45v onko sulla jo vanhuusvaivoja?
Onko sairauksia ja lääkityksiä? Verenpainetta, kolesteroli, masennus, närästys, selkävaivoja?
Monella ikätoverilla on mutta itse olen vielä terve kuin pukki. Kuinkahan pitkään tuuri riittää?
Kommentit (27)
Mulla oli selkävaivoja jo parikymppisenä ja ensimmäinen välilevy räjähti, kun olin 29-vuotias. Selkäkipu ei ole mikään vanhuudenvaiva.
Ei mitään mainitsemiasi, mutta olen kyllä vähän hidastunut ja kömpelöitynyt. Lukulaseja ilman ei pärjää yhtään.
M48 ja tsekkaan kaikki ap:n mainitsemat vaivat. Oon toimistorotta ja tulee liikuttua aivan liian vähän ja siks oon kankee kuin rautakanki.
Heikko suihku ja jotenkin hidastunut.
Ei ole mitään sairauksia diagnosoitu eikä ole säännöllistä lääkitystä. Olen kuitenkin huomannut tässä ehkä vuoden sisällä, että yleisesti keho on jäykempi ja raajat ja selkä esim. aamulla kipeät kun nousee sängystä. Selkä on muutenkin joskus kipeä. En ole enää niin notkea vaan keho jäykistyy. Kunto on huonompi. Kiloja kertyy eikä niiden pois saaminen ole enää helppoa. Ikääntyminen näkyy ihossa ja harmaita hiuksia tullut sekä ikänäkö.
Pissa karkaa, olen vaipoissa, möngin rollaattorilla ja kaatuilen, en näe tai kuule mitään ja muisti mennyt.. no pitää varmaan lopettaa juominen tältä päivältä. Huomennahan on töitäkin.
Täytän vasta loppuvuodesta 45 vuotta mutta kyllä näitä jo on. Työstä johtuvaa kulumista. Selkä lonkat polvet oikea käsi kipeä. Oikea käsi myös puutuu. Näihin olen yrittänyt saada apua jo vuosia mutta mitään selittävää ei ole löytynyt. Hiuksissa hieman harmaata. Myöskään näkö ei ole täysin hyvä vaikka on uudet lasit. Näiden lisäksi ihottumaa lieviä virtsausvaivoja peräpukamat vaivaa. Ei tämä oikein kivaa ole. Verenpaineaarvot ovat kuitenkin hyvät m81
Polvi on rikki, nilkka on rikki ja olkapäihin sattuu. Lähinäkö on iskeny joten olen entistäkin sokeampi (en nää kauaskaan ilman pullonpohjia). En ole vielä edes 45.
Alkava ikänäkö, kuluneita niveliä ja perinnöllinen korkea kolesteroli. Ei mitään virallisia diagnooseja eikä lääkityksiä, kolesterolikaan ei ole seurannassa.
Masennus ole varsinaisesti mikään vanhuusvaiva
Eihän noista mikään ole vanhuusvaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Närästys, elintapasairaudet? Kyllä kaikki alkaa iskeä pahemmin iän myötä.
45-vuotias ei edes ole mikään vanhus.
Uskon siihen väittämään, että vanheneminen tapahtuu kahdessa erässä; n.44- ja 60-vuotiaana. Minä kun täytin 43, niin se alkoi olla tahtia vaiva per vuosi. Olen hoikka ja liikunnallinen, nukun hyvin, en kärsi stressistä. Siltikin kroppa alkoi prakata.
Ensin tuli lonkkavaiva, jolle ei ole mitään selitystä. Sitten piti leikata molemmat kädet. Näköni on ollut aina hyvä, mutta yhtäkkiä parissa vuodessa näkö on huonontunut. Esivaihdevuosioireita on alkanut olla myös. Nyt 46-vuotiaana tosin alkaa taas tuntua, että ehkä elämä ei olekaan pelkkiä vaivoja.
Ei ole mitään noista; elän parasta aikaani.
Olen 53-vuotias ja ei ole. Enkä edes ole mikään himoliikkuja tai terveysintoilija.
Täytän tänä vuonna 48 ja odottelen, milloin kierto lähtee lyhenemään. Edelleen samat 28 päivää, kuin 13-vuotiaanakin. Muitakaan esivaihdevuosioireita ei vielä ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Närästys, elintapasairaudet? Kyllä kaikki alkaa iskeä pahemmin iän myötä.
Mulla oli kaikki nuo kolmekymppisenä, nyt viisikymppisenä ei mitään noista. m50
Olen jo 52, eikä ole mitään. Ei, vaikka olen läski enkä harrasta liikuntaa ollenkaan. Eikä muutenkaan olo ja energisyys tunnu yhtään huonommalta kuin kaksivitosena. Iän huomaa lähinnä peilistä.
Ikänäkö :(