Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spandex-ukot ovat ilmestyneet teille

Vierailija
15.03.2026 |

Olisivat hiihdellyt hiukan kauemmin niin eivät olisi liikenteen tukkeena saatana. 

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat liikenteen tukkona = eivät aja jalkakäytävillä niin kuin normaalit pyöräilijät

👴🏻: MINULLA ON OIKEUS!

- Pentti, insinööri 

Just nämä. Otaniemessä Espoossa näitä näkee, näille ei mitkään kaistat riitä! Minä ja minun pyörä.

Vierailija
22/98 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö joitain miehiä katsella tiukkahousuisia miehiä, kuten balettitanssijoita?

Ajotavat vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat liikenteen tukkona = eivät aja jalkakäytävillä niin kuin normaalit pyöräilijät

Eniten spandexeja käyttävät maantiepyöräilijät ja kymmenien tai yli sadan kilometrin lenkkejä ei poljeta seuduilla, missä olisi jalkakäytäviä. Jalkakäytävät ylipäänsä ovat tosi vähässä ja yleensä kyse onkin kevyenliikenteenväylästä.

Vierailija
24/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten spandexeja käyttävät maantiepyöräilijät ja kymmenien tai yli sadan kilometrin lenkkejä ei poljeta seuduilla, missä olisi jalkakäytäviä. Jalkakäytävät ylipäänsä ovat tosi vähässä ja yleensä kyse onkin kevyenliikenteenväylästä.

Eivät muuten ole vähissä (poislukien eräät uudemmat lähiöalueet). Ihmiset eivät vaan enää tunnista mikä on jalkakäytävä ja mikä pyörätie. Ei tiedetä miten väylä pitää kyltittää jotta se muuttuu jalkakäytävästä pyörätieksi. Moni ei tiedä sitäkään, että kyltittämätön väylä on aina jalkakäytävä.

Vierailija
25/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö joitain miehiä katsella tiukkahousuisia miehiä, kuten balettitanssijoita?

Minua ainakin kiihottaa katsella heitä.

M42

Vierailija
26/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jopo keulii aina keväisin !

Vierailija
27/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova vauhti heillä😄

Kevyenliikenteen nopeusrajoitus on 25 km/h. Mutta spandexit eivät siitä piittaa. Ilmeisesti kuvittelevat olevansa jotain moottoripyöriä.

Mistähän sinä tuon rajoituksen olet löytänyt? Et ainakaan mistään laista.

Vierailija
28/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä pääset muista hitaammista ajoneuvoista ohi?

Vierailija
29/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajakaa tilanteen mukaan ennakoiden ja uskaltakaa hidastaa ja soittaa kelloa :) iltaisin on vielä pimeää, muistakaa valot!

Vierailija
30/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyen liikenteen nopeusrajoitus, mikä prkl se semmonen on?

Älä kirjottele tänne satuja.

Sähkö-avusteisiin polkupyöriin on asennettu rajoitin joka lopettaa avustuksen kun nopeus

ylittää 25km/h, se EI OLE nopeusrajoitus kevyelle liikenteelle.

Ihan tavallisellakin mankelilla ajaa helposti yli 30km/h ja koska lain mukaan polkupyörä on ajoneuvo, 

sitä koskevat ihan samat nopeusrajoitukset kuin pyhiä peltilehmiä.

M59

Vierailija
31/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naurattaa kun nämä sukkahousumiehet katsovat kuinka tyytyväisenä poljen läskärillä. :D

Vierailija
32/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= eivät aja pyörätiellä kuten normaalit pyöräilijät. 

Vierailija
33/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on ja kohta tulee skuutit sekaan. Lottovoitto olla töissä päivystyksessä.

Ensimmäiset 12-vuotiaat skuutilla on jo bongattu. 

Vierailija
34/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Ja vielä hyväkuntoisia miehiä, nekös vasta ärsyttää setää, jonka oma keho muistuttaa manaattia. 

Kuivia ja ryppyisiä, kaljuja viisikymppisiä insinöörejä. 

