Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä hääkutsusta kohteliaasti?

Vierailija
18.03.2026 |

Kaveri menossa kesällä naimisiin, mitään virallisia kutsuja ei ole saatu, on ollut puhetta että heinäkuussa yksi tietty viikonloppu. 

Kyseessä kaveri jonka kanssa etääntynyt mutta tavataan joskus, ehkä 3-4 krt vuodessa. 

Meillä on yhteistä nuoruuden ystävyys mutta en koe häntä enää läheiseksi. Olen myös kyllästynyt vuosia jatkuneeseen epäluotettavuuteen.

Kaikki huomionosoitukset ja muistamiset on olleet ystävyydessä minun harteillani enimmäkseen viime vuosina.  Hänen kanssaan on lähes mahdotonta luotettavasti sopia tapaamisia, aina jojoilee miten hänen aikataulut menee.  Aina pitäs mennä hänen paikkakunnalle, minun luo ei muka ehdi piipahtaa vaikka käy samalla paikkakunnalla välillä missä asun. Olen lakannut nyt ilmoittamasta milloin käyn siellä paikkakunnalla missä hän asuu kun ei tee mieli tavata. Loppujen lopuksi toivon että hän vaan unohtaisi minut. Suoraan en ole kehdannut sanoa. 

Häät tuntuu nyt siltä että en halua sinne, tullut ns.viimeinen raja vastaan, koska olen kyllästynyt olemaan ns.liian kiltti. Tämä on muutenkin nykyään aivan feikin tuntuinen ystävyys. En muutenkaan koe että on kiva mennä häihin jos ei aidosti halua olla siellä jos häiden kuuluu olla hääparille ilon päivä - olisi feikkiä minulta olla siellä. Mutta mietin että miten mahdollisimman kohteliaasti ja vähäeleisesti laittaa ei-vastaus. Mikä tekosyy - työt ok syy olla menemättä? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että hän on jo unohtanut, jos tapaaminen niin vaikeaa. Sinä vaan roikut hänessä.

Mitähän roikkumista se on kun olen sanonut että on tullut raja vastaan enkä halua edes häihin mennä? Haluan vaan kieltäytyä siten ettei tule draamaa ja siten että kohtelias etääntyminen. 

- ap

Vierailija
42/43 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kiitän kutsusta mutta minulla on ( esim.pilkintäpäivä) silloin. Onnittelut tuleville Xille."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen ainoa tarkoitus on vain päästä moittimaan ja narisemaan. En usko hetkeäkään, että tarvitset sivullisten apua siihen, kuinka kieltäydyt kutsusta kohteliaasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi