieltäytyi 3-4 vuotiaana pukemasta kurahousuja. Hän osasi varoa, eikä halunnut uida kuralätäköissä👶Päiväkodissa tuli sanomista, PAKKO kun muillakin on?Sanoin, että tuon vaikka viidet varavaatteet jos tahdotte😡mutta kumipukuun ette häntä pue.

Teidän perheessä on suurempiakin ongelmia kuin kurapuku, jos 3-4-vuotias saa itse päättää, mitä hän pukee ja mitä ei.

Vedä itse jätesäkki yllesi ja mene aurinkoon🤨

Pitkä matka. Jos aloitetaan kuitenkin ensin kuusta?

Vierailija
40/66 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt moisia sadehaalareita, kun omat lapset on jo isompia. Mutta en ehkä sellaista lapselle pukisi, sillä sadetakissa on tosi ikävä olla, se on hiostava ja kuuma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme