Vasemmalta ohi, taas eilen
Ulkoilutie, huekkatie, leveä, eikä luonnollisestikaan mitään kaistaerottelua fillari/kävelijä. Kävelen vasenta laitaa, ohitin just autoille esteeksi laitetun saranaportin, noim eikös mitä mun mua hipoen paahtaa keski-ikäinen äijä fillarilla vasemmalta ohittaen, oli siis menossa sanaan suuntaan! Hirveellä kiireellä!
Missä kohtaa maailman aikaa säännöt fillaristeille ovat muuttuneet? Mun mielestä fillarilla ajetaan väylän oikeaa puolta ja kävelijät ohitetaan oikealta!
Tää oli jo toinen tätä lajia, edellisellä kerrallakin keski-ikäinen ukko. Hänellä oli ongelmana keskemmällä väylää ollut lätäkkö. Ja meikäläinen oli aikeissa siirtyä vielä enemmän vas reunaan kun se ukko paahtoi ohi
..
Kai mä kohta jonkun fillaristin kaahailun takia kaadun..
Mikä riivaa!?
Kommentit (11)
Kävele kulkusuuntaan nähden OIKEALLA, sut ohitetaan VASEMMALTA.
Oikeanpuoleista liikennettä kannattaa noudattaa kaikissa tilanteissa, myös kadulla, kaupassa, messuilla yms yms paikoissa...
M59
Vierailija kirjoitti:
Oikeanpuoleista liikennettä kannattaa noudattaa kaikissa tilanteissa, myös kadulla, kaupassa, messuilla yms yms paikoissa...
M59
Kadulla jalankulkijan paikka on ajoradan VASEMMALLA puolella.
Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne, joten loogisinta on valita puoli sen mukaan. Voit kävellä kumpaa reunaa vain, mutta pyöräilijä voi sinut ohittaa myös kummalta puolelta vain.
Jokainen pyörävihaaja voi kysyä itseltään, olisiko maailmassa sittenkin isompa ongelmia, johon pistää tarmonsa?
Jalankulkijoista yksi tulee vasenta laitaa ja toinen oikeaa laitaa. Keskellä pitää ajaa suurin osa ajasta, kun on polkupyörällä liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M59
Aloituksessa ei ollut kyse ajoradasta, vaan kevyen liikenteen väylästä. Silloin noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä. Ap on ihan pihalla.
Vierailija kirjoitti:
M59
Minä kävelen aina pyöräilijöitä vastaan !!!! Kaksi tuli takaa päälle en enää sitä mahdollisuutta niille suo
Vierailija kirjoitti:
M59
Kävelijä saa valita puolensa.
Kävelin sitten kumpaa puolta tahansa... pyöräilijän on noudatettava ntä koskevia sääntöjä...
Ai jaas, et kävele kulkusuuntaan nähden oik... no, jos se lätäkkö olis fillaristia haittamassa se menis taas VÄÄRÄLTÄ PUOLELTA JA HIPOEN OHI!
PYÖRÄILIJÄÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖT@
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M59
Aloituksessa ei ollut kyse ajoradasta, vaan kevyen liikenteen väylästä. Silloin noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä. Ap on ihan pihalla.
Itse olet pihalla, jos ei liikennemerkki muuta osoita, kävelijä saa käyttää kumpaa reunaa tahansa.
Ja jos liikennemerkki osoittaa kaistat - merkissä jalankulkijan ja pyörän symbolit rinnakkain - jalankulkijan puoli vasemmalla eli kauimpana ajoradasta.
PIHALLA OLET ITSE!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne, joten loogisinta on valita puoli sen mukaan. Voit kävellä kumpaa reunaa vain, mutta pyöräilijä voi sinut ohittaa myös kummalta puolelta vain.
Jokainen pyörävihaaja voi kysyä itseltään, olisiko maailmassa sittenkin isompa ongelmia, johon pistää tarmonsa?
No, vttuako tuo seikka nyt vaikuttaa... kun se fillaristi menee väärältä puolelta vaarallisesti ohi! Se voi tehdä näin myös oikealla laidalla kövelevän lohdalla!
Sitä paitsi, kev.liik.väylällä on kävelijällä oikeus valita kumpaa reunaa kävelee ellei liikennemerkki toisin osoita!
Fillaristi meni väärältä puolelta ja vaarallisesti ohi!
Sitä paitsi, kun on myös jalankulkuteitä, osoitetaan liikennemerkillä, vttuako niitä keski-ikäisiä fillaristiukkoja niilläkin paahtaa niin kuin heitä sattuu huvittamaan!
Kävelijälle on sallittu myös oikea reuna, kävele siellä niin pyöräilijät pääsevät ohi sujuvasti pujottelematta.