Jeesus paastosi 40 vrk ennen pääsiäistä, miksi sinä et paastoa??
Miksi kirkkoon kuuluvat ja kastetut eivät noudata Raamatun opetuksia?
Kommentit (26)
Vietän 40 pv ennen pääsiäistä aina vegaanisella ruokavaliolla. Se on se mun paasto, pidättäytymisen harjoitus.
Kyllä paastoan ,niin kuin muutkin ortodoksit. Ortodoksien 40-päiväinen suuri paasto päättyy palmusunnuntaina. Sen jälkeen on vielä suuri viikko eli piinaviikko, jolloin muistellaan Kristuksen kärsimyksiä ja kuolemaa. Sillloinkin paastotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vietän 40 pv ennen pääsiäistä aina vegaanisella ruokavaliolla. Se on se mun paasto, pidättäytymisen harjoitus.
Mä oon sokerittomalla aina 40 päivää ennen pääsiäistä. Se on mun paasto
Jeesus paastosi kaikkien syntisten puolesta.
Ja mitä tapahtuikaan Jeesukselle paaston jälkeen?
Kerrotko vielä että missä kohtaa raamattua lukee että Jeesus paastosi pääsiäisenä niin jatketaan keskustelua sen jälkeen.
ei koske mua kun en ole kulttilainen, vauvojen kastaminen ei tarkoita sitä että niistä tulee hihhuleita
Vierailija kirjoitti:
Hieman epäreilua, kun ei minun puolesta paastonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman epäreilua, kun ei minun puolesta paastonnut.
Ei minunkaan. Mutta ei hän toisaalta mennyt ristillekään minun puolestani, joten tässä ei tarvitse olla pahoilla mielin.
Paastoan noin kolme tuntia per päivä.
T. Läski koulukiusattu
Jatkoa edelliseen että missä kohdassa raamattua ohjeistetaan paastoamaan ennen pääsiäistä?
Voin kertoa sinulle hämmentävän tosiasian että kristityn ei kuulu edes viettää pääsiäistä. Pääsiäinen eli passover oli juhla jossa muistettiin egyptin orjuudesta vapautumista ja samalla muistutus tulevasta messiaasta joka vapauttaa synnin orjuudesta.
Nyt kun ensimmäinen ehtoollinen tuli, Jeesus asetti ehtoollisen hänen sovitus kuolemansa muistamiseksi ja pääsiäisen vietto loppui siihen. Raamatun kristillisissä juhlissa ei katsota taaksepäin vaan eteenpäin. Juhlat tippuvat pois sitä mukaa kun lupauksissa edetään eteenpäin. Ehtoollista voi viettää vaikka joka päivä ja juhliakaan ei ole enää jäljellä kuin kolme, pasuunansoitonpäivä, suuri sovituspäivä ja lehtimajajuhla. Ne ovat muistutuksena siitä kun tämän maailman aika kääritään kokoon.
Vierailija kirjoitti:
ei koske mua kun en ole kulttilainen, vauvojen kastaminen ei tarkoita sitä että niistä tulee hihhuleita
Vauvat kastetaan kirkkoon ei kristinuskoon, kirkko ei edusta kristinuskoa millään tavalla
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole Jeesus.
Komppaan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä että missä kohtaa raamattua lukee että Jeesus paastosi pääsiäisenä niin jatketaan keskustelua sen jälkeen.
Tai kuului kirkkoon.
Miksi Yhdysvalloissa, hihhulikristittyjen maassa on kuolemantuomio vaikka kymmenessä käskyssä sanotaan älä tapa?