Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joka tekee osa-aikatöitä, mutta ei ole silti työkkärin asiakkaana?

Vierailija
14.03.2026 |

Mistä syystä näin?

Itse en halua olla työkkärin pompoteltavana ja lisäksi miehellä on niin hyvä palkka, että pärjätään ilmankin. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 22-38h/viikko keikkaduunia ympäri vuosien 3kk kesälomaa lukuunottamatta. Täytän tota kelan ilmotusta kerran kuussa vain siksi, että saan lomani aikana heti alkuun työttömyyskorvauksen (siis toisen lomarahan) rullaamaan ilman kuukauden käsittelyä. Asumistuki tulee sitten elokuussa takautuvana juurikin pitkän käsittelyn takia ns. lomaltapaluu rahana.

- keikkaa pukkaa

Vierailija
22/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin aiemmin. Nykyään jo eläkkeellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri mitään pomota, jos sulla on osa-aikatöitä. Mä olen ollut osa-aikainen (20-30h/vko) 8 vuotta, eikä te-keskuksesta ole kuulunut mitään. Kelaan lähetän kuukausittain sen työttömyysajanilmoituksen, että saan sieltä muutaman satasen palkan päälle. Ensin oli kolme vuotta vain palkalla, mutta sitten jäin miettimään, että hönttihän mä olen. Otetaan ilmainen raha pois pyörimästä. 

Vai mitä meinaat työkkärin pomottamisella.

Erilaisille kursseille pakottamista ja työpaikkojen hakemista joita ei haluakaan, mutta vahingossa voi saada. Ap

Leivon 4 kpl kuussa semmosia hakemuksia, että ei taatusti ole työhaastattelun vaaraa.

Vierailija
24/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mikään pakota olemaan työkkärin asiakas, ei edes vaikka olisi täysin työtön! En tiedä miten nuo nyt menee, mutta vielä muutama vuosi sitten sovitellun päivärahan saannin raja oli alle 30 työtuntia viikossa. Tein vuosia osa-aikatyötä 30-35 h/ vko, eikä siihen edes ollut mahdollisuutta saada tukirahoja päälle, joten en todellakaan ollut työkkärin asiakas! Olen myös usein ollut työtön määräaikaisten työjaksojen välissä, enkä koskaan ole ilmoittautunut työttömäksi. Nykyinen työni olisi kokoaikainen, mutta omasta halustani teen 80% työaikaa. 

Vierailija
25/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmettelin, että miksi osa-aikainen, etenkin omasta halustaan, olisi työkkärin asiakas. Mutta niin, tietenkin jos nostaa jotakin osatyöttömyyspäivärahaa?

Kyllä soviteltu ilmainen raha kelpaa. Kuin myös loma-aikojen kelan massit eri muodoissaan.

Vierailija
26/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 50 % työaikaa eikä tulisi mieleenkään mennä työkkäriin tai hakea mitään muuta tukea lisäksi. Ja taitaa palkkakin (n. 2400 e/kk)  olla niin hyvä että en saisi senkään vuoksi lisärahaa mistään.

Vierailija
27/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 22-38h/viikko keikkaduunia ympäri vuosien 3kk kesälomaa lukuunottamatta. Täytän tota kelan ilmotusta kerran kuussa vain siksi, että saan lomani aikana heti alkuun työttömyyskorvauksen (siis toisen lomarahan) rullaamaan ilman kuukauden käsittelyä. Asumistuki tulee sitten elokuussa takautuvana juurikin pitkän käsittelyn takia ns. lomaltapaluu rahana.

- keikkaa pukkaa

Just sun kaltaisilta(kin) pitäis tuet lakkauttaa. 

Vierailija
28/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 60 % työaikaa omasta pyynnöstäni. Mitään tukia en ole hakenut, en halua enkä jaksa kikkailla, jotta saisin enemmän rahaa.

Olen yli 60 v ja terveyteni on huono.

Vierailija
29/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se optimitilanne on, osa-aikaa tekevät ne jotka haluavat.

No jaa, sinänsä kyllä mutta mä esimerkiksi teen osa-aikatyötä verotuksen takia, lääkärin palkalla ei kannata täyttä viikkoa tehdä. On se yhteiskunnan kannalta vähän tyhmää mutta mulla toki optimaalista näillä reunaehdoilla.

Vierailija
30/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- keikkaa pukkaa

Samaa mieltä itsekin. Mutta jos tää yhteiskunta näin toimii niin toimii. Jaetaan täällä rahaa puolelle maailmaa, vaikka niillä ei ole tarkoitustakaan oppia kieltä, kulttuuriamme saati eksyä töihin.

