Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseltä naiselta Tinderissä ei enää ole soveliasta kysyä että haluaako hän lapsia? Missä raja?

Vierailija
20.03.2026 |

Eli missä menee ikäraja naisella että on sopivaa kysyä lapsiaikeista? Jotkut voivat kokea loukkaavana jos he tietää etteivät enää voi saada...Mutta naiset ovat yksilöitä.

Ap

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että sitä on yleensäkin epäsopivaa kysyä tinderissä.

Kyllä se nainen ottaa asian puheeksi ennen pitkää itse jos se on hänelle tärkeää.

miehiltä on siis sopivaa kysyä, mutta naisilta ei?

Vierailija
22/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin ihan minkä ikäiseltä vaan (no okei en ehkä 60+). Voihan joku 48v vielä haluta lapsia, vaikka tietäisi sen jo mahdottomaksi. Jos kysymisestä ottaa itseensä niin realiteetit kohdalleen 

Mitä selität? 48 v kaikki vielä normaalia naisella, Laura Malmivaara sai lapsen 48-v.

Voi hellanlettas, kaikkea höpöä sinäkin uskot. Rahalla saa ja hevosella pääsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti sukupuolesta toki. Esimerkiksi itse olen M42, ja äskettäin 18N Tinder-match kysyi minulta, haluanko vielä lapsia joku päivä. En tietenkään loukkaantunut. 

Vierailija
24/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos nainen sanoo kun otat kumit esille "et sä tarvitse". Näiltä vela naisilta kysyn mitä te kuvittelette tarjoavanne miehelle? Avioliitto on lapsia saamaan kykynevien parien juttu. Ei sillä mitään tee pari joka ei saa lapsia. Voi asuakin yhdessä mutta puheet vihkimisestä ovat pelkkä vitsi. Tuollainen suhde jossa on vasten tahtoaan lapsettomaksi jääneet pelkkä lohdutuspalkinto. Nainen sanoo eikö suhde riitä. Ei tosiaan riitä jos mieheltä on lapsettomaksi jäätyä särkynyt koko elämän tarkoitus. Tilalla on pelkkää omaan nautiintoon keskittyminen peittämässä tyhjyyden. Ja en todellakaan halua tehdä vapaaehtoistyötä tai muuta paskaa. Välitän vain omista biologisista jälkeläisistäni ja kun niitä ei ole. Mua ei kauheasti kiinnosta edes koko Suomen kohtalo. Näitä elämäni naisiakin on koko maailma täynnä.

Ajatteletko sä, että kaikki miehet haluaa lapsia?

Kaikki oikeat miehet haluavat jatkaa geeniperimäänsä.

Niin, miehet kun ei kauheasti ajattele, onko ne omat geenit ylipäätään sellaisia että niitä kannattaisi kauheasti levittää. 

suomalaisten geenit on jo suoraan parhaassa kymmenyksessä maapallon roskasakkiin verrattuna.

Vierailija
25/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkäävät itsevarmasta ja suorasukaisesta miehestä,  joka ei liikaa asioita arastele. Joten kysy vain saman tien. Itse kysyn vaikka mitä jopa pervoja juttuja naisilta Tinderissä, ja yleensä tykkäävät kovasti. 

Vierailija
26/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti sukupuolesta toki. Esimerkiksi itse olen M42, ja äskettäin 18N Tinder-match kysyi minulta, haluanko vielä lapsia joku päivä. En tietenkään loukkaantunut. 

Joo me kaikki uskotaan. 

Vierailija
27/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos nainen sanoo kun otat kumit esille "et sä tarvitse". Näiltä vela naisilta kysyn mitä te kuvittelette tarjoavanne miehelle? Avioliitto on lapsia saamaan kykynevien parien juttu. Ei sillä mitään tee pari joka ei saa lapsia. Voi asuakin yhdessä mutta puheet vihkimisestä ovat pelkkä vitsi. Tuollainen suhde jossa on vasten tahtoaan lapsettomaksi jääneet pelkkä lohdutuspalkinto. Nainen sanoo eikö suhde riitä. Ei tosiaan riitä jos mieheltä on lapsettomaksi jäätyä särkynyt koko elämän tarkoitus. Tilalla on pelkkää omaan nautiintoon keskittyminen peittämässä tyhjyyden. Ja en todellakaan halua tehdä vapaaehtoistyötä tai muuta paskaa. Välitän vain omista biologisista jälkeläisistäni ja kun niitä ei ole. Mua ei kauheasti kiinnosta edes koko Suomen kohtalo. Näitä elämäni naisiakin on koko maailma täynnä.

