Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**JOULUISTEN viikonloppulöpinä**

05.05.2007 |

Huomenta vaan kaikille!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shali: mulla tuli ekana mieleen myooma. Mullahan todettiin alku-ultrassa semmoinen siellä vaavin kaverina ja kun kyselin miten se vaikuttaa niin ei raskauteen kuulemma mitenkään mutta jos ns.kuolioituu voi tulla tosi kipeäksi. Sellanen paikallinen kipukohta. En siis yhtään tiedä millanen kipu siitä tulis ja olisko tuollanen kun sun kuvaama mutta se tuli ekana mieleen. Mut kyllä suna asiaa kysyisin, voithan vaikka näin sunnuntaina soittaa synnärille/äippäpolille jos pääsisit vaikka näytille??

Eilen oli taas olon puolesta parempi päivä ja huhkinkin sitten pää kolmantena jalkana, nyt tuntuu selässä!! Aamulla olikin sitten heti huono- olo =X...saa nähdä miten jatkuu!

Mutta..voisin olla melkein sata varma että mulla masussa tehtiin eilen kuperkeikka! Tuntu just sellanen tunne kuin mitä aikasempien masu-asukkien kuperkeikoista! En nyt toki voi varmaks sanoa mutta kyllä niin sellanen tunne tuli, että se oli se pieni hippu siellä joka mellasti. Ehkä pienet liikkeet ei vielä tuntus mutta moinen mylläys kyllä..en tiedä mutta melkeen tippa linssiin tuli =) Musta vauvan liikkeet masussa on aivan ihanan tuntusia (en meinannu aluks ollenkaan ees ymmärtää kun kaverini piti niitä kovin ällöttävinä, mutta se toki hälle suotakoon)

Piitu-Miina: Joo mäkin luin noita, mies ei halua lasta-juttuja...eilen just mieheltä kysyin et mitä sä sanoisit jos meille viides tulis vahingossa. Totes vaan että etkös sä unohtanu yhden välistä ;D Joo, mut tiedän ettei se neljännestä nyt vielä maailma kaadu..

Nyt lisää aamupalaa..yök olo =X

rv 10+4

Vierailija
22/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuossa hippuskaisen viestiä, mulla oli parin päivän aikana samoja fiiliksiä mahan pohjassa, ihan kuin joku kuperkeikkaa tekis, mutta varmasti tämä mielikuvitus taas, tai sitten ilmakuplat:-) Mutta ennemmin aika aikaseen tuntuneet, joskus viikolla 14-15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta siksi koska heräsin just yövuoron uuvuttamana :)

Olis muuten kantsinu olla se saikku loppuun asti kotona, on nimittäin töissä niin kiirettä ja raskasta että ei meinaa perässä pysyä. Mä en vaan taida olla sellanen saikku-ihminen kun heti tulee huono omatunto jostain kumman syystä (???) kun ei tunne itteään sairaaksi. Onneks on nyt muutama vapaapäivä niin saa mennä vähän katteleen puutarhajuttuja :)

Joku kirjoitteli vitamiineista, että kuinka ne vaikuttaa väsymykseen, niin mä olen huomannut ihan saman asian. Ei väsytä yhtään niin paljon kuin aikaisemmin nyt kun on alkanut popsimaan vitamiineja. Ennen oli pakko nukkua jokapäivä päikkärit, mutta nyt selviän ihan helposti iltauutisiin saakka :) Jotenkin tuntuu, et pahoinvointikin olis niiden myötä helpottanut. Neuvolassa suositeltiin niitä kun oli niin huono hb, tai mulla on oikeestaan aina ollukkin, mutta nyt se oli epätavallisen matalalla.

Viimeyönä töissä kyllä iski ankara ällötys kun ei ollu hetkeen mitään syönyt, mut meni se sit ohi kun väkisin söi ompun. Mullakaan ei mee enää kahvi alas.. en oo ollut koskaan kova juomaankaan mut nyt ei mee enää tippaakaan. Turvottikin niin että, tuntu että maha ratkeaa.

Mut nyt täytyy mennä laittaan ruokaa kun keittiöstä kuuluu jotain ihme mutinaa.. :)

Lauraazia 9+1

Vierailija
24/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu niiiiiiiin laiska palstailija. Lukenut oon lähes joka päivä mutta kun en ole jaksanu ruveta kirjottelemaan.

