45v onko sulla jo vanhuusvaivoja?
Onko sairauksia ja lääkityksiä? Verenpainetta, kolesteroli, masennus, närästys, selkävaivoja?
Monella ikätoverilla on mutta itse olen vielä terve kuin pukki. Kuinkahan pitkään tuuri riittää?
Kommentit (27)
Mulla oli kolesteroli, verenpaine ja sokerit koholla jo kolmekymppisenä normaalipainoisena.
Selkäkin meni jo nelikymppisenä (välilevy hajosi ja jouduin selkäleikkaukseen).
Olen varmaan täysin loppu 45 vuotiaana. Olen nyt 40v ja aivan raihnainen raskaan työn vuoksi. Teen n. 50h viikossa töitä. m40
Mulla on lasisilmä, tekarit, käsiproteesit (kaksi) ja kuljen pyörätuolilla.
Ei ollut tuon ikäisenä, nyt 59v alkaa hiukan hyytymään.
Meinas alkaa joka paikkaa kolottamaan, kunnes aloin käymään salilla. Suosittelen lämpimästi kaikille yli nelikymppisille!
Keski-iässä viimeistään on oleellinen hetki aloittaa elämäntaparemontti! Lihaskunnon vahvistaminen, ruokavalion korjaus, unirytmistä/palautumisesta huolehtiminen yms. Muussa tapauksessa nämä pienemmät vaivat muuttuvat isommaksi vaivaksi siinä seuraavassa aallossa 6-kymppisenä. Toki geeneillä oleellisesti osuutta asiaan. Kuulemma syöpä ja verisuonitaudit eivät viihdy samassa henkilössä. Aina sitä joku bingo omalle kohdalle osuu kuitenkin. Mutta moneen asiaan voi itse vähän vaikuttaa. Hormonitasoihinkin.
Ei ole sairauksia vielä, mutta on keski ikä vatsa mikä ärsyttää niin vietävästi. Eli just ne oireet joita tulee menopaussissa, vyötärölihavuus ja univaikeudet.