Niin, miehet kun ei kauheasti ajattele, onko ne omat geenit ylipäätään sellaisia että niitä kannattaisi kauheasti levittää. 

suomalaisten geenit on jo suoraan parhaassa kymmenyksessä maapallon roskasakkiin verrattuna.

Kyllä, jos mittarina on sisäsiittoisuus. Olemme ihan tunnetusti maailman kärkeä kaikessa siihen liittyvässä tutkimuksessa. 

Vierailija
28/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia haluava nelikymppinen mies on hankalassa asemassa. Aniharva samanikäinen nainen enää haluaa lapsia: joko ne lapset on jo tehty eikä lisää haluta, lapsia ei ole haluttukaan tai sitten ollaan vaiheessa, jossa lapsia aikanaan halunnut ymmärtää jo että jos lapsen mennessä ekaluokalle olisi itse jo yli viisikymppinen... niin vaikka mielenkiintoa vanhemmuuteen sinällään olisikin, ymmärretään ettei jaksaminen ehkä vain enää riitä. 

Eli lapsia haluavan nelikymppisen miehen käytännössä pitää yrittää löytää itseään nuorempi nainen. Sitä varten heidän on kilpailtava nuorempien miesten kanssa, eli on oltava aika pirun hyvinsäilynyt ja pystyttävä tarjoamaan nuoremmalle naiselle jotain, mikä hyvittää ikäeron. Ei esimerkiksi kannata olettaa saavansa sellaista isyyttä, jossa vähän osallistutaan kun huvittaa tai kuvitellaan pikkulapsiarjen olevan jotain loputonta päiväkodin joulujuhlaa sun muuta hetkellistä edustustilaisuutta. Harvempi nuori nainen kun haluaa äitiyttä, jossa lapsen lisäksi saa hoitaa vielä teiniä leikkivän tai väsymystään marmattavan keski-ikäisen miehenkin. 

Sillä kyllä, nelikymppinen mies on keski-ikäinen ihan riippumatta siitä, kuinka nuorekkaaksi itsensä tuntee.

Kävin joskus kolmekymppisenä yksillä Tinder-treffeillä 44-vuotiaan miehen kanssa, jolla oli isyys toiveissa. Hän siis sanoi ihan suoraan, että hakee vain reippaasti alle 40-vuotiasta seuraa, koska haluaa perheen. Oli kyllä lähinnä melko säälittävä tapaus. Ilmeisesti herännyt tähän asiaan vasta kunnolla nelikymppisenä, ei mitään sellaista hyvää ammattia jolla olisi kyennyt perhettä elättämään ja oli vielä hakemassa samaan aikaan yliopistoon. En viitsinyt edes kysyä, että opintotuellako sä ajattelit että lapsen kulut katetaan tai että jos joudutaan ivf-hoitoihin niin oletko tietoinen, että sekin maksaa. Eikä ollut edes mikään adonis, jonka voisi kuvitella kaatavan 15 vuotta nuorempia ulkonäön avulla. Mutta vahva oli luotto siihen että kyllä tämä asia hänelle jotenkin järjestyy kun hän haluaa. 

Toisaalta eipä siinä ole mitään väärää haluta jotain. Ehkä on vain hyvä ymmärtää realiteetit, että todennäköisyydet unelman toteutumiselle alkavat olemaan vähäiset. 

Vierailija
29/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 40 + ikäinen saa vielä lapsia, että kyllä nelikymppiseltä voi kysyä, että haluatko lapsia. 

Vierailija
30/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Suomalaiset ovat älykkäitä ja vaaleaa pohjoista ro tua. Näillä spekseillä olemme jo ihmislajin hierarkiassa aivan ylintä kastia. Sanoisin, että suomalaiset ovat jo top 1%:n parhaimmistossa. 

Vierailija
31/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo me kaikki uskotaan. 

Ettei minulla ole lapsiako? Ihan totta on, olen lapseton. 

Vierailija
32/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei iän puolesta enää biologisia lapsia pysty saamaan niin voihan sitä silti haaveilla adoptiosta. Eikä sekään nyt vallan tavatonta ole, että 40-vuotias tulee raskaaksi. Monesti kyse on siitä, ettei lapsia enää haluta enempää tuossa iässä ennemmin kuin siitä ettei niitä ehkäisyn pois jättämällä tulisi.

