Taustahuminaa yöksi (melun vuoksi)?
Olen herkkäuninen ja nykyisessä asunnossani kuuluu öisin paljon elämän ääniä, myös äkillisiä ja hyvin äänekkäitä. Edellisessä asunnossani oli suht kova ilmanvaihtokoneen tasainen humina, joka peitti vastaavanlaisia ääniä ihan kohtuudella. Nykyisessä ei ole vastaavaa konetta.
Eli millaisia edullisia laitteita te olette keksineet tuottamaan taustahuminaa? Avainsana, että pitää olla tasainen humina, ei laitteen pysähdyksiä, tempon vaihteluita, mekaanisia sivuääniä. Mielessä on käynyt jonkinlainen ilmankostutin ja lattiatuuletin, mutta eipä niiden huminan laadusta tiedä etukäteen. Kovin kallista laitetta ei myöskään haluttaisi ostaa.
Lähinnä toivon kommentteja muilta herkkäunisilta, en jokapaikan v*ttuilijoilta.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
YouTube ja sieltä voi valita 8 tuntia rentouttavia luonnon ääniä nukkumiseen
Samaa oli olin kirjoittamassa, metsän humina tai soliseva vesi rauhoittavat.
Siirrettävät viilennyslaitteet pitää sen sorttista äläkkää, ettei naapureiden olemassaolosta ole enää tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on tuhansia taustakohinavideoita, joiden kesto on jopa 12 h putkeen. Sateen äänestäkin löytyy jos jonkinmoista kahinaa ja ropinaa. Eli kännykkä yöpöydälle ja Youtubesta mieluisin kohina päälle. Eikä maksa mitään. Näin mä teen. Joka yöksi voi valita erityylistä kohinaa. Voimakkuuttakin voi kivasti säätää.
Kannattaa hommata laite jossa on edes hieman parempi äänentoisto kuin puhelimessa, esim joku bluetooth kaiutin johon voi puhelimesta siirtää äänet.
Ja piti vielä lisätä että itselle toimii parhaiten lentokoneen taustahumina esim.
Kännyköiden kaiuttimet ovat kamalan huonoja, joten itse tinnituksesta kärsivänä olen ratkaissut asian niin, että pääni molemmin puolin on sängyssä pieni kaiutin, ja läppäriltä sitten laitan soimaan white noise + airplane cabin sounds yhdistelmän. Siinä on korkeampaa ja matalampaa ääntä niin peittää hyvin päänsisäisen ulinan. Nukun todella hyvin näin, 10 vuotta jo ollut tämä kikka käytössä kun ei tuosta tinnituksperrrkeleestä pääse millään eroon.
Taustakohinaa käytetään toisinaan hiljaisissa tiloissa parantamaan tilan miellyttävyyttä. Sopivalla taustakohinalla ei kuulu karkkipaperin rapinat tai lattialle tippuvat kynät niin häiritsevästi. Joskus nimitetään akustiseksi parfyymiksi. Yksi käytännön sovellus on kohiseva kerrostalon vessan ilmanvaihto. Peittää naapurien vessaääniä.
T.tuotekehittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on tuhansia taustakohinavideoita, joiden kesto on jopa 12 h putkeen. Sateen äänestäkin löytyy jos jonkinmoista kahinaa ja ropinaa. Eli kännykkä yöpöydälle ja Youtubesta mieluisin kohina päälle. Eikä maksa mitään. Näin mä teen. Joka yöksi voi valita erityylistä kohinaa. Voimakkuuttakin voi kivasti säätää.
Kannattaa hommata laite jossa on edes hieman parempi äänentoisto kuin puhelimessa, esim joku bluetooth kaiutin johon voi puhelimesta siirtää äänet.
Hyvä idea.
Tässä on ihanaa takkatulen rätinää ja sateen ropinaa ikkunaan
Korvatulppia kannattaa ostaa rautakaupasta. Ovat paljon halvempia siellä kuin apteeekissa. Esim.3M 1100 on aika hyvin vaimentava tulppa. 50paria esim alle 20e.