Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkasin katsomasta telkkaria, kun se meni liian vaikeaksi

Vierailija
13.03.2026 |

En ole siis katsonut vuosiin. Nykyistä telkkariamme en osaisi edes käyttää, eikä sitä olekaan avattu vuosiin.

Oi niitä aikoja, kun telkkari avattiin yhdestä napista ja se käynnistyi heti. Samoin kanavan vaihto oli yksi nappi.

En katso telkkaria myöskään netistä, koska pitäisi kirjautua.

Muita samanlaisia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaukosäätimen herra. Kolmelle tutulle olen neuvonut miten jokin asia toimii kaukosäätimellä heidän telkkareissaan. 

Vierailija
22/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Yle Areenaan ainakaan tarvi kirjautua jos sitä tarkoitat. Selaimella sivuille ja katselee menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies osti meille niin fiinin tvn, että en osaa enää DVD elokuvia katsella. No nyt mies ei ole kotona, TV kiinni kun se on liian vaikea. Monta kaukosäädintä. Voin kattoa ohjelmia puhelimestani. Onneks lähinäkö vielä pelaa.

Onpa avutonta.

Vierailija
24/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän DNA Hubia. Se on sysipaska muuten paitsi tallennusominaisuuksiensa puolesta. Avautuminen katselutilaan saakka kestää kuin 60-luvun mustavalkotv:ssa. Sulkeminen taas ei aina onnistu kerralla, jää jonkinlaiseen luuppiin randomisti. Äänenvoimakkuuden säädön yläraja liian matala, joskus ei kuule varsinkaan ylen ohjelmista muuta kuin mutinaa. 

Vierailija
25/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap olen just niinkun sä! kun edellinen tellu hajosi, en voinut enää ostaa uutta, koska kaikki se hemmetin esityö kanavien säätämiseksi ja mutta... ei vaan pysty. elämä on liian lyhyt. koneiden pitäisi ihan totta käynnistyä napista ja siinä se. en voi tajuta, miten kehitys menee käytettävyydessä taakse- eikä eteenpäin. 

Myös tuo sama: minä-en-kirjaudu enää yhteenkään puoliturhaan palveluun eli ei tule katsottua tellua edes netin kautta. YouTube is my best friend. Siis tajuaakohan nuo palveluntarjoajat itse, miten pahasti ne sahaavat omaa oksaansa noilla loputtomilla salasana-kirjaudu-hässäköillä? Suomen tv-kanavat eivät ole IHAN niin vetovoimaisia, että kannattaisi tuollaisia hidastetöyssyjä laittaa matkan varrelle.

Silti on ikävä Suomen televeisiota. :(

Vierailija
26/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla ei ole ollut telkkaria sitten vuoden 2008. 

Kasarilla syntynyt

Vierailija
27/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään TV:n voi avata kahdella napilla, joten aika laiskalta kuulostaa jos ei jaksa käyttää TV:tä sen takia, että pitää painaa yhtä ylimääräistä nappia. Kanavat vaihtuvat yhdellä napilla kuten ennenkin. 

Vierailija
28/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun televisioni menee päälle yhtä nappia painamalla. Myös kanava vaihtuu mieleiseksi yhtä nappia painamalla. Ei kuva aikoinaan kuvaputkitelkkariin tullut yhtään nopeammin kuin tuohon nykyiseen HD-telkkariinkaan.

Kuvaputkitelkkariin tuli kuva heti.

En muista, miksi nykytelkkarwihin tulee hitaammin. 

Nykytelkkari on erikoistunut tietokone, sen käynnistyminen kestää hetken.

Kanavat vaihtuu myös helevetin hitaasti. Vanhoissa kuvaputki-TV:issä vaihtui millisekunnissa, nykyään kestää melkein 2 sekuntia. 

Vierailija
29/29 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen Finluxeja ( lue, paskinta mahdollista Kiina-kuraa ) teillä on telkkareina, kun on niin kovin vaikeaa?

Samsung on ainakin aivan surkea käytettävyydeltään. Kaukosäätimestä painat kanavalistaa ylös, ja valikossa menee juuri päinvastaiseen suuntaan. Ja hoono soomi selitykset valikoissa ja vakoilut päälle. Turhake.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi