Hyvä odotusaikaa ja/tai vauvan hoitoa käsittelevä kirja?
Kysymykseni lukeekin jo otsikossa. Olisiko vinkkejä, mitä kirjoja kannattaisi ostaa tai lainata kirjastosta?
Hanna rv25+3
Kommentit (10)
ja oli heti siinä ekassa linkissä ja oliko 25¿.
käys kattoon =)
mehiz 38+4
...ja olen lukenut sen jo kesällä -04, kun vauvakuume iski :) (Meillä on yritetty pitkään esikoista...) Nyt vois kyllä lukea uudelleen Suuren vauvakirjan - ja olen sitä hieman silmäillytkin...
Hulvattoman hauskasti kirjoitettu kirja, jossa puhutaan tosi paljon asiaa ja sellaistakin, mitä ei tavallisista opuksista saa. Kirjoittajalla on neljä lasta, joten hän puhuu kokemuksesta. Lisäksi on laittanut kirjaan myös ystäviensä kokemuksia. Tämä kirja ei jätä kylmäksi :D
Jatko-osia ovat Tyttökavereiden opas vauvavuoteen ja Tyttökavereiden opas taaperovuosiin.
Kuulostaa hyvältä...huumoria! :) Varmasti sopiva iltalukemiseksi! Täytyypä hakea kirjastosta!
Tällaisen löysin kirjastosta. Vähän amerikkalainen paikoin, mutta paljon kiinnostavaa asiaa, esim. kuvia sikiöstä viikko viikolta ja samoin odottajan oireista.
Katarina Janouch: Lasten kanssa, odotusajasta murrosikään. Ruotsalainen 5 lapsen äiti on kirjoittaja.
Olen lukenut noi muut listassa olevat ja tähän ihastuin kyllä ikihyviksi.
Näin lähes 4-vuotiaan tytön äitinä ja jälleen raskaana olevana, tuosta kirjasta on ollut erittäin paljon iloa, naurua ja tietoa terveen maalaisjärjen tueksi. Suosittelen kaikille!
Erittäin hyvä kirja on nimeltään muistaakseni ' Olet synnyttänyt - hoida itseäsi' . Muistaisikohan joku varmennin nimen, olen kyllä melko varma, että noin menee. Kirjoittaja olikohan joku ruotsalainen. Kirjassa selvitetään kehon palautumista synnytyksen jälkeen ja mm. hormonien vaikutusta mielialaan. Järkevää ja lohdullista, suosittelen lämpimästi!!! Kysy kirjastosta.
Eli hauskasti kirjoitettu, sarjakuvilla höystetty mutta täyttä asiaa ja vanhempia kohtaan lempeä kirja. Meillä kuunteli mieskin kun luin tästä pätkiä ääneen.
Meillä myös neuvola jakoi ison kasan kaiken maailman MLL:n ym järjestöjen mainos- tms kirjasia ja ne kyllä aika hyvin sisältävät jo kaiken saman tiedon kuin vauvakirjatkin. Muutoinkin olen sitä mieltä, että vauva kyllä kertoo tarpeensa kunhan vanhemmat niitä vain opettelevat kuuntelemaan.
on erittäin hyvä. Antaa tilaa " omalle järjelle" vaikka onkin lääkärin kirjoittama!
Hanna Hirvosen Isä syntymässä on myös mainio, äideillekin.
kaksplus:an tekemä ( toimittanut Leeni Peltonen) ja WSOY:n julkaisema.
Siinä käsitellään elämän ensimmäiset vuodet. Odotus, synnytys, hoito ja kehitys. Reilu 300 sivua ja on kyllä ollut hyvä ja tarpeellinen. Löysin tuon 2 vuotta sitten kirjakaupasta ja maksoi 20-25¿ en muista oliko tarjouksessa.
Katoin et eka painos julkaistu vuonna 1994 ja tämä kyseinen painos 2002. Suosittelen kyllä!
mehiz