Paras leffa jonka olet nähnyt?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Aina kun on Leonardo Dicaprio tai Johnny Depp pääosassa, elokuva on hyvä.
Nainen
Gilbert Grape
Mä saan sotaelokuvista migreenin.
Vierailija kirjoitti:
Ponterosa
Ääni Ponterosalle
Lord of the Rings. Titanic. Hohto.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun on Leonardo Dicaprio tai Johnny Depp pääosassa, elokuva on hyvä.
Nainen
Yhdeksäs portti on hyvä. Kirjana parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kala nimeltä Wanda
What you gonna do, k-k-kill me :D
Elokuvien taso ilmeisesti noudattelee (jos kausaatio edes oikein päin), niin idioluutiota. Jompi kumpi on syy ja toinen seuraus 2000-luvulla. Pelkkää visuaalista menoa kuin tiktok-videoita peräperää kestonaan 1-5sec. Juonta ei itse tarvitse seurata. Ne on kuin idioottitasolle suunnattuja/hirveää ideologista syöttöä/sikailua. Todellakin yhden taiteen alan kuolinkorinaa kaupallisen ja digitaalisriippuvuuden takia, jossa palkinto (dopamiiniannos) saadaan heti.
Profeetta, Underground, Viha, Suurkaupungin hait.
Vierailija kirjoitti:
Rio Bravo
Tänään tulee teeveestä.
Katsomostakin näkee.
Point Break - Myrskyn ratsastajat (1991) mullisti mun maailmain. Olen sen katsonut varmaan sata kertaa. Aina palaan tähän elokuvaan, kasvutarinaan. Johnny Utah tulee suoraan Quanticosta tutkimaan pankkiryöstöjen sarjaa kokeneemman agentin kanssa, ja lähtee peiterooliin pankkirosvojen joukkoon ja oppii siinä sivussa surffaamaan. Surffaamisesta tulee hänelle rakas harrastus, mutta työstäkään ei eroon pääse.
Muistuttaa aina siitä, että olipa ikä mikä hyvänsä, valintoja voi tehdä myös myöhemmissä elämän vaiheissa.
Bigelown mahtava ohjaus ja Keanu ehkä elämänsä toiseksi (tai kolmanneksi?) parhaassa roolissa, eikä Swayze, jota useimmin inhoan, ole muuta kuin loistava.
Ei nyt ehkä paras, kun on niin monta hyvää, mutta loistava musta komedia ja katsottavissa vaikka tässä:
Rio Bravo