Vierailija
35/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Pentti, insinööri 

Itseasiassa se on velvollisuus

Kyllä mä tiedän että autoilijoille on haastavaa hahmottaa mihin liikennevälineet kuuluvat, kuka saa parkkeerata mihin jne.

Vierailija
36/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkakäytävällä/pyörätiellä ovat vaaraksi muille. Todistin viime keväänä tilannetta, jossa tällainen spandex-hullu ajoi vanhan miehen kumoon ja vaan jatkoi matkaa. Minä olin itsekin juoksulenkillä eli yhtälailla treenaamassa kuin tämä hullu pyöräilijä, mutta jäin varmistamaan, että mies ei satuttanut itseään pahemmin eikä tarvinnut ambulanssia tai muuta apua.

Olen myös aiemmin nähnyt kuinka tällainen on raivonnut pienelle juuri pyöräilemään oppineelle ja tämän äidille, kun harjoittelivat pyöräilyä liikenteessä. Eivät nuo ole ihan normaaleja ihmisiä. Jotain patoumia on selkeästi.

Älä kävele pyörätiellä

Vierailija
37/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Pentti, insinööri 

Itseasiassa se on velvollisuus

Kyllä mä tiedän että autoilijoille on haastavaa hahmottaa mihin liikennevälineet kuuluvat, kuka saa parkkeerata mihin jne.

Ok, setämies. 

Vierailija
38/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä parasta, nämä lycraukot haluavat aina jutella siinä matkan aikana ja siksi ajavat tiellä vierekkäin 🤣

Ryhmässä jos ajetaan niin silloin ajetaan rinnasin. Yksin tai pienemmällä porukalla sitten jonossa.

Vierailija
39/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät muuten ole vähissä (poislukien eräät uudemmat lähiöalueet). Ihmiset eivät vaan enää tunnista mikä on jalkakäytävä ja mikä pyörätie. Ei tiedetä miten väylä pitää kyltittää jotta se muuttuu jalkakäytävästä pyörätieksi. Moni ei tiedä sitäkään, että kyltittämätön väylä on aina jalkakäytävä.

Elielinaukio on ihan outo koska sinne johtaa pyörätiet mutta ei niiden päättymistäkään missää kerrota ei kukaan pyöräilijä taluta pyöräänsä sataa metriä rautatieaseman telineille.

Vierailija
40/98 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkakäytävällä/pyörätiellä ovat vaaraksi muille. Todistin viime keväänä tilannetta, jossa tällainen spandex-hullu ajoi vanhan miehen kumoon ja vaan jatkoi matkaa. Minä olin itsekin juoksulenkillä eli yhtälailla treenaamassa kuin tämä hullu pyöräilijä, mutta jäin varmistamaan, että mies ei satuttanut itseään pahemmin eikä tarvinnut ambulanssia tai muuta apua.

Olen myös aiemmin nähnyt kuinka tällainen on raivonnut pienelle juuri pyöräilemään oppineelle ja tämän äidille, kun harjoittelivat pyöräilyä liikenteessä. Eivät nuo ole ihan normaaleja ihmisiä. Jotain patoumia on selkeästi.

Älä kävele pyörätiellä

Eikä näiden spandex-ukkojen pitäisi pyöräillä kävelytiellä! Siitä ne vaaratilanteet tulee, kun nämä hullut ohittelevat hitaampia kävelytien kautta ja kiilailevat ja pujottelevat. Ei siinä tarvitse kenenkään kävellä pyörätiellä, että joutuu vaaraan näiden kanssa. 

Kävelytien käyttö on pyöräilijöille pakollista jos kävelytie on edellisessä risteyksessä varustettu kulkusuuntaan osoittavalla pyörätien kyltillä (pyöreä sininen) ja jos kyseinen väylä sijaitsee ajoradan oikealla puolella. Jos kylttiä ei ole niin kävelytiellä pyöräily on kielletty. Ja jos kyltillinen kävelytie sijaitsee ajoradan vasemmalla puolella niin sen käyttö on vapaaehtoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän