Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereella avataan rasismin ilmiantokanava

Vierailija
18.03.2026 |

Ensi kesänä aukeaa. Tervetullut asia! 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hemmetti, kai tässä on jotain syrjintää joskus kokenut. Meillä on ihan valtuutetut valtion varoista palkattuina näihin syrjinnän estoisiin.

Vierailija
62/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajani kohdisti minuun makroagression kun saavuin vartin myöhässä, koska en löytänyt aamulla mitään täysin vegaanista syötävää apsilta. Tuntui pahalta koko loppupäivän, enkä saanut oikein mitään valmiiksi. Kotona harmitti se etten saanut mitään töissä aikaiseksi ja söin kilon jäätelöä suruuni.

Nyt on maha kipeä ja taidan olla huomenna sairaslomalla. Itseasiassa olen varmuuden vuoksi koko loppuviikon omailmoitteisella.

Onko mitään nimetöntä kanavaa, minne voisit ilmoittaa mielipahasta?

Ilmiantokanava tulee pakolliseksi kuntiin ja suurempiin yrityksiin

EU:n whistleblowing-direktiivi velvoittaa esimerkiksi yritykset, joissa on yli 50 työntekijää tai kunnat, joissa on yli 10 000 asukasta perustamaan nimettömän sisäisen ilmiantokanavan

https://yle.fi/a/3-12132223

Ei ole vaikka ihan EU tasolla on päätetty toisin jo ajat sitten. Laitoin pomolle tekstarilla, että koko ajan itkettää ja on maha kipeä. En tule ainakaan ennen maanantaita. Voi olla, että olen poissa pidempäänkin riippuu ihan mitä työterveys sanoo asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ilmoittaa ikävän katseen tuomasta pahasta mielestä? Luulen, että naapurini ilme oli täynnä mikroagressioita, kun toivotti hyvää huomenta. Oikeasti tarkoitti painu v tt un. Menin ihan tolaltani ja toivotin muina miehinä hyvää huomenta takaisin ja hymyilin , kun olin hermostunut. Olen koko päivän miettinyt tätä piilotettua hyökkäystä ja oloni on kurja. Olemme kyllä molemmat ihan kantasuomalaisia, mutta kyllähän tästä johonkin täytyy ilmoittaa.

Ehkäpä se naapuri oli savolainen tai poromies, ne on kaikki just tollasia, suulla hurmaa ja katseella surmaa.

Vierailija
64/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin. Siitä vain ilmiantamaan kaikki valkoihoiset, jotka katsovat sinua liian pitkään. 

Vierailija
65/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet ymmärtänyt väärin.Persut ei aja ilmianto kanavaa vaan vihervassarit!

Vierailija
66/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet ymmärtänyt väärin.Persut ei aja ilmianto kanavaa vaan vihervassarit!

Nimenomaan vihervassarit. Kuka on väittänyt muuta?

Vierailija
67/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että Tampere pilaa maineensa tällaisella ja SDP profiloituu gestapoksi. 

Sananvapaus tulee olemaan minulle tästä lähtien ykkösprioriteetti arvomaailmassani. Hyvästi ahdasmielinen SDP.

"En ole samaa mieltä mistään mitä sanot, mutta puolustan täysin oikeuttasi ilmaista sanomasi." Sitaatin on usein katsottu olevan Voltairen

Vierailija
68/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ilmiantaa myös rasismiuhriutumiset? Esim et hyväksy kassajonossa toisen etuilua -> syytetään rasistiksi?

Luulen että ei. Kyseessä ei ole rasismi vaan rasismikortin käyttäminen. Tarkoitus lienee selvittää maahanmuuttajiin kohdistuvan rasismia

Vierailija
69/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttä paskaa taas kerran. Helppoa käyttää rasismikorttia, kun ei saa mieleistään päätöstä tai muuta ja siksi koko suomen kehitys vituttaa ihan kunnolla.  

Vierailija
70/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä savolaisuudesta; kaverini on sieltä päin ja puhuessaan lähestyy asiaa kierrellen,pitää arvata mitä hän tarkoittaa.Itse sanon suoraan ja hän kokee sen töykeänä.

Vierailija
71/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on 90-luvusta lähtien vaan  mennyt alamäkeen ja kaikki pilataan ihan tarkoituksella. Hyvä yhtenäiskulttuuri pilattu ja maailman ongelmat tuotu tänne ja mikä on veronmaksajalle tästä saatu hyöty. Taitaa olla aika olematon, kun kaikki kulut lasketaan  yhteen.

Vierailija
72/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rasismi, jos tulee sossusta kielteinen päätös? Näkyikö se jo virkailijan makrotason eleissä ja ilmeissä?

Vierailija
73/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas uusi kivi helvettiin johtavalle tielle. Mikä ikinä voisi mennä tässä pieleen...

Tie helvettiin oli kivetty...

Vierailija
74/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako ilmiantaa myös rasismiuhriutumiset? Esim et hyväksy kassajonossa toisen etuilua -> syytetään rasistiksi?

Luulen että ei. Kyseessä ei ole rasismi vaan rasismikortin käyttäminen. Tarkoitus lienee selvittää maahanmuuttajiin kohdistuvan rasismia

Onko noin? Eikö se ole eriarvoista toimintaa jos noin on??

Vierailija
75/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin? Eikö se ole eriarvoista toimintaa jos noin on??

Oikein sen kuuluu mennä näin. "Kaikkiin kohdistuvaa rasismia".

Vierailija
76/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta uutta työpaikkaa tämä tuo tullessaan? Meinaan käsiteltävää tulee riittämään.

Vierailija
77/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä savolaisuudesta; kaverini on sieltä päin ja puhuessaan lähestyy asiaa kierrellen,pitää arvata mitä hän tarkoittaa.Itse sanon suoraan ja hän kokee sen töykeänä.

No sitähän sanotaan, että kun Savolainen puhuu, vastuu on kuulijalla. 

Vierailija
78/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän sanotaan, että kun Savolainen puhuu, vastuu on kuulijalla. 

Kukas se on?

Vierailija
79/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täyttä paskaa taas kerran. Helppoa käyttää rasismikorttia, kun ei saa mieleistään päätöstä tai muuta ja siksi koko suomen kehitys vituttaa ihan kunnolla.  

Yksilön ominaisuus.

Vierailija
80/94 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monta uutta työpaikkaa tämä tuo tullessaan? Meinaan käsiteltävää tulee riittämään.

En ole vielä ainakaan nähnyt duunitorissa ilmoituksia, jossa rekrytäisiin tovereita ilmiantokanavaa pyörittämään ja työttömänä katson ne duunitorin läpi monta kertaa päivässä. Toivottavasti tulee pian hakuun, alkaa rahat loppumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi