Oletko kateellinen, että minulla on 10,000 muovipilliä siitä huolimatta että ne on EU:ssa kielletty?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovipillejä on varastossa ja käytetään loppuun, sitten siirrytään paperipilleihin, koska niitä on vielä saatavilla.
Ihmettelen miksi muovipusseja ja jätesäkkejä ja muovikelmuja ei ole kielletty. Niistähän tulee paljon enemmän muovijätettä kuin muovipulloista, vai mitä?On kyse mereen päätyvästä muovista, ei muovijätteestä yleisesti. On päätelty että pillit päätyvät sinne helposti.
Niin no tietysti päätyvätkin jos jotkut ovat heitelleet muovipillejä ja - pulloja luontoon. Miksi heittelivät ? Eläimetkin voi varmaan yrittää syödä niitä ja voivat tukehtua.
Entäs ne muovipullot ja kanisterit ja niiden kielto ? Miksi ei niitä kielletä?
Se on sitä Ekonäpertelyä ja siten tuntee olevansa hyvä ihminen.
Ja sitten voi hyvällä omallatunnolla lähteä Thaimaanmatkalle ja vähän Temutella.
Mua kiinnostaa nimenomaan tuo jenkeistä tilaaminen, mistä kaupasta? Myönnän kerran tilanneeni Kiinasta, ihan toimivia olivat mutta vähän pelotti elintarvikekelpoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovipillejä on varastossa ja käytetään loppuun, sitten siirrytään paperipilleihin, koska niitä on vielä saatavilla.
Ihmettelen miksi muovipusseja ja jätesäkkejä ja muovikelmuja ei ole kielletty. Niistähän tulee paljon enemmän muovijätettä kuin muovipulloista, vai mitä?On kyse mereen päätyvästä muovista, ei muovijätteestä yleisesti. On päätelty että pillit päätyvät sinne helposti.
Heitteleekö Suomalaiset Pillejä mereen. Miksi?
Meillä ne menee muovikeräykseen.
Intiassa ja muissakin kehitysmaissa heitetään kaikki roskat mereen. Siksi meidän ei pidä käyttää Muovipillejä.
Entäs kun me ei olla Intiassa, vaan Suomessa, eikä Intia kuulu EU: hun tietääkseni. Muovipillien myynti on siis kielletty EU:ssa, luin tästä ketjusta.
Intiassa on huono hygieniataso. En ole käynyt mutta olen kuullut/lukenut. Siellä on alettu parantamaan hygieniatasoa eli siisteyttä ja jätehuoltoa. Tuloksia on luvassa.
Täällä Suomessa osa ihmisistä on myös luonnon likaajia, jos ei osata tai viitsitä viedä esimerkiksi muovipulloja pullokeräykseen ja pulloista ja kanistereista ja pusseista ja muovituotteista kärsivät vieläkin eniten luonto ja eläimet ja luontoa ja eläimiä vähemmän mutta kuitenkin ne ihmiset jotka eivät ole syyllistyneet luonnon roskaamiseen koska he eivät saa enää ostaa tarpeellisia muovipillejä EU maissa.
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa olen. Olisin juuri tarvinnut niitä lääkejuoman juontiin, ettei hampaat mene pilalle. Mutta näkyyhän noita uudelleenkäytettäviä olevan myynnissä, täytyy tilata sellaisia. Paperipillit on ultimaattista paskaa.
Kiitos tiedosta. Olin nimittäin aikonut ostaa pahvipillejä lahjaksi.
No itse asiassa olen. Olisin juuri tarvinnut niitä lääkejuoman juontiin, ettei hampaat mene pilalle. Mutta näkyyhän noita uudelleenkäytettäviä olevan myynnissä, täytyy tilata sellaisia. Paperipillit on ultimaattista paskaa.