ON:Pahoinvointi on helpottamaan päin!! Enää oikeestaan iltaisin vaivaa tai jos ei oo syöny moneen tuntiin. Ja unen määrä vaikuttaa selvästi. Huonon yön jälkeen on taas pahempi olo. Ja oon kyllä alkanu popsimaan niitä multitabs raskaus- vitskuja. Nekin varmaan jelppaa. Joku kirjoitti tunteneensa luultavasti liikkeitä. Ite en oo tuntenu, mutta näin toissa yönä tosi elävän tuntusta unta että mahassa pyörähdeltiin. Se on kyllä niin ihana tunne. Te, joilla on useampia lapsia, kuinka paljon aiemmin olette seuraavasta tunteneet liikkeitä? Ite tunsin esikoisesta rv 18.

Pe oli eka neuvola, ja ihana sama täti kun esikosta. Sain mukaani esitietokaavakkeen ja nyt saa ruveta miehen kaa nimiä miettiin siihen. Eihän ne tietenkään lopulliseen nimeen välttämättä vaikuta, mutta niitä on niiiin ihana miettiä.Lainasin siskoltani nimikirjan. Kirjottajat Juri Nummelin ja Elina Teerijoki. Ja kirjan nimi: Osma Ranja Vilmiina. 800 harvinaista etunimeä. Oli tosi hauskoja ja harvinaisia nimiä. Esikoisella on suht harvinainen nimi, niin haluan tällekkin jonkun kivan jota ei tuu joka välissä vastaan. Onko muilla ollu jo nimimietintöjä?

ai niin, tänään tein jo pienen hankinnan vauvalle (vaikka ei se ihan eka ollut), Kirpparilta pienen ruskovillan silkkimyssyn... Ne on niin sulosia. Ja joulukuussa kun syntyy, niin on ihan kiva sisällä pitää, jos vaikka vähän nurkista vetää :)

Sunnuntai-illan terveisiä toivottaa:

nettilaiska kiikkis ja masupallero pellervo rv 10+1

Vierailija
25/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut mansemammalle. Iso voimahalaus, koeta jaksaa.

mymmelillekin oli suru saapunut taloon. Pahoittelut ja voimia myös sinne.

Tamatu: Tervetuoloa mukaan. Muistan sinut monesta pinosta kuumeilu puolelta. Minäkin kävin ultrassa 5+2 päivillä eikä näkynyt muuta kuin tumma läntti. Minulle gyne tosin totesi, ettei ruskuiaspussiakaan näy ennen sikiötä... Oireita ei ollut juuri mitään ennen tätä viikkoa. Torstaina kävin uudelleen ultrassa (rv7+3) ja silloin löytyi sykkivä kahvipapu :) Viikot tosin tulivat hieman alaspäin(sikiö vastasi rv 6+6), mutta pääasia oli kuitenkin että pieni papu löytyi.

Mariadee: kyselit ultran hintaa. Itse kävin Suomen terveystalolla ultrassa 129,5¿ ilman kela vähennyksiä (en ole vielä saanut sairaskassasta korvausta)

Toisen kerran kävin terveyskeskuksessa ilmaiseksi, kun minulla on ollut niitä km aiemmin, niin ultrasivat nyt heti alkuraskaudesta.

Sansu05:Mukaan vaan! Tervetuloa!

cillama: tervetuloa mukaan myös! Missä asustat, jos saa urkkia?

ON: Minäkin (samoin kuin Gaiole) elin tyytyväisenä, tosin hieman pelokkaana ilman oireita. No nyt maksetaan sitten hyvästä olosta korkojen kera. Ihan hirveä olo! Väsyttää koko ajan, eilisen nukuin. Hereillä ollessa on pakko syödä koko ajan, muuten lentää laatta. Karkkia en onneksi pysty syömään, mutta ruokaa tekee mieli jatkuvasti. Olen tänäänkin ehtinyt syödä jo kolme lämmintä ruokaa, kun nälkä on koko ajan. Koneella ollessa täytyy rouskuttaa porkkanaa tai syödä leipää. Tällä menolla lihon 30kiloa...

iksu rv 7+2

Vierailija
26/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään uskalla liittyä seuraanne ku en tiedä yhtään paljoko viikkoja on kasassa.. voi olla yli 8 tai sitte vaste 4.. :-) kiitos niin epäsäännöllsten menkkojen!

Mut olisin kysyny teiltä et onko täällä muita jotka imettää vielä? Ite olin lopettamassa jo kuukausi sitten, mutta kuopus (11 kk) päättikin että ei enää ota pulloa eikä nokkamukia (joita oli kyllä jounut tähän asti moitteettomasti) eikä ruiskua vastaan ja oli pakko jatkaa että sai edes jotain nestettä, koska oli kuumeessa. Lusikalla sain menemään joitakin kertoja..

Nyt sitten olo on välillä vähintääkin jyrän alle jäänyt! Väsyttää niin vietävästi ja pahaolo on ainainen seuralainen.. Ja ukko tarvii taas paljon nestettä, koska on jälleen kuumeessa.. :-(

Niin, että olisin kyselly muitten kuulumisia et miten oote jaksanu jos imetätte ja miten aijotte lopettaa..

Ja olisko teillä kellään vinkkejä mitä teen tuon taaperon kanssa? Annanko vaan huutaa janoa ja tarjoon pulloo vaikka pörryyttelee kaiken pois! Mukista hörppimällä ei onnistu!

mammuli82 ja mökö 4-9 vko

Vierailija
27/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammulille: Itsew en imetä, mutta olen huomannut etä jos juominen jää vähemmälle niin tulee ihan karsee olo. Niimpä aina viimeistään ennen nukkumaan menoa yritän tankata ja päivälläkin yritn muistaa juoda. Varmaan jos imettäs niin joutus juomaan tuplasti vielä enemmän, joten otappa vesipullo käteen ja pidä huoli että se tyhjenee pari kertaa päivässä!

Ultrasta: kannattaa todella kysyä hinta etukäteen... vaihtelevat nimittäin kauheasti. Joillakin klinikoilla jopa lääkärien välillä on eroja hinnoissa. Meille tuli täytenä yllätyksenä että pelkkä ultraus makso 110¿ kelakorvauksen jälkeen!!

Omat kuulumiset: Ärsyttää kun äiti on ihan sitä mieltä, että tämä tuleva lapsi on tyttö :( Siskollani on kolme poikaa ja sitten on tuo meidän poitsu, jonka syntymän jälkeen äitini sanoi suoraan, että olivat isän kanssa vähän pettyneitä kun taas tuli poika. Mielestäni on todella törkeetä!! Itse olen melko varma että tietenkin tämäkin on poika ja olisin onnellnen niin pikku-veikasta, kuin siskostakin! Tietenkin olisi varmaan todella outoa jos tyttö tuliskin (eihän sitä osais varmaan hoitaakaan :)

No eipä muuta :) paitsi jänskättää huominen neuvola!

Mymmeli rv 9+5

Vierailija
28/28 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Ja pahoittelut kaikille, jotka jättäytyvät pois. Lämpimin halauksin...

kiikkakukka: nimimietinnät on alkanut. Tytölle olisi nimi, pojan nimet on hakusassa. Pitää ottaa almanakka esiin kun ehtii. Ollaan tehty miehen kanssa aikaisemmin niin et hän katsoi kaikki tytön nimet, joista tykkää, minä pojan. Sitten vaihdettiin listoja ja vedettiin huonot yli; tuloksena muutamia käyttökelpoisia yhdistelmiä... Poikien nimet ollaan jo käytetty. Minäkään en halua ihan hirveän tavallista, mutten myöskään sellaista jota ei osata kirjoittaa oikein tai joka ei sovi suomalaiseen sukunimeen!

on: kävin ostamassa kauheasti karkkia kun teki mieli, sit päätin et nyt se loppuu... Tuli niin huono olo. Tupakoinnin lopetin ennen kun tiesin olevani raskaana, miksei samalla karkin mussutuskin saisi jäädä? On paljon terveellisiäkin herkkuja!

Mies on töissä kuten melkein aina sunnuntaisin, en ole jaksanut lasten kanssa mitään touhuta. On aika nuupahtanut olo; väsyttää. Onneks ei ole tosi paha väsymys iskeny vielä. Aamulla kävin lenkillä, esikoinen pääsi mukaan pyöräilemään. Juosta en jaksanut juuri ollenkaan. Onko totta että kunto voi romahtaa raskauden takia näin äkkiä?? Olen aikaisemmin tehnyt aika pitkiä ja koviakin lenkkejä. Sanotaan, että hapenottokyky yms paranee vaan alkuraskaudesta. Täytyy alkaa taas kävellä niin tylsää kuin se onkin...

Odotan innolla että vatsa pullahtaa näkyville. En olisi uskonut, että isoa mahaa voi olla ikävä, mutta haluaisin, että kaikki jo huomaisi... Äidille ja siskolle olen kertonut, muille vasta neuvolan jälkeen. Jos siellä ei sittenkään ole ketään? Nää laimeat oireet edelleen huolestuttaa.

Taas on viikonloput lusittu, joten mukavaa tulevaa viiikkoa kaikille!

t. Sunnie + piipiäinen 7+2???