Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu mies kuvittelee olevansa nainen. Täytyykö minun käyttää hänestä naisen nimeä?

Vierailija
20.03.2026 |

Mies ilmoitti tahtovansa, että häntä kutsutaan jatkossa naisen nimellä, ja paperit uuden nimen ja sukupuolen virallistamiseksi odottaa käsittelyä.

Täytyykö minun mennä mukaan häneen sateenkaaripsykoosiinsa ja kutsua häntä jatkossa naisen nimellä, vaikka olen tuntenut hänet miehenä jo kauan ja hän on edelleen fyysiseltä olemukseltaankin ilmiselvä mies? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin, että on ihan tuomioita annettu kunnianloukkauksesta, jos nimittelee vastoin ihmisen virallista siis juridista nimeä ja sukupuolta. Laki on hyvin selkeä tässä. 

Muistelet väärin. Dementia iski?

Vierailija
22/27 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täydy mutta miksi haluaisit olla moukka ja tahallaan loukata? Ei oo kovin vaikeaa kutsua eri nimellä, kuinka usein edes on tarvetta kutsua toista nimellä kun olette tekemisissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö kalu reikään ja sano kysy......- tuntuuko hyvältä.

Vierailija
24/27 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimi miestä pahenna?

Vierailija
25/27 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nimi miestä pahenna?

Entäs naista?

Vierailija
26/27 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alta nelikymppinen työkaveri, joka vaihtoi oman tavallisen nimensä hyvin erikoiseen nimeen. Sanotaan vaikka että nimi oli Markku ja uudeksi nimekseen otti Meteli. Nimet eivät olleet nuo, mutta ikään kuin filosofisesti samantapaisia. Itse en kokenut mitään ongelmaa siinä, että siirryin parhaani mukaan käyttämään valitsemaansa uutta nimeä ja samoin taisi ajatella koko työyhteisö. Tietenkin vanha nimi lipsahti jonkun aikaa aina välillä, mutta nyt on jo vuosia kaikki käyttäneet uutta nimeä.

Ihan eri asia, kuin että Heikistä tulee Hannele. 

Vierailija
27/27 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nimi miestä pahenna?

Ei nimi miehestä naista tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän