Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aineenopettajakoulutuksesta

05.05.2007 |

Josko täällä joku tietäisi...

Jos haluan äikänopettajuuden lisäksi pätevyyden historiaan ja yhteiskuntaoppiin, niin näyttäisivätkö opintopisteeni suunnilleen tältä:

kotim. kirjallisuus (pääaineeni) 120 op

suomen kieli 60 op

historia 60 op

yhteiskuntaoppi 60 op

(+tietenkin muut pakolliset, pedagogiset ym.)

Eli olenko ymmärtänyt oikein toisen opetettavan aineen tutkintovaatimukset?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ollut kivaa?

Vierailija
2/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluni näin ekana vuonna jäivät vähäiseksi, kun sain upean mahdollisuuden olla lähes koko lukuvuoden äikänopena. Pääsin testaamaan, että tätäkö todella haluan. Ja kyllä haluan! Minulla on ollut mielettömän hieno vuosi yläkoulussa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutelman että sovit yläasteikäisten opeksi tosi hyvin (tuollainen räväkkä nuorekas " täti" :) ). Tuliko vastaan yhtään hankalia oppilaita?

Vierailija
4/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kirjallisuusaine PO + AO + SO, muista opetettavista aineista suomen kieli (pakollinen) PO + AO, historia PO + AO, yhteiskuntaoppi PO + AO, lisäksi opettajan pedagogiset opinnot ja kieliopinnot ynnä muut pakolliset opinnot, jotka yliopistossasi sisältyvät äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan FM-tutkintoon.

Aika iso tutkinto tuosta tietysti tulee viiden vuoden valmistumistavoitetta ajatellen, kun sinulla on sitä folkkiakin kai jonkin verran tehtynä? Muistathan, että on mahdollista täydentää tutkintoa valmistumisen jälkeenkin ja nykyisin suuri osa viroista on pelkkiä äikän virkoja.

Mainitsemallasi paketilla voit siis hakea sellaisiakin äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan virkoja, joissa historia ja yhteiskuntaoppi ovat toisena opetettavana aineena.

Terv. opinto-ohjaustehtävissä yliopistossa työskennellyt

Morre:

Josko täällä joku tietäisi...

Jos haluan äikänopettajuuden lisäksi pätevyyden historiaan ja yhteiskuntaoppiin, niin näyttäisivätkö opintopisteeni suunnilleen tältä:

kotim. kirjallisuus (pääaineeni) 120 op

suomen kieli 60 op

historia 60 op

yhteiskuntaoppi 60 op

(+tietenkin muut pakolliset, pedagogiset ym.)

Eli olenko ymmärtänyt oikein toisen opetettavan aineen tutkintovaatimukset?

Vierailija
5/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mainitsemallasi paketilla voit siis hakea sellaisiakin äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan virkoja, joissa historia ja yhteiskuntaoppi ovat toisena opetettavana aineena.

Eli en voisi hakea virkaa, jossa opetettava aine olisi vain HY?

Nro 4: Kiitos :) Onhan niitä hankaliakin ollut, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Yleensä hankalalla oppilalla on koulunkäyntiin muutenkin kielteinen asenne, ei vain yhtä ainetta kohtaan.

Huumorilla on pärjännyt loistavasti. Se on yksi parhaimmista työvälineistä. Vähän taitelemistahan sekin on, koko hommaa kun ei saa päästää vitsiksi.

Erilaisuus ja persoona ovat olleet mulle vahvuuksia. " Heviope" on mielenkiintoinen, vaikka oppilas ei itse hevistä tykkäisikään. On siinä toki omakin haasteensa. En halua päästää oppilaita " liian lähelle" . Esim. levyjen lainailu puolin ja toisin on mulle ehdoton EI.

Vierailija
6/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kakara kun ne teinitkin ja siksi kai sitten muka suosittu. Heviope... Voi jeesus...

Vierailija
7/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. 5

Vierailija
8/10 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ksi kun itse olen ajatellut folkloristiikkaa pääaineeksi.

Vierailija
9/10 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laajaksi tuo paketti tosiaan venyy. Elämänkatsomuskin kiinnostaisi... Argh!

Onneksi ei tarvitse juuri nyt päättää :)

Eräs kollega sanoikin, että ei se yliopistoon sisäänpääseminen, mutta poispääsy se haastavaa voikin olla ;)

Vierailija
10/10 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folkloristiikka oli vain (yksi) väylä.

Olen ajatellut siitä kuitenkin sivuainekokonaisuutena. On sen kuitenkin sen verran mielenkiintoista! Ja tukee hyvin myös äidinkielen opetusta.

Näen äidinkielenopettajan myös jonkinlaisena perinnekasvattajana :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän