Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Muistatteko kun Apu-lehdessä oli 1970-luvulla ruoka- ja vaateapua haluavien nimiä ja osoitteita
20.03.2026 |
Mun äiti lähetti meidän perheen lasten vanhat kengät ja vaatteet Pudasjärvelle. Siellä oli lapsiperhe jonka Matti-poika sai mun veljen vaatteet. Mun vaatteet meni perheen tytöille.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
20 lisää en lukenut alkuun noita muita viestejä. Meilläkään ei siitä vaateavustuksesta mitenkään muista että olisi ketään kiusattu. Mutta muistelen, että opettajat olivat aika hienotunteisia eivätkä sitä isoon ääneen hokeneet. Ainakin ala-asteen opettajat antoivat laput niille, joiden arvelivat tarvitsevan, aika lailla vähin äänin. Mutta maalla tunnettiin lapset ja taustat silloin aika hyvin vaikka olin kirkonkylän koulussa, jossa n. 30 oppilasta/luokka. Yläasteella oli se nihkeä myöntäminen, mä pyysin sen lapun seiskalla. Kasilla ja ysillä ostin jo itse vaatteet omilla kesätyörahoillani. Käytin tosiaan omat rahani enimmäkseen vaatteisiin, nykyään tuntuu että tulee haloo jos lapsi ostaa omilla rahoillaan vaatteita. Siihen aikaan se oli aika lailla itsestään selvyys. Sain kyllä vähän lisää vanhemmilta, mutta ostin kaikki itse.