Vierailija
31/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- keikkaa pukkaa

Samaa mieltä itsekin. Mutta jos tää yhteiskunta näin toimii niin toimii. Jaetaan täällä rahaa puolelle maailmaa, vaikka niillä ei ole tarkoitustakaan oppia kieltä, kulttuuriamme saati eksyä töihin.

Tämä arvostelemasi henkilö tulee töihin, kun tarve on suurin. 

Sinä taas jankutat tyhmyyksiä asian vierestä. 

Vierailija
32/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä riennät "jankutukseen" vastaamaan...

Vierailija
33/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä että osaa työkkäri piinaa ja pompottelee ihan kunnolla ja osan antaa olla käytännössä ihan rauhassa.

Vierailija
34/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan. Olen + 50 joka satunnaista keikkaa. 

Vierailija
35/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä että osaa työkkäri piinaa ja pompottelee ihan kunnolla ja osan antaa olla käytännössä ihan rauhassa.

Juu, nyt niillä oli aikaa lisätä EDES JOTAIN TYÖTÄ TEKEVÄT keikka ja osa-aika duunarit tän pakkohaun ja soittelun piiriin. Luulis tuolla prkl kokonaan työttömiä ja pitkäaikais pötkottäjiä riittävän tökittäväksi?

Vierailija
36/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä töitä nyt ei vaan ole. Te toimisto ei ole enää työnvälitystoimisto. Toki niillä voi olla jotain piilotyöpaikkoja, mutta ei se mene niinkuin 50 v sitten, että työkkäri ohjaa suoraan johonkin työpaikkaan.

Minä olisin kiitollinen, jos tuo toimisto tai siis nykyisin kunta ohjaisikin minut suoraan johonkin työpaikkaan. Siis oikeasn työhön, josta maksetaan asiallinen palkka. Eihän noista palveluista mitäön hyötyä ole ja en ole kenenkään kuullut koskaan työllistyvän. Hirveää byrokratiaa ja ihmisjoukkoja pyöritetään. Kun nuo poistettaisiin, voisi työttömälle maksaa yleistukea ja suoja-osa käyttöön. Alkaisi työ kannattaa.

Tämä on kyllä jännä väite aikana jolloin sekä työssä käyvien määrä ja työttömyys kasvaa samaan aikaan, eli töitä kyllä myös on ja moni myös työllistyy, mutta te toimisto ei ole se kanava joka siihen työpaikkaan ohjaa. 

Vierailija
37/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, nyt niillä oli aikaa lisätä EDES JOTAIN TYÖTÄ TEKEVÄT keikka ja osa-aika duunarit tän pakkohaun ja soittelun piiriin. Luulis tuolla prkl kokonaan työttömiä ja pitkäaikais pötkottäjiä riittävän tökittäväksi?

Haha, pitkäaikaispötköttäjä :D otan käyttöön

Vierailija
38/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin kysyisin onko joku työkkärin listoilla vaikka tekee osa-aikatyötä ja siitä seuraa kysymys miksi? 

Vierailija
39/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin monta vuotta. Lisien kanssa sain sen verran palkkaa, etten olisi ollut edes oikeutettu mihinkään tukiin. Nyt teen yrittäjänä usein vähän lyhyempää päivää kuin sen 7,5 tuntia. Enemmänkin voisi tehdä ja tienata, mutta työ on niin raskasta ettei terveyden takia kannata.

Vierailija
40/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä töitä nyt ei vaan ole. Te toimisto ei ole enää työnvälitystoimisto. Toki niillä voi olla jotain piilotyöpaikkoja, mutta ei se mene niinkuin 50 v sitten, että työkkäri ohjaa suoraan johonkin työpaikkaan.

Minä olisin kiitollinen, jos tuo toimisto tai siis nykyisin kunta ohjaisikin minut suoraan johonkin työpaikkaan. Siis oikeasn työhön, josta maksetaan asiallinen palkka. Eihän noista palveluista mitäön hyötyä ole ja en ole kenenkään kuullut koskaan työllistyvän. Hirveää byrokratiaa ja ihmisjoukkoja pyöritetään. Kun nuo poistettaisiin, voisi työttömälle maksaa yleistukea ja suoja-osa käyttöön. Alkaisi työ kannattaa.

Tämä on kyllä jännä väite aikana jolloin sekä työssä käyvien määrä ja työttömyys kasvaa samaan aikaan, eli töitä kyllä myös on ja moni myös työllistyy, mutta te toimisto ei ole se kanava joka siihen työpaikkaan ohjaa. 

Alojen välinen kuilu on tänä päivänä ihan valtava kun ns suojatyöpaikka aloilta leikataan. Ollaan palaamassa ns ajassa taakse päin 70-luvulle, jolloin työ fyysisesti raskaampaa. Nyt täytyy olla enemmän fyysisesti tikissä, kuin jonkun alan asiantuntija.