Marraskuisten viikonloppu
En huomannut vielä viikonlopun pinoa, joten aloitinpa uuden. Koko eilispäivä ja yö meni Jorvissa. Poika 6 v, jonka kirjoittelin pari päivää sitten sairastuneen vatsatautiin leikattiin viime yönä. Umpisuoli oli ehtinyt puhjeta! Nyt ressu makaa antibiotti tipassa kalpeana. Eilinen päivä oli tosi rankka; kova huoli pojasta ja oma olo tosi kehno (koko päivä kun meni vielä syömättä). Lääkärit eivät oikein tuntuneet ottavan asiaa tosissaan. Diagnoosi oli " puhjennut umppari epäily" , mutta silti jouduimme odottelemaan Jorvissa 8 tuntia ilman kipulääkkeitä, tippaa tms. (poika syömättä ja juomatta 2 vrk). Kyllä meni taas usko tuohon julkiseen terveydenhuoltoon. Kaksi tuntia kerkesin nukkua kunnes tyttö herätti klo 5.30. Vähän väsy painaa. Kohta pitäisi lähteä takaisin pikkupotilasta katsomaan, ressukka kun pelkää kovasti olla yksin sairaalassa. Parempaa viikonloppua teille!
T.Rypäle ja Ihme 11+2
Kommentit (20)
Voi kuinka ikävää Rypäle et teidän pojalle kävi noin. Ei ollu tosiaan nopeaa eikä hyvää palvelua Jorvissa ku jouduitte kovasti kipeen pojan kaa 8 tuntia odottaa. Johtuko muuten oksenteluki umpisuolen puhkeemisesta? Miten poika voi nyt? Paljon voimia teidän perheelle ja etenki pikku potilaalle!
Kävin eilen avoneuvolassa ja täti sai sydänäänet kuuluviin. Siinä tuli taas itku ja helpotus vähäks aikaa ku sai kuulla et masussa vauvalla on kaikki hyvin. Nyt vaan ootellaan seuraavaa neuvolaa 15.5. ja sit np-ultraa 16.5.
Ihanaa oli kuulla taas ultrakuulumisia: moni oli tässä lähipäivinä käyny! Hienoa myös et Reviisorin kromosomitulokset oli normaalit :) Vau teillä on kohta neljä poikaa!
Itellä tuntuu edelleen välillä, hyvin harvoin, pieniä hiljasia hipaisuja ihan alamasussa eli karvotuksen yläpuolella. Kai ne voi olla sit jo liikkeitä ku neuvolan täti kuunteli just karvotuksen yläpuolelta eilen sydänääniä. Oi ku ei malttais oottaa siihen et näkee pikkusen ;) Mulla taitaa olla sit vikojen joukossa np-ultra.
Tänään on taloyhtiön talkoot ja ku eilen kuulu sydänäänet ni uskallan jo masuani näyttää ja sehän näkyy :) Ihana vauvamasu! Kyllä on taas ilonen ja levollinen mieli eilisen jälkeen. Ja illalla olin vielä kavereiden kanssa syömässä ni tuli rentouduttuaki kunnolla!
Tarald ja tiitiäinen 12+0
Meidän muksut nukkuvat yleensä viikonloppuna aika kiitettävästi tuonne kahdeksaan puoli yhdeksään, mutta nyt nuorimmainen (3-vuotias) heräsi jo puoli kahdeksan. Onneksi olin mennyt nukkumaan jo kymmeneltä, joten jaksoin sitten hinautua ylös pojan kanssa. Olen yleensä oikein aamu-uninen ja nukkuisin aamusta vaikka kuinka pitkälle. Mutta nyt raskausaikana olen ollut yllättävän virkeä aamusta. Johtuu kai siitä, että nukkumaankin tulee mentyä joka ilta jo yhdeksän kymmenen aikoihin. Aamu on ainoaa aikaa päivästä, kun pahoinvointia ei ainakaan suuressa mittakaavassa esiinny ja täytyykin nyt nauttia näistä aamun tunneista.
Supisteleeko muuten muita jo? Minä yleensä huomaan makuulla, että mahaa aina joskus kinnaa välillä. Jalkeilla ollessa en ole vielä huomioita tehnyt.
-crisselle- Olit huolissasi siitä np-ultrasta ja veriseulasta. Pyydäpä np-ultraajaa katsomaan näkyykö vauvan nenäluu selvästi. Mikäli näkyy, niin se on hyvä merkki. Kromosomihäiriöisillä lapsilla np-ultrassa ei välttämättä kunnolla nenäluuta näy. Tällä minäkin koetin lohduttautua, kun odottelin kromosomitutkimuksen tuloksia. Nenäluusta ei tosin puhunut mitään alkuperäinen np-ultran tekijä (sairaalan kätilö), mutta istukkanäytettä otettaessa lääkäri sanoi, että nenäluu näkyy hyvin. Toivotaan, että kaikki menee hyvin eikä sinun tarvitse säikähtää syyttä samalla tavalla kuin minun.
Viikkoja tänään 13+6 eli huomenna vaihtuu taas viikko!
Oikein paljon voimia lapsen sairaalassaoloon, se on rankkaa aikaa. Toivotaan, että kaikki kääntyy parhaimmin päin:)
Rypäleen perheelle kovasti jaksamista! Onpa kurja, että pieni poika joutui kokemaan umpisuolen puhkeamisen ja pitkän odottelun siihen päälle :-(
Onnea Taraldille sydänäänten kuulumisesta! Varmasti ihana ja helpottava tunne. Itse joudun odottelemaan vielä lähes viikon neuvolaa ja mahdollisesti silloin kuultavia sydänääniä. Ultra on sitten vasta 15.5., mutta onneksi ei ole kauhean pitkää paniikkiaikaa neuvolan ja ultran välillä, jos sydänääniä ei vielä neuvolassa saadakaan kuuluviin.
Nyt pitäisi lähteä torille ostamaan kalaa. Kauhea himo iski mantelikuhaan, vaikka kuha niin turkasen kallis kala onkin. Tai ehkä juuri siksi sitä himoitsenkin, hinta lisää halua ;-D
RvaRuljanssi ja Nuu 10+4
Mukavaa lukeaa teidän kuulumisia jotka menette samoilla viikoilla.
Np- ultra takana vihdon ja kaikki on hyvin. nyt vasta uskallan paljastaa muille meidän salaisuuden ja itsekkin vasta itsekkin uskoo että meille todellakin tulee vauva!!! Oli ihanaa nähdä pieni ultrassa ja kuviakin sain 5 ku ennen on saanu vain 1-2 kuvaa.
En tiedä voiko olla totta mutta aivan kun tuntuisi liikkeitä. välillä kun itse rauhottuu niin saattaa tuntea sellaisen tuuppausen, aivan kun vauva liikkuisi ja osuisi kohdun seinään. en tiedä onko mielikuvitusen tuotetta.
Nyt on olokin ruvennut helpottamaan, iltaisin ei tarvitse aina olla pää pöntössä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
72oinas rv 14+1
Kylläpäs oli kamala tilanne Rypäleellä, miten noin pieni voi joutua odottamaan noin kauan? Huh huh. Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin. Mekin täällä mietitään, pitäisikö tuon vajaa 2-v. esikoisen kanssa lähteä päivystykseen, sillä kun on korkea kuume jo kolmatta päivää. Kuume alkoi yöllä, kun poika oli saanut edellisenä päivänä MRP-rokotuksen. Eli varmaan jotenkin johtuu siitä. Toivottavasti ei johdu siitä, että pojalla on todettu allergiaherkkyys kananmunalla. Tota rokotetta ei sais antaa kananmuna-allergiselle. Aika jännä, ettei terkka siitä mitään maininnut tai vielä multa varmistanut...
Huolettaa siis tuo poika sen verran, että tämä oma raskaus ja sydänäänien kuulumattomuus on unohtunut. Onnea Tarald muuten hyvin kuuluneista sydänäänistä! Oli varmasti helpottavaa. Mulla on siis maanantaina np, jota nyt sitten odottelen. Etova olo on vähentynyt, rinnat ovat kipeät entiseen tapaan ja vatsaa juilii joskus harvoin. Semmoinen oirerepertuaari täällä. :)
Hauskaa viikonlopun jatkoa,
tosca rv 12+5
Rypäle: Paljon jaksamista ja pojalle pikaista paranemista! Kurjaa kun tuollaista tapahtuu:( toivotaan että kaikki menee tästä eteenpäin hyvin.
Omaa napaa: eli yöökkksss. Koko elimistö tuntuu olevan täysin sekaisin, kaikki ruoka kuvottaa ja minä joka oksennan vasta todella pakon edessä vietin eilisillan vessanpyttyä halaillen...ja sitä edellisen illan. Illat ihan karmeita, tuntuu etten pysty lapsestani huolehtimaan makaisin kaikista mieluiten peittokasan alla tutisemassa. nooh kai tää tästä ja jos ei, niin lääkäriin kai se on mentävä.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Rypäle: Jaksamista perheelle ja toivottavasti poika parannee pikaisesti. Eikö lääkärit heti rupea toimimaan jos on kyseessä umpisuoli ja vielä puhjennut? Tuskat ovat voineet olla pojalla kauheat. Älytöntä toimintaa lääkäreiltä!
Istun taas töissä puoleen yöhön asti. Aamulla olin pihalla puolitoista tuntia kun on niin ihana ilma. Piristää yllättävän paljon.
Hoksasin tuossa että kohta on keskiviikko ja alkaa jo viikko 15. Äkkiä menee nämä päivät ja varsinkin kun on vapaa päiviä. Ajatelkaa että nyt kun monella on np-ultra ohi niin muutaman viikon (kuukauden) päästä on sitten mahdollista käydä rakenne-ultrassa ja ollaan puolessa välissä.
Tänä aamuna huomasin että muuten jos ei huomaa että on kasvanut/lihonnut niin pikku-housut ovat käyneet pieneksi. Itsehän sitä mahan kasvamista ei varmaankaan silleen huomaa, kun joka päivä näkee kroppansa ja tottuu siihen.
No lopettelen tämän romaanin!
-tulppa ja ufo-
rv 13+3
...pitkästä aikaa. Torstaina oli ultra ja laskettu aika siirtyi viikolla aikaisemmaksi eli laskettu aika on nyt 1.11. (ent. 7.11.). Kaikki näytti masussa olevan hyvin.
Väsymystä on edelleen, mutta jo ehkä on hieman hellittämään päin.
Eipä tässä kummempia, pitänee laittaa ruoka pöytään, vaikka itselle ei kyllä nyt maistu, mutta pikkuneidillä varmaan on kohta nälkä.
Ihanan rauhallinen ilta. Esikoinen nukkuu jo, on ollut vähän kipeä, sai tosi voimakkaan rokotusreaktion mpr-rokotteesta. Toivottavasti huomenna on parempi päivä.
Eilen oli np-ultra ja vauvelilla kaikki hyvin. Viikkoja vastasi ja ja pysyi 17.11. niinkuin neuvolassa laskivat. Uskotaan siis siihen. Jotenkin tuli heti ihan poikaolo kun pikkuisen näin. Muistelisin että esikoisesta tuli ihan tyttö-olo heti np-ultran jälkeen ja tyttöhan hän on. Tiiä sitten mitä toiveajattelua.
Mutta eipä kummempaa. Täytyy sanoa, että tämä raskaus menee vauhdilla. Nyt jo viikko 13 menossa. Vastahan plussasin =)
Viikonlopunjatkoja kaikille!
Hertta ja Aarre alias pötkis rv 12+1
Oikein paljon jaksamista ja tsemppiä Rypäleelle!! Toivon, että lapsi reagoi hyvin hoitoon ja tervehtyy pikaisesti.
Olo on ollut tänään tosi nipistelevä, ja ensimmäisten viikkojen epäilykset ovat tulleet takaisin ja joka kerta (ja niitä on monta) vessaan mennessä pitää tarkastaa, ettei vaan ole tullut sitä pelättyä kirkasta vuotoa. Missä vaiheessa teillä muilla on alkanut helpottaa nipistelyn suhteen?
Olin ensimmäisellä neuvolakerralla keskiviikkona ja nyt odottelen 15.5 ultraa. Sokerirasitustesti odottaa ylipainoni vuoksi myöhemmin, mutta muuten arvot olivat ok. Etenkin iltaisin tuntuu, että masu on tosiaan ruvennut kasvamaan ja jotkut housut alkavat olla liiankin " pillit" vatsan kohdalta. Äitiyslappuhaalaripolvihousut valmistunevat tämän viikonlopun aikana, joten eipä enää tarvitse kärvistellä.
Vanhemmillemme olemme suunnitelleet kertovamme äitienpäivänä (sukuhaarojemme ensimmäinen lapsenlapsi), vaikka siitä onkin vielä pari päivää ultraan - eihän sitä kuitenkaan ole mitään " varmaa päivää" .
Mukavaa viikonlopunjatkoa kaikille!
Masunkasvattaja ja Pikku Don (korjattu aika 10+6)
tai noh, eipä niitä hirveästi ole. sitä samaa mitä aina.
pahoin vointi on helpottanut huomattavasti tosin. oikeastaan isoimpana kiusana on enää toivoton hengästyminen. ei tarvitse muuta kuin vähän ponnistaa, eli ihan vain nousta istumasta, saatika kyykystä, tai kävellä jonkin matkaa matelua nopeammin niin hengästyy ja tuntuu että romahtaa maahan. tuntuu että lihakset ei kykene työn tekoon samalla lailla kuin ennen raskautta. ihme homma. varmaa viimesen kuukauden makaan sohvalla kun ei pääse ylöskään :) hope not.
tuossa viime viikon piti hiljaista kun alkoi harjoittelu ja illat meni siihen että yritti saada reidet toiminta kuntoon seuraavaksi päiväksi. pari ekaa päivää tuli täyteltyä hyllyjä alakaapeista ylös jotta oppii missä on mitäkin ja tuloksena oli kyllä kohtuu hyvä hylly tuntemus, mutta myös niin jumiutuneet reidet etten torstai illalla meinannut oikeasti pystyä kävelemään. perjantainakin joka askeleella sai varoa ettei jalat petä alta.
masuasiaa lyhykäisesti. täällä kasvaa tuleva ripaskan tanssija. parina iltana vetässy sellaset saksan polkat että on isukkikin tuntenu liikkeet mahan päälle helposti! ei voi sanoa hyvällä omalla tunnolla että tämä lapsi ei liiku.
joo. pitää varmaa mennä nukkumaan että jaksaa huomenna. esikoisella nousi tänää reilu 38 kuume. oli to ja pe ihmeen vaisu ja arvelinkin että kipeeks tulossa. saas nähä onko tää nyt viimein se vesirokko jota tarhassa pyöriny jo viikko kaupalla. öitä
Eipas ole " muutamaan" paivaan tullut kirjoiteltua... laiskuutta varmaan... Mutta, edelleen kuitenkin roikun taalla linjoilla :)
Rypaleelle ja potilaalle ensinnakin paljon voimia! On se uskomatonta, etta pienta lasta noin odotutetaan! Tsemppia ja toivottavasti paranee pian!
Mina sain historiallisesti tanaan toiden jalkeen talon siivottua!!!! Pitaa laittaa kylla rasti seinaan, meinaan nama kotihommat ovat viime viikkoina jaaneet tosi vahalle. Vasymys ja ennenkaikkea paha olo ovat vieneet voimat ihan kokonaan. Ikkunoita en kylla edelleenkaan saanut pestya, mutta olinhan kuitenkin ensin toissa ja sitten siivosin, joten armahdan itseani sen verran. Ehka maanantaina pitaisi pesta... poikakin varmaan auttaa siina hommassa mielellaan kun paasee ruiskupullolla latraamaan :)
Oma napa on siis tanaan nakojaan hieman energisempi. Olen kylla viime aikoina ollut tosi vasynyt ja ennenkaikkea henkisesti vasynyt tahan huonoon oloon. Paino nousee, yokottaa, pakko syoda, vasyttaa, pojan ja miehen tekoset arsyttavat ihan turhaan jne jne. Tama raskaus on tehnyt peruspositiivisesta ihmisesta aikas negatiivisen. Mutta, huomenna rapsahtaa viikko 12 paalle ja toivottavasti olo alkaisi hieman helpottamaan.
Masu alkaa nakya ja olemme jo alkaneet kertoa ihmisille. Ensi torstaina on NP ultra ja sitten kerron varmaan viela helpommin. Suku saa tietaa aitienpaivana. Kerroimme tanaan esikoisellekin ja poju tietenkin halusi heti katsoa masuun. Oli raukka pettynyt kun ei ihon lapi nakynytkaan, eika vauva heti tulekaan (aidin suun kautta) ulos :)
Taitaa ruoka olla kypsaa. Mukavaa sunnuntaita Suomeen!!
