Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suzanne Innes-Stubb teki eleen, joka ei kuulu Suomeen

Vierailija
18.03.2026 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/16d41bc5-5d03-45c5-a6db-450d…

Onpahan taas saatu meteliä aiheesta? Hoviniiaus!!!  Ei kuulu Suomeen???? Ja taas on etiketti tapa-asiantuntijat äänessä.

Suzanne on britti ja he ovat vieraana UK:ssa. 

Aika luonnollista on että silloin noudatetaan brittihovin etikettiä.

Siitähän olisi vasta möly noussut, jos olisi toimittu toisin?

Miten nämä IP-lehdet viitsivät vääntää tällaista sontaa joka asiasta?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittinä Innes-Stubb  teki aivan oikein, kun osoitti alamaisiuttaan Englannin kunikaalle. Suomalaisena, tasavaltalaisena, hän olisi syyllistynyt maanpetokseen, vaikka tuskin nykyaikana enää tuomitaan. Tasavaltalainen ei kumarra, ekä niiaa muiden valtioiden edustajille, vaan tervehtii kätellen ja kevyesti nyökäten. Tämä tarkoittaa, että olen huomioinut sinut, olen aseeton ja tulen rauhanomaisena, mutta en alistu valtaasi.

Vierailija
62/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittinä Innes-Stubb  teki aivan oikein, kun osoitti alamaisiuttaan Englannin kunikaalle. Suomalaisena, tasavaltalaisena, hän olisi syyllistynyt maanpetokseen, vaikka tuskin nykyaikana enää tuomitaan. Tasavaltalainen ei kumarra, ekä niiaa muiden valtioiden edustajille, vaan tervehtii kätellen ja kevyesti nyökäten. Tämä tarkoittaa, että olen huomioinut sinut, olen aseeton ja tulen rauhanomaisena, mutta en alistu valtaasi.

No voi tsiisus. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolottaa katsoa, kun suomalaiset niiailevat ja kumartelevat Itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Ei etiketin opiskelu nyt mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
64/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin lehtien pitäisi kysyä mitä se teki siellä. 

Vierailija
65/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi tsiisus. 🙄

Sanopa muuta. Juntit eivät ymmärrä edes tuollaista pikkuasiaa, vaikka ovat eläneet jo yli sata vuotta itsenäisessä maassa.

Vierailija
66/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä turhanpäiväisiä matkoja riittää. Verovaroilla.

Vierailija
67/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hän käynyt  kotimaassaan ihan omin varoin, hänen suku ja juurensa on siellä.

Vierailija
68/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hän käynyt  kotimaassaan ihan omin varoin, hänen suku ja juurensa on siellä.

Kyllä taisi matkata ihan persujen verorahoilla. Maksakaa kiltisti tankilla, Innes niiaaniksauuttaa tai pokkaa.

Vierailija
69/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle opetettiin lapsena niiaus, vaikkei sitä oikeastaan ole myöhemmin tarvinnut. Se liittyi jotenkin kouluun. Muistaakseni todistusta tai jotain palkintoa tmv. noutaessa piti kiittää ja niiata. Pojat kumarsivat. Muun sukupuolisia ei ollut. 70-luvun loppupuolen kouluajoista kyse.

Olen syntynyt 70-luvun alussa ja meidän piti lapsina tai no "piti", se oli ihan luonnollista, niiata kun tervehdimme aikuisia. Ja tosiaan todistusta hakiessa. Harmi kun vanhat hyvät tavat katoavat.

Vierailija
70/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai valtionpäät niiaile toisilleen? Tässähän hän osoitti niiaamalla olevansa kuninkaan alamainen. Mikä ei ole sopivaa, kun ollaan edustamassa suvereenia valtiota. 

Vierailija
71/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt yleensäkään aiempien presidenttien/hallitsijoiden puolisot tai muiden valtioiden vastaavat puolisot noilla matkoilla tekevät. Ihan kuin Suzanne Innes-Stubb olisi nyt jotenkin outo lintu kun moisella matkalla miehensä mukana oli.

Vierailija
72/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaskaan ei siis ole mitään tärkeämpää uutisoitavaa, vaikka maailma tuntuu olevan räjähtämässä?

Tällähän aasilampaiden huomio ohjataan kaikesta hankalasta muualle, etenkin asioista joihin he saattaisivat voida vaikuttaa.

Vierailija
73/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanpetos :D

Jotain rajaa näihin provoyrityksiin Huoh 

Vierailija
74/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Britanniassakaan vieraiden kuulu niiata kuninkaalle. Palvelijat niiaavat ja hovin alemmat ylempiä, mutta ei vieraat. 

Vierailija
75/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi niiaaminen ei muka kuulu Suomeen? Onhan täällä niiailtu aina. Eivätkö muka esimerkiksi lukiolaiset yhä niiaa yo-juhlassa todistusta hakiessaan? Jos eivät, kuin tilanne on kyllä muuttunut ihan hiljattain, koska ei ole montaa vuotta siitä kun ainakin vielä niiattiin. 

Vierailija
76/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ku ne laittaa mielistelyä niiausta juhlapuheita hymyjä ja aamulenkkeily.ä.

Ei kai ne edustusasuissa hikilenkkiä tukka paskasena ja ilman meikkiä haisevana vetäny?

Vierailija
77/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle opetettiin lapsena niiaus, vaikkei sitä oikeastaan ole myöhemmin tarvinnut. Se liittyi jotenkin kouluun. Muistaakseni todistusta tai jotain palkintoa tmv. noutaessa piti kiittää ja niiata. Pojat kumarsivat. Muun sukupuolisia ei ollut. 70-luvun loppupuolen kouluajoista kyse.

Olen syntynyt 70-luvun alussa ja meidän piti lapsina tai no "piti", se oli ihan luonnollista, niiata kun tervehdimme aikuisia. Ja tosiaan todistusta hakiessa. Harmi kun vanhat hyvät tavat katoavat.

Sama! Myös jos joku antoi lahjan, aikuinen karkkia, ruokapöydästä poistuessa jne. Ei se ollut pokkurointia, pönötystä eikä mitään alamaisuutta. 

Vierailija
78/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Britanniassakaan vieraiden kuulu niiata kuninkaalle. Palvelijat niiaavat ja hovin alemmat ylempiä, mutta ei vieraat. 

Kyllähän siellä monet vieraatkin niiailee, myös muiden valtioiden vieraat

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/royals/article-13…;

Vierailija
79/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittejäkö tuo tuolla edustaa vai miksi on matkassa? 

Vierailija
80/112 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä toivon, että niiaukset tulisivat takaisin suomalaisten naisten käytökseen. Minusta se on naisellista. Sitä näki vielä ainakin 90-luvullakin.

Olisihan se kaunista.

Poikien / miesten kuuluisi vastaavasti pokata kauniisti. Siis kumarrus ja pokkaus jalan raapaisulla (suora jalka sivulle ja takaisin toisen viereen).

Lapsuudessani hyvin kasvatetut pienet pojat jo osasivat.