Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun ehkä jättämään (itse) työelämän ja elellä työttömänä

Vierailija
17.03.2026 |

Syy: nykyinen pomo on niin hirveä. Töissä on paha mieli liian usein hänen takiaan.

Uusia töitä ei välttämättä saa, täytän 54 vuotta. En halua määräaikaiseksi, koska haluan olla vapaa lähtemään kun huvittaa tai max. 1 kk:n irtisanomisajalla. 

Olen ollut nykyisessä työpaikassa 15 vuotta ja olisin todellakin muuten jatkanut, ellei pomo olisi vaihtunut. Hän on myös omistaja, joten mihinkään ei voi valittaa.

Haluan tehdä osa-aikaa, sekin rajoittaa jonkinverran sopivien paikkojen löytymistä. Varsinkin kun työttömänä minun pitäisi työhaastatteluun asti esittää, että haen täyttä aikaa.

Olen kranttu työolojen ja työmatkan pituuden suhteen. Nykyinen työmatkani on 17 minuuttia autolla ja minulle kävisi aikalailla max 30 minuutin työmatka. Sen sisällä on noin 13-14 paikkaa, joissa on työtä ammattini parissa. Yksi on kunnallinen, jossa on huono palkka ja vain kokopäivätöitä tarjolla, joten se(kään) ei ole vaihtoehto.

Käyn työssä pääosin pysyäkseni vireämpänä, pystyisin olla käymättäkin, taloudellisesti siis. Se vaan, että haluaisin mielellään vielä tienata eläkettä ja ylläpitää sitä sosiaalisuutta, jota töissäkäynti minulle tuo. 

Olen nimikesuojatussa ammatissa, eikä se käytännössä sovellu muihin tehtäviin kuin koulutuksessa saatuun.

Pyydän, että ammatin arvailu ei ole pääasia tässä. Kritiikki nykyistä työnantajaa kohtaan pysyköön anonyyminä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Hyvä.

Vierailija
2/2 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja elelemään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla