Nää superluxusluxus lapinmökit ovat aika... No, rumia. vanhanaikaisia.
https://yle.fi/a/74-20216140
Ylen jutusta:
"Tämän vuoden Oscar-ehdokkaita saatetaan nähdä Lapissa, sillä ehdokkaiden hulppeissa yli 300 000 dollarin arvoisissa giftbageissa eli lahjapussukoissa on muun muassa 35 000 dollarin arvoinen matkapaketti joko Ylläksellä tai Levillä."
Katsoin kuvia niistä luksusluksusmökeistä. Aika ankeilta vaikuttavat. Minä olin täsmälleen tuollaisessa mökissä jo 90-luvulla. Sitä kutsuttiin silloin "Osuuspankin mökki" ja siellä sai yöpyä vain OP:n johtajat.
Tarkoita: samaa kuollutta ja harmaata keloa, samoja laseja (Ultima ja Kuusi) ja Artekin satulavyöttuoleja.
Ja kaikkein luksukseimmassa luksusvillassa oli terassilla tuoleja, joissa oli porontaljanahkoja... Niinkö, niin moni julkkis on turkisvastainen - mutta ei sitten tässä asiassa?
Päädyin siihen, että sikarikkailla ökyjulkkiksilla on huono maku. Ja miksi ei, julkkikseksi pääsemiseksi riittää, että näyttä tisujaan OF:ssa. Moni ajattelee, että olen kateellinen - mutta siitä ei ole kyse. Kyse on siitä, että miten tuo lapin junttimeininki ja junttidesign voi yhä vielä toimia? Lappi on aina ollut junttien alkuperäinen koti ja henkinen kiintopiste. Enkä nähtävästi ole ollut väärässä. Sinne ne junttijulkkiksetkin tunkevat. Älä mene Lappiin, jos haluat olla millään tasolla vakavasti otettava.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Musta ihan ok, ainakin jotain erilaista kuin jokin 7 tähden hotelli Abu Dhabissa, kai rikkaatkin kaipaavat vaihtelua. Toki voisi olla jotain jännempää disainia huonekaluissa jne.
Kuninkaallisille ja muulle eliitille tuo on tylsää ja tavallista ja arkista.
Toki keskivertosuomalaisille voi olla jotain hienoa.
Olin joskus ysärin alussa tollasessa kelomökissä Rukan läheisyydessä. Ne näyttää aina samalta.
Varmaan jenkeille eksoottista ja luksusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ihan ok, ainakin jotain erilaista kuin jokin 7 tähden hotelli Abu Dhabissa, kai rikkaatkin kaipaavat vaihtelua. Toki voisi olla jotain jännempää disainia huonekaluissa jne.
Kuninkaallisille ja muulle eliitille tuo on tylsää ja tavallista ja arkista.
Toki keskivertosuomalaisille voi olla jotain hienoa.
Korjaan. Siis 7 tähden hotelli mainitsemassasi paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus ysärin alussa tollasessa kelomökissä Rukan läheisyydessä. Ne näyttää aina samalta.
Varmaan jenkeille eksoottista ja luksusta?
Sinä et tule koskaan ymmärtämään tällaisia hienouksia. Siihen tarvitaan hienostunut luonne ja sielu.
Jos Geni on totta, olen verisukua kuningatar Elizabethille ja koko Englannin hoville.
Uskon, että minulla ja Elizabethilla olisi ollut mahtavat keskustelut ja huumori Skotlannissa suomalaisessa kelomökissä
Hajaantukaa juntit ja nousukkaat. Täällä ei ole mitään nähtävää.
Mä olen nähnyt vaan hellyyttävän kuvan kuva pedo-andystä ja ghislainesta sen mökin kuistilla.