Skusku 11+6
olen ollut tarkoituksella hieman taka-alalla tämän kirjoittelun suhteen....Kun valitettavasti en uskalla ollenkaan olla onnellinen vaan pelkään koko ajan. Tuntuu ettei voi nauttia kun ei tiedä onko kaikki hyvin yms. Pahoinvointia ja jatkuvaa etovaa oloa on samoin kuin rinnat ovat todella arat! Vsymys ehkä hieman helpottanut kun ottaa työpäivän päälle pienet unet.
minulla np-ultra tiistaina. Tosin tänä aamuna taas tuntui ettei sinne asti päästä.... veristä vuotoa tulee! Tänään on se päivä jolloin vimeksi keskenmeno alkoi....pelottaa aivan sairaasti! Toisaalta olen realisti eli jos nyt kaveri ulos tulee niin siinähän on silloin jotain pahasti vialla... Olihan kuitenkin reilu viikko sitten ultrassa kaikki ok. Hrveästi vaan ei uskalla ajatella mitään!
Onneksi tuo esikoinen pitää arjen järjestyksessä ja saa ajatuksen aina hetkeksi muualle! katsotaan ja odotellaan mitä tuleman pitää!
teillä muilla näyttää kaikki olevan raskauden tiimoilta hyvin, vaikka monella on edellisten lasten kanssa sairastelua. meilläkin poika heräsi aamulla ja sanoi että on nuha tullut. saa nähdä tuleeko kipeäksi kunnolla. Ei kyllä ole ollut kun alkuvuodesta vesirokossa!
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
saanamaaria (ja " kaveri" 11+4?)
Ihana lukea tsemppiviestejänne. Pikkupotilas tänään jo parempi. Jaksoi jopa vähän syödä. Tippana menee vielä antibiotit kun tulehdusarvot aivan pilvissä (crp 300) Kovasti tilanteen tekee hankalaksi kun poika ei tietenkään haluaisi yksin sairaalassa olla ja pikkusiskoakin pitäisi kuitenkin jonkun hoitaa, tuota neitiä kun ei viitsi koko päiväksi sinnekkään ottaa kiljumaan. Jorvin sairaalaan kun on meiltä vielä melkoinen ajomatka, joten siihenkin uppoaa ihan kiitettävästi aikaa. Mies töissä joten ei siitäkään apuja suuremmin ole. Oma olo ollut tosi kurja viimepäivät. Oksettaa ja väsyttää ihan mahdottomasti, tuo nukkuminen kun on jäänyt tosi vähiin. Äsken suihkussa huomasin että masu on selkeesti kasvanut nyt jo aamusta, yleensä tuo kumpu kasvaa vasta iltaa kohden. Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
Ihanaa kun pahoinvointi on hellittänyt, alkaa taas tuntua että raskaushan on ihanaa aikaa: )
REVIISORI: Kyselit onko muilla jo supistellut, mulla ainakin on PE töissä oli ihan kauhea, teki jo välillä hankalaa kävellä kun supistukset veti mahan kivikovaksi ja tuli kova painontunne alavatsaan. Nyt olen ottanut viikonlopun rauhallisesti ja en ole huomannut supisteluja.
RYPÄLE: Onpas ollut toimintaa Jorvissa, itse myös Jorvin asiakas ja päivystys siellä toimii välillä hyvin, mutta välillä todella per***. Onneksi poika on nyt hoidossa ja toivottavasti olo pikku hiljaa kohenee. Voimia sairaalassa ravaamiseen!
Mites muilla on eka nvla lääkäri? Mulla on RV15+4, eli enään pari viikkoa. Sain lähetteen jorviin verenpaineen takia, jollain muullakin tais olla korkeat verenpaineet? No vielä he eivät siellä mitenkään taida ottaa kantaa paineisiini, mutta saas nähdä miten lääkäri suhtautuu. Oli mulla kyllä edellisessäkin raskaudessa korkeat paineet mutta vasta loppuvaiheessa.
Auringonlämpöä odotellen Tappinen ja Nirppu 13+3
Tappinen kyseli ekasta lääkärinneuvolasta. Mulla on jo ollut se rv11. Täällä tuo lääkärinneuvola on aina siinä ajankohdassa ja sen yhteydessä tehdään myös alkuraskauden ultra. Sen jälkeen kun kaikki ok, tilataan aika vasta np-ultraan, joka mulla oli rv 12+1. Siis nyt jo kaksi ultraa takana ja seuraava lääkärinneuvola ilmeisesti tuossa joskus rv 20 jälkeen ja sitten ultrataan taas. Sitä ennen kuitenkin on vielä rakenneultra.