Vierailija
33/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitut sillä, että näitä elämäni naisiakin on koko maailma täynnä?

Vierailija
34/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia haluava nelikymppinen mies on hankalassa asemassa. Aniharva samanikäinen nainen enää haluaa lapsia: joko ne lapset on jo tehty eikä lisää haluta, lapsia ei ole haluttukaan tai sitten ollaan vaiheessa, jossa lapsia aikanaan halunnut ymmärtää jo että jos lapsen mennessä ekaluokalle olisi itse jo yli viisikymppinen... niin vaikka mielenkiintoa vanhemmuuteen sinällään olisikin, ymmärretään ettei jaksaminen ehkä vain enää riitä. 

Eli lapsia haluavan nelikymppisen miehen käytännössä pitää yrittää löytää itseään nuorempi nainen. Sitä varten heidän on kilpailtava nuorempien miesten kanssa, eli on oltava aika pirun hyvinsäilynyt ja pystyttävä tarjoamaan nuoremmalle naiselle jotain, mikä hyvittää ikäeron. Ei esimerkiksi kannata olettaa saavansa sellaista isyyttä, jossa vähän osallistutaan kun huvittaa tai kuvitellaan pikkulapsiarjen olevan jotain loputonta päiväkodin joulujuhlaa sun muuta hetkellistä edustustilaisuutta. Harvempi nuori nainen kun haluaa äitiyttä, jossa lapsen lisäksi saa hoitaa vielä teiniä leikkivän tai väsymystään marmattavan keski-ikäisen miehenkin. 

Sillä kyllä, nelikymppinen mies on keski-ikäinen ihan riippumatta siitä, kuinka nuorekkaaksi itsensä tuntee.

Kävin joskus kolmekymppisenä yksillä Tinder-treffeillä 44-vuotiaan miehen kanssa, jolla oli isyys toiveissa. Hän siis sanoi ihan suoraan, että hakee vain reippaasti alle 40-vuotiasta seuraa, koska haluaa perheen. Oli kyllä lähinnä melko säälittävä tapaus. Ilmeisesti herännyt tähän asiaan vasta kunnolla nelikymppisenä, ei mitään sellaista hyvää ammattia jolla olisi kyennyt perhettä elättämään ja oli vielä hakemassa samaan aikaan yliopistoon. En viitsinyt edes kysyä, että opintotuellako sä ajattelit että lapsen kulut katetaan tai että jos joudutaan ivf-hoitoihin niin oletko tietoinen, että sekin maksaa. Eikä ollut edes mikään adonis, jonka voisi kuvitella kaatavan 15 vuotta nuorempia ulkonäön avulla. Mutta vahva oli luotto siihen että kyllä tämä asia hänelle jotenkin järjestyy kun hän haluaa. 

Säälittävä tapaus, jonka kanssa kävit kuitenkin treffeillä. Mitä kertoo sinun tasostasi sitten?

Oletan, että todellisuudessa sait mieheltä pakit ja siksi nyt täällä kirjoittelet näitä katkeruuksia. 

Vierailija
35/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen 43 ja haluan lapsia, mutta ymmärrän, että se on biologisesti erittäin haasteellista. Minulle toki adoptio on vaihtoehto, mutta monelle miehelle ei.

Vierailija
36/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme sönkötystä.

Vierailija
37/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni 40 + ikäinen saa vielä lapsia, että kyllä nelikymppiseltä voi kysyä, että haluatko lapsia. 

40 vuotiaalla on keskimäärin noin 60 % todennäköisyys tulla raskaaksi jos vuoden ajan yrittää. Hedelmöityshoitojen kanssa vielä vähän suurempi mahdollisuus.

Lähde:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26185187/

Vierailija
38/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan jo yli 40v, että ei enää lapsia halua lisää.

Vierailija
39/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ja moni. Jotkut 40-41-vuotiaat saavat lapsia käytettyään ensin hoitoihin parikymmentä tonnia. Jokunen sitä vanhempi onnistuu vielä muiden sukusoluilla. Terveen luomuvauvan saamisen todennäköisyys joskus nelivitosena on jo lottovoiton luokkaa. 

Vierailija
40/78 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen 43 ja haluan lapsia, mutta ymmärrän, että se on biologisesti erittäin haasteellista. Minulle toki adoptio on vaihtoehto, mutta monelle miehelle ei.

Lahjamunasolu on myös vaihtoehto. Mies voi olla biologinen isä ja sinä äiti joka synnyttää lahjamunasolusta alkuunsa saaneen pienokaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän