Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taustahuminaa yöksi (melun vuoksi)?

Vierailija
18.03.2026 |

Olen herkkäuninen ja nykyisessä asunnossani kuuluu öisin paljon elämän ääniä, myös äkillisiä ja hyvin äänekkäitä. Edellisessä asunnossani oli suht kova ilmanvaihtokoneen tasainen humina, joka peitti vastaavanlaisia ääniä ihan kohtuudella. Nykyisessä ei ole vastaavaa konetta.

Eli millaisia edullisia laitteita te olette keksineet tuottamaan taustahuminaa? Avainsana, että pitää olla tasainen humina, ei laitteen pysähdyksiä, tempon vaihteluita, mekaanisia sivuääniä. Mielessä on käynyt jonkinlainen ilmankostutin ja lattiatuuletin, mutta eipä niiden huminan laadusta tiedä etukäteen. Kovin kallista laitetta ei myöskään haluttaisi ostaa.

Lähinnä toivon kommentteja muilta herkkäunisilta, en jokapaikan v*ttuilijoilta. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on tuhansia taustakohinavideoita, joiden kesto on jopa 12 h putkeen. Sateen äänestäkin löytyy jos jonkinmoista kahinaa ja ropinaa. Eli kännykkä yöpöydälle ja Youtubesta mieluisin kohina päälle. Eikä maksa mitään. Näin mä teen. Joka yöksi voi valita erityylistä kohinaa. Voimakkuuttakin voi kivasti säätää.

Kannattaa hommata laite jossa on edes hieman parempi äänentoisto kuin puhelimessa, esim joku bluetooth kaiutin johon voi puhelimesta siirtää äänet.

Vierailija
22/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YouTube ja sieltä voi valita 8 tuntia rentouttavia luonnon ääniä nukkumiseen 

Samaa oli olin kirjoittamassa, metsän humina tai soliseva vesi rauhoittavat.

Vierailija
25/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrettävät viilennyslaitteet pitää sen sorttista äläkkää, ettei naapureiden olemassaolosta ole enää tietoakaan.

Vierailija
26/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on tuhansia taustakohinavideoita, joiden kesto on jopa 12 h putkeen. Sateen äänestäkin löytyy jos jonkinmoista kahinaa ja ropinaa. Eli kännykkä yöpöydälle ja Youtubesta mieluisin kohina päälle. Eikä maksa mitään. Näin mä teen. Joka yöksi voi valita erityylistä kohinaa. Voimakkuuttakin voi kivasti säätää.

Kannattaa hommata laite jossa on edes hieman parempi äänentoisto kuin puhelimessa, esim joku bluetooth kaiutin johon voi puhelimesta siirtää äänet.

Ja piti vielä lisätä että itselle toimii parhaiten lentokoneen taustahumina esim.

Vierailija
27/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Paljon hyviä vinkkejä. 

Vierailija
28/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisen tuulen huminaa

Vierailija
29/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiputouksen kohinaa

Vierailija
31/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Lectrofan.

Vierailija
32/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännyköiden kaiuttimet ovat kamalan huonoja, joten itse tinnituksesta kärsivänä olen ratkaissut asian niin, että pääni molemmin puolin on sängyssä pieni kaiutin, ja läppäriltä sitten laitan soimaan white noise + airplane cabin sounds yhdistelmän. Siinä on korkeampaa ja matalampaa ääntä niin peittää hyvin päänsisäisen ulinan. Nukun todella hyvin näin, 10 vuotta jo ollut tämä kikka käytössä kun ei tuosta tinnituksperrrkeleestä pääse millään eroon.

Vierailija
33/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustakohinaa käytetään toisinaan hiljaisissa tiloissa parantamaan tilan miellyttävyyttä. Sopivalla taustakohinalla ei kuulu karkkipaperin rapinat tai lattialle tippuvat kynät niin häiritsevästi. Joskus nimitetään akustiseksi parfyymiksi. Yksi käytännön sovellus on kohiseva kerrostalon vessan ilmanvaihto. Peittää naapurien vessaääniä.

T.tuotekehittäjä

Vierailija
34/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 tuntia

Vierailija
35/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea.

Vierailija
36/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ihanaa takkatulen rätinää ja sateen ropinaa ikkunaan

Vierailija
37/38 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulppia kannattaa ostaa rautakaupasta. Ovat paljon halvempia siellä kuin apteeekissa. Esim.3M 1100 on aika hyvin vaimentava tulppa. 50paria esim alle 20e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi