Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä positiivinen ihminen: miten suhtaudut kusipäihin?

Vierailija
14.03.2026 |

Miten osaat silloin suhtautua positiivisesti? Miten kykenet siihen? Nyt ei puhuta siitä että jollakulla sattui olemaan "huono päivä", vaan ihan oikeasti kusipäinen perusluonne kyseessä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen. Jos on pakko olla tekemisissä, mahdollisimman vähän kommunikaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä elämääni, en anna vaikuttaa. Paitsi jos kyseessä omat vanhemmat joita on hoidettava, on vaan kestettävä, kunnes ei enää kestä...

Vierailija
4/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cancelointi. 

Vierailija
5/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on yrittää tulla muiden ja varsinkin itsensä kanssa toimeen.

Vierailija
6/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää eläkä kysyele tyhmiä

Vierailija
7/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellaisen seurassa.

Vierailija
8/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan pitää käsitellä, ymmärtää että sen ihmisen käytös kertoo äärimmäisen vakavista psyykkisistä ongelmista jotka eivät liity minuun millään tavalla. Tottakai voi silti ärsyttää tms, tuskin kukaan tuollaisille tunteille on jotenkin immuuni. Niin ja toki yritän vain olla mahdollisimman vähän tekemisissä jos se on mahdollista. 

Vierailija
9/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yleensä oikeastaan aika viihdyttäviä. Osaan kääntää sen kusipäisyyden niitä itsejään vastaan niin ettei ne itse välttämättä sitä tajua, mutta muilla paikalla olevilla on hauskaa seurata tapahtumaa.

Vierailija
10/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos on jonkin syyn vuoksi pakko olla tekemisissä. Jos taas voi valita, niin en edes päästä sellaisia enää lähelleni. Muutamaan olen oman hyvinvointini vuoksi joutunut katkaisemaan välit.

Vierailija
11/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn heidät sellaisenaan.

Vierailija
12/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kerran suutuin niille, niin ovat ymmärtäneet vältellä mua sen jälkeen, joten mun ei ole tarvinnut vältellä heitä. Jos eivät välttelisi, mä välttelisin heitä. Mutta sanottakoon, että äärettömän harvoin suutun ihmisille ja yleensä olen pärjännyt ihan sillä että annan vaan olla, en reagoi heidän hölmöilyihin. Jos täytyy olla tekemisissä puhun vain tärkeimmät asiat asiallisesti, ku si pä i de n kanssa en vietä pakollista enempää aikaa,a

Vierailija
13/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin pakolliset kanssakäymiset, napakkaa yksiselitteistä kommunikointia ja tonnin seteli-ilmettä kehiin tarvittaessa. En naura kusipäiden jutuille mutta nauran heille sitten selän takana. 

Jotkut kusipäät ovat olleet rakkaitakin ja on pitänyt opetella pois sellaisesta loputtomasta empatiasta jota jotkut eivät kertakaikkiaan ansaitse. Pitää kysyä itseltään että mitä minä tarvitsen ja lakata vatvomasta toisen mielenmaisemaa.

Vierailija
14/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelen kaukana kusipäistä ja muutenkin huonosti käyttäytyvistä henkilöistä.

Vierailija
15/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uhraa heille ajatustakaan. 

Vierailija
16/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hyvä tuo "tonnin seteli -ilme". Itse en tiennyt tuosta Kummeli-sketsistä mitään,  toteutin sitä ihan käytännössä.  :)))

Oikeesti: Multa jäin Kummelin ja Putoksen ekat kaudet katsomatta, syytä en muista (oiskohan ollut työkiireitä tai jotain???). Ihmettelin kun kaikki hokee baarissa jotain "Nysse tulee" ja "Ime parsaa".

Vierailija
17/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän.

Vierailija
18/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatialla ja myötätunnolla, kusipää kärsii itse omasta käytöksestään ja siitä ettei hallitse tunteitaan. Ei sen kusipäisyys ole mun ongelma, en mene mukaan hänen tunteisiinsa.

Enkä minä muuta omaa käytöstäni sen takia, että joku käyttäytyy kusipäisesti.

Vierailija
19/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen. Jos on pakko olla tekemisissä, mahdollisimman vähän kommunikaatiota.

Tässä huomaa heti sukupuolten välisen eron. Miehet antaisivat kusipään kuulla kunniansa, mutta naiset (heikkoja kun ovat) vain hyssyttelevät ja välttelevät.

Vierailija
20/41 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn heidät sellaisenaan.

Cuck