Mitä mieltä Maustetytöistä (nyt Puoli Seiskassa)?
Arvostan heitä yleisesti taiteilijoina, mutta musiikki ei kyllä ole koskaan oikein lähtenyt
Kommentit (81)
Menestyisiköhän bändi nimeltä Korttelin uudet pojat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Maustetyttöjä fanita muut kuin masentuneet incelit ja Pohjois-Karjalaan jääneet ylipainoiset leskimiehet ja muut vätykset. Itse olen muuten jälkimmäinen.
Leskimiehille tärkein ominaisuus naisartistissa on ulkonäkö. Näissä ei kyseistä ominaisuutta esiinny.
Höpö höpö. Kyllä sinullekin Maustetyttöjen Karjalainen kelpaa kun oma karjalainen on ensin siirtynyt ajasta ikuisuuteen.
Peltola = koivukuja = entinen OKMS = nykyinen OYS psykiatria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina luullut nimen ja kuvien perusteella huumoribändiksi
Puolangan pessimistien huumoria, esim kaikki tiet vievät Peltolaan. Peltola on pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa hyvin tunnettu paikka.
Olen asunut 66 vuotta Kainuussa ja Puolangalle on matkaa 75 kilometriä. Peltola-nimisestä paikasta en ollut kuullut koskaan!
Onko käsite "Oulun piiri" tuttu? Tarkoittaa entistä Oulun piirimielisairaalaa joka sijaitsi Peltolassa. Vai eikö sinun tuttavista ole koskaan ketään viety "piirille". Mulle tuo käsite tuli tutuksi kun eräs kouluni opettajista "tuli hulluksi ja vietiin Oulun piirille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Maustetyttöjä fanita muut kuin masentuneet incelit ja Pohjois-Karjalaan jääneet ylipainoiset leskimiehet ja muut vätykset. Itse olen muuten jälkimmäinen.
Minä luulen että kuuntelijat ovat yhtä vajaaälyiseksi jääneitä tyttöjä, kuin esiintyjätkin ovat.
Hyvin mahdollista. Äitisi kuulema pitää yhtyeestä, joten perässä näyttää tulevan.
Äitini kuoli 1995. Ei tainnut tätä duoa olla silloin? Oliko Spice Girlsejakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskimiehille tärkein ominaisuus naisartistissa on ulkonäkö. Näissä ei kyseistä ominaisuutta esiinny.
Höpö höpö. Kyllä sinullekin Maustetyttöjen Karjalainen kelpaa kun oma karjalainen on ensin siirtynyt ajasta ikuisuuteen.
Ei ole koskaan ollut minkäänlaista "karjalaista". Ja olen mieluummin ilman koko loppuelämäni, jos vaihtoehdot ovat nuo kaksi. T. 66-vuotias vanhapoika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä tyyppejä! Hyvä Leevi & the Leavingsin tyylistä musaa.
Gösta Sundqvist oli nero tyylilajissaan, nämä neidot täysiä pellejä!
Niin. Gösta oli kyllä jotain, mihin ei helposti tarvitse ketään verrata. Omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Gösta oli kyllä jotain, mihin ei helposti tarvitse ketään verrata. Omaa luokkaansa.
Muistatteko kun Göstä ja Juice joutui riitoihin ja alkoivat nokittelemaan toisiaan?
Miksi kommenttini poistettiin siitä etten tykännyt keikalla, kun käyttivät rumpukonetta ja esiintyivät vain kahdestaan?
Sympatiat olleet heidän puolella siitä lähtien kun Ylen toimittelija koitti cäncelöidä heidät jonkun ikivanhan biisin takia, jota ei ikinä edes julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse Maustetyttöjen sanoituksissa havaitsen paljon "Göstän tyyliä" vaikka olikin tietty ihan omaa luokkaansa. Mutta tykkään molemmista.
Mutta olettekos huomanneet Aarne Tenkasen biiseissä "Göstää". Koko hahmohan on Göstan keksimä, ja Ylex edeltäjällä Radio Mafialla tuli Göstän ja Aarne Tenkasen yhteisohjelma Koe-eläinpuisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse Maustetyttöjen sanoituksissa havaitsen paljon "Göstän tyyliä" vaikka olikin tietty ihan omaa luokkaansa. Mutta tykkään molemmista.
Mutta olettekos huomanneet Aarne Tenkasen biiseissä "Göstää". Koko hahmohan on Göstan keksimä, ja Ylex edeltäjällä Radio Mafialla tuli Göstän ja Aarne Tenkasen yhteisohjelma Koe-eläinpuisto.
Jestas että Koe-eläinpuisto oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolangan pessimistien huumoria, esim kaikki tiet vievät Peltolaan. Peltola on pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa hyvin tunnettu paikka.
En kyllä tiedä kuin Peltolan Nokian OYSin vieressä. Missä tämä Peltola on?
Peltolassa on psykiatrian klinikka, ennen ei ollut muuta kuin pelkkiä hoidokkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 66 vuotta Kainuussa ja Puolangalle on matkaa 75 kilometriä. Peltola-nimisestä paikasta en ollut kuullut koskaan!
Sinun lähipiirissä ei siis kärsitä mielenterveysongelmista.
Voi kärsiä mutta kun ei kukaan välitä. Terveisin Peltolan suljetun entinen hoitaja. Yksin jättivät läheisensä
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huvittavaa. Ei saa sanoa tosiasioita, ilman poistoa.
Vitsi oli hauska puoli vuotta, mutta yuollainen sarkastinen mukahauska epäaito (suomalainen) huumorimusiikki on halpaa ja turhaa. Ei tule suoraan sydämestä vaan defenssimekanismien läpi.
Sanopa muuta. Kumma moderaatiolinja.
Heillä on muutama käsittämättömän hieno sanoitus. "Jos mulla ei ois sua, mulla ei ois mitään" on itselleni erityisen tärkeä. Minulla on muutama vuosi sitten tilanne että olosuhteiden pakosta jouduin olemaan erossa rakkaasta ihmisestä vasten tahtoani. Mutta tiesin että se on hänelle lähes elinehto. OIin paikassa jossa en olisi halunnut olla, ja tiesin että toisaalla olisi ollut paljon paremmin, mutta ei vain ollut mahdollista. Nämä rivit osuivat ja upposivat niin että ei mitään rajaa:
"Tiedän, joo sen tiedän
Paljon pahaa vielä siedän
Kun voin pohjallakin hengittää
Jos pinnalle ees sinä jäät."
Juuri tuosta minusta tuntui. Että itse selviää kyllä vaikka mistä, kunhan edes sillä rakkaalla on paremmin.
Ja tämä.
"Suuret toiveet
Eivät toteutua voineet
En tiedä ketä kiittää
Kun tämä hyvin silti riittää."
Niin kaunista ja niin totta.
Hyvää musiikkia. Agentsin biisit olivat vähän ohi-sektorilla mutta omat biisit ovat täydellisiä. Soundit ihan kohtuu hyvät. Pikkuisen balanssissa hakemista, laulu ehkä vähän tunkkaisesti äänitetty. Ehkä himpan enemmän grungea ja jotain epävireisyyttä ja tai muuta säröä voisi olla. Miten jos joku sointu olisikin dissonanssi ja sitten kertsi?