Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt käyttänyt uutta läppäriäni 16h ilman latausta

Vierailija
14.03.2026 |

Täytyy sanoa että kehitys kehittyy, lähes neljännes akkua vielä jäljellä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läppärin akku ei enää lataudu. On pakko pitää johto siinä kiinni.

Vierailija
2/6 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on läppärin akku ei enää lataudu. On pakko pitää johto siinä kiinni.

Sama oli vanhassa minullakin, lisäksi niin romuna jo muutenkin ettei pelkkä akun uusiminen olisi kannattanut. Osta siihen uusi akku jos muuten pelaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suorituskyky täysillä vai optimoitu akun maksimaaliselle kestolle?

Itsellä 13v vanha läppäri ja akku ei montaa minuuttia enää kestä kun katkaisee virrat koko koneesta, vaikka mukamas kymmeniä prosentteja pitäisi vielä olla virtaa jäljellä.

Tosin uudesta asti tullut pidettyä lähes koko ajan vain verkkovirrassa ja hyvin harvoin akun varassa niin ehkä se on tappanut akun ennen aikojaan.  Toki se voisi muutenkin olla tähän ikään mennessä lopussa, vaikka kone ei kyllä ilmoittele edes mitään akkuvikoja, ja mittarin mukaan se välillä lataa sitä. Ilmeisesti jonkinlainen toiminto että automaattisesti välillä käyttää tätä pelkän akkuvirran varassa että muutama prosentti virtaa tulee käytetyksi ja lataa sitten uudestaan täyteen.

Vierailija
4/6 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 13v vanha läppäri ja akku ei montaa minuuttia enää kestä kun katkaisee virrat koko koneesta, vaikka mukamas kymmeniä prosentteja pitäisi vielä olla virtaa jäljellä.

Tosin uudesta asti tullut pidettyä lähes koko ajan vain verkkovirrassa ja hyvin harvoin akun varassa niin ehkä se on tappanut akun ennen aikojaan.  Toki se voisi muutenkin olla tähän ikään mennessä lopussa, vaikka kone ei kyllä ilmoittele edes mitään akkuvikoja, ja mittarin mukaan se välillä lataa sitä. Ilmeisesti jonkinlainen toiminto että automaattisesti välillä käyttää tätä pelkän akkuvirran varassa että muutama prosentti virtaa tulee käytetyksi ja lataa sitten uudestaan täyteen.

Ihan defaulltiasetuksilla olen nyt koemielessä ajellut, en ole tsekannut mitä optimointeja HPlla mahdollisesti on käytössä. En ole erikseen tarkoituksellisesti laittanut virransääsöä käyttöön.

Vierailija
5/6 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja läppärien akut on kyllä jo ihan viimeistään viidessä vuodessa ihan vaihtokamaa jos konetta vähänkään käytetään. Sama miten sitä on latailtu. Itse vaihtaisin 3v välein jos akkukäytölle tarvetta. Eli kerran koneen elinajan aikana.

Vierailija
6/6 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme