Onko täällä ketään, joka tekee osa-aikatöitä, mutta ei ole silti työkkärin asiakkaana?
Mistä syystä näin?
Itse en halua olla työkkärin pompoteltavana ja lisäksi miehellä on niin hyvä palkka, että pärjätään ilmankin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä että osaa työkkäri piinaa ja pompottelee ihan kunnolla ja osan antaa olla käytännössä ihan rauhassa.
Mulla ja mun äidillä on tämä tilanne. Hän noin viisikymppinen ja häntä pommitetaan, mutta minä saan olla ihan rauhassa.
Kyllästyin jo viime hallituskaudella koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Pyrin kuluttamaan mahdollisemman vähän ja teen 10h töitä viikossa(verokortilla) ja näin yhteiskunta, eli yhteiskunta hyötyy minusta mahdollisemman vähän. Vaikka tekoni on vain symbolinen voin itse paremmin kuin koskaan ennen. Mitä kapeamman sektorin ihminen osaa, sitä riippuvaisempi hän on.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä riennät "jankutukseen" vastaamaan...
Niin? Keskustelin samalla hyödyllisestä keikkatyöläisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se optimitilanne on, osa-aikaa tekevät ne jotka haluavat.
No jaa, sinänsä kyllä mutta mä esimerkiksi teen osa-aikatyötä verotuksen takia, lääkärin palkalla ei kannata täyttä viikkoa tehdä. On se yhteiskunnan kannalta vähän tyhmää mutta mulla toki optimaalista näillä reunaehdoilla.
Oletko koskaan ajatellut, että jos sulla kuitenkin on voimavaroja tehdä myös täyttä työaikaa, niin vaikket itse enää kauheasti hyötyisikään rahallisesti niin sä tekisit sillä osasi tämän yhteiskunnan ylläpitämiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä että osaa työkkäri piinaa ja pompottelee ihan kunnolla ja osan antaa olla käytännössä ihan rauhassa.
Kyllä tuolla maakunnissa työkkäri ehtii tehdä vaikka mitä. Pääkaupunkiseudulla tilanne on vähän toinen.
Hassua kun ihmiset kuvittelevat että työkkäri jotenkin pakottaa töihin. Pakottaiskin niin saisi sen työpaikan. Ne tarjoilevat niitä samoja työtorin avoimia paikkoja joihin kymmeniä ja satoja muita hakijoita. Ei ole sitä vaaraa (valitettavasti) että työkkärin avulla saisi työpaikan.
Melko rauhassa olen saanut olla, toki Teen keikkaa kolmelle eri työnantajalle niin, että saan vielä ansiosidonnaista vähän siihen päälle. Tuleepahan työvelvoite täytettyä, ja anssipäivät eivät periaatteessa lopu koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja mun äidillä on tämä tilanne. Hän noin viisikymppinen ja häntä pommitetaan, mutta minä saan olla ihan rauhassa.
Eihän nuorista taaskaan piitata.
En tykkää valtion kyttäyskoneistosta siispä olen sen kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Tiliotteeni esim ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle.
Säästän tuloistani silloin kun olen töissä ja käytän säästöjä kun en ole töissä. Siinäkin säästää kun ei maksa liiton jäsenmaksua eikä työttömyyskassamaksuja. Mulla on oma "työttömyyskassa" eli sivutili johon menee kaikki ylimääräinen raha.