Minäkin taisin eilen ensimmäisen supistuksen kokea. Siivotessa huomasin kun alamaha meni ihan kovaksi. Kesti kyllä tosi lyhyen aikaa, jotain puol minuuttia. Mut kaipa se sit supistus oli, kun muutkin täällä jo niitä tuntee.
Me ajateltiin tänään startata kesän grillikausi. Valkosipuli-aurajuusto perunat kypsymässä uunissa ja pihvit sekä maissintähkät odottaa grilliin pääsyä. Nam, kohta herkuttelemaan.
Sanle ja DJ 12+5
Tappinen kyseli et millon on eka lääkärineuvola. Mulla taitaa olla viikolla 16. Pari viikkoa np-ultran jälkeen ja ultraanhan on viel puoltoista viikkoa. Onneks vauvan sydänäänet kuulu perjantaina neuvolassa ni jaksaa ees jotenki oottaa. Mä oon tuntenu pieniä muljahduksia taas tänään eli voiskohan olla hentoja liikkeitä. En kyl tiiä miten näin aikasin vois tuntee mut selkeesti on liikkeen tuntusia ja tää jo kuitenki neljäs raskaus eli kai mahollista!
Supistuksistaki oli puhetta. Mulla kovettu masu jo rv8 muttei mitenkään sattunu. Nyt oon huomannu et jos paljon rasitan itteeni mm. siivoomalla tai kovalla spurttijuoksulla bussiin ni sit masu kovettuu. Kai siis jonkinnäkösiä supistuksia vaikkei kivuliaita onneks ookaan.
Tytöt oli viime yön yökylässä enon ja tädin luona ja me käytiin tänään miehen kaa leffassa ja syömässä. Oli kyl oudon hiljasta kotona ja oikeestaan jopa tylsää ilman tyttöjä. No saatiinpa olla vähän kahestaan ;)
Tarald ja tiitiäinen 12+1
tänään nousi sitten ensimmäiset vesikellot pojalle. onneksi ei kutise (Tai ainakin niin väittää..). sinänsä hyvä että tuli nyt sitten sekin sairaus pojalle, mutta itseäni hieman pelottaa että saan sen itsekkin. ihan sillä koska oon sairastanu sen testeillä testatusti kolmeen kertaan jo ja ei oo varmaa onko jostain syystä niin etten immuni...immuno... immu.. saa immuniteettia sille. mikä se sana on? immunosoidu, immunisoidu... äh ihan sama.
hih, minusta on ihana kun poika näytti tänään päikkäreiltä herätessään mahaansa ja sano että äitillä on masussa veli :) ollaan kertoiltu aina välillä että minulla on mahassa kasvamassa pikku sisko tai veli ja tuntuu olevan poika ihan iloinen asiasta :) juttelee napaan ja moikkaa välistä masua :)
SUPIsTeLUISTA ollu juttua. ollu välillä sellasia suht kivuttomia supistuksia kun oikein ollu rehkimis päivä. mutta enemmän riesana repäisykivut. sitä ei vaan ota opikseen että nopeat liikkeet tekee kipeää.
NEUVOLALÄÄKÄRIstä. mulla on ollu jo aikoja sitten eka neuvolalääkäri, olisko ollu viikolla 10 vai 11... joka tapauksessa reilusti ennen np-ultraa oli.
RYPÄLE: :O ompa outoa toimintaa jorvissa ollu!! ite varmaa kysäisisin jostain potilasneuvojalta tai jostain että onko toi nyt ihan normaalia toimintaa että kivulias lapsi joutuu odottaa 8tuntia. varsinkin kun lopputuloksena oli puhjennu umpisuoli joka ei oo leikin asia ollenkaan.
ja nyt tuo loppu kermavaahto-kaakao napaan ja nukkumista harkitsemaan:)
Hui kamala, mitä toimintaa siel lääkärissä..Toivotaan että kaikki menee nyt hyvin ja poika paranee pian. Koita pitää itsestäsikin huolta ja levätä kans!
Meille on tainnut uhma rantautua..tuo 2v. kun tekee kaiken niin kuin kielletään ja hirvee huuto tulee, jos joku pikkuasia ei mene niinkuin hän sen suunnitteli..No, eiköhän tääkin kuulu tähän ikävaiheeseen..kunhan menis ohi ennen kuin kakkonen